Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 oktober 2013, 15:07
Rosoo Rosoo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 4
Standaard Zelf iemand inhuren

Ik heb een eenmanszaak, heb meerdere opdrachtgevers voor wie ik op uurtarief werk; ik heb een VARwuo.
Af en toe heb ik zoveel eenvoudig secretariëel werk, dat ik dat uit zou willen besteden. Ik zie twee opties:
1) ik ken iemand met een VAR overige werkzaamheden. Hij vraagt het uurtrief dat ik zelf ook vraag. Hoe doe ik dat: hij kan gewoon facturen naar mij sturen, ik betaal BTW en ontvang die terug - that's it? Ik verdien niets, maar verlies ook niets?
2) ik regel iemand via een uitzendbureau. De uurkosten zijn dan lager dan wat ik zelf zou rekenen. Kan ik dat werk laten doen en de uren als mijn eigen uren opvoeren? Of zijn de uitzendbureau kosten onkosten die ik bij mijn opdrachtgever moet declareren? Eventueel met een opslag voor mij voor begeleiding? Aan de ene kant vind ik uren voor mezelf rekenen die ik niet maak raar, en aan de andere kant: mag ik niet zelf weten hoe ik het werk gedaan krijg?

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren. Het belangrijkst is dat het werk gedaan wordt, maar ik zou er ook graag iets aan overhouden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 november 2013, 12:19
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Als je kosten maakt voor je eigen ondersteuning of overhead, is het gebruikelijk dat in je uurtarief te versleutelen. Maar als je iemand inhuurt die je inzet voor werk voor klanten, dan kun je dat meenemen in de offerte aan je klant.

In beide gevallen kun je een zelfstandige met een VAR-WUO, of een uitzendkracht inhuren, dat staat er los van.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afschrijftijd computer als starter zelf te bepalen? Beagle Boys Belasting 4 13 januari 2012 08:50
BTW Zelf kwartaalaangifte btw doen: een paar vragen yvopiet Belasting 1 6 april 2011 09:52
Inkomstenbelasting Aangifte IB: accountant of zelf Elbird Belasting 5 21 maart 2011 13:03
Concurrentie- en relatiebeding bij zelf aangebrachte klant elgwappo Omgaan met opdrachtgevers 10 29 december 2010 14:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon