Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 januari 2012, 21:16
brianv brianv is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2012
Berichten: 3
Standaard Inhuren eigen bedrijf voor apart project

Beste,

Nu ongeveer een jaar, ben ik voorzitter van een non-profit stichting die zich inzet voor jongeren.
Nu organiseren wij jaarlijks een jongerendag in de regio, waar jongeren e.d diverse activiteiten met elkaar kunnen doen.

In de voorgaande jaren werd dit project gefinancierd door de gemeente. Nu wordt het gefinancierd door diverse sponsoren en een bijdrage van de stichting zelf.
Om kosten te besparen, zou ik als voorzitter graag mijn eigen bedrijfje willen inhuren voor het verzorgen van de technische middelen. Is dit bij wet verboden of niet?

Zelf ben ik niet in loondienst van de stichting en ontvang ik ook geen andere vergoedingen.

Mvg,
Brian
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 januari 2012, 22:55
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Brain,

je denkt veel te ingewikkeld, je hebt het over kosten besparen door mijn eigen bedrijfje in te huren voor technische middelen. Wat jij volgens mij gaat doen is precies het zelfde wat andere sponsers doen, geld of goederen ter beschikking stellen.

Maar los daarvan er is geen wet die je verbied je zelf in te huren. Maar als je jezelf inhuurt bij een stichting waar je voorzitter van bent is er kans dat de leden er met argus ogen naar kijken.
Je zegt al dat de gemeente niet meer subsidieert dus word het minder relevant, maar gemeentes zijn er vaak niet blij mee.

Kortom het is altijd iets om voorzichtig mee te zijn, het moet overduidelijk zijn dat de stichting er voordeel van heeft en dan niet in jou ogen.. maar in die van de buitenstaanders / leden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 januari 2012, 23:04
brianv brianv is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2012
Berichten: 3
Standaard

Hi Roel,

Bedankt voor je reactie!
Natuurlijk wil ik middelen ter beschikking stellen. Maar ik als zzp'er wil hier natuurlijk geen bergen geld aan verliezen. Vandaar dat ik als voorwaarde wil stellen dat de stichting enkel een klein bedrag betaald om deels de verzekering te dekken van de geleverde goederen. Normaal wordt dit in de factuur meegenomen.

Het bestuur van de stichting, is akkoord met het idee. Wij hebben geen leden of andere personen / rechtsvormen die zeggenschap hebben over het handelen van de stichting.
Echter wil ik alleen weten of dit allemaal wel mag. Wil tenslotte niet mijn bedrijfje en stichting een slechte naam geven.

Mvg,
Brian
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 januari 2012, 23:33
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Ja hoor dat mag en het is ook wel redelijk gebruikelijk dat bij ter beschikking stellen het niet helemaal gratis is. Het voorbeeld dat jij noemt dat je ze de (extra) verzekeringskosten moeten betalen is geen probleem.

Om het even heel scherp te stellen je zou ze zelfs tegen 2x je normale tarief ter beschikking mogen stellen, dit geeft dan wel reputatieschade maar hiet is niet bij wet verboden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 januari 2012, 23:37
brianv brianv is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2012
Berichten: 3
Standaard

Nogmaals bedankt voor je reactie!
Als ik het voor de volle pond zou factureren, dan help ik de stichting naar de klote die ik zelf heb opgericht.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eigen bedrijf maar toch in dienst johnnyQQ Freelancepraktijk starten 3 14 november 2008 14:59
Eigen bedrijf starten als wao´er wordt makkelijker Moderator Nieuws - Voor en door freelancers 1 1 maart 2007 14:17
VVD wil het beginnen van een eigen bedrijf stimuleren Janine Nieuws - Voor en door freelancers 0 31 augustus 2006 11:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon