Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 december 2007, 18:49
Tjilp
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Praktijk voor kinderen met gedrags-en leerproblemen

Beste mensen,

Graag wil ik als freelancer aan het werk, als priveleerkracht voor kinderen van 4 tot 16 jaar. Het mogen allerlei kinderen zijn, leer- en/ of gedragsproblemen.
Op dit moment werk ik al op die manier, maar ben nu in dienst bij ouders via een PGB. Dit bevalt mij goed, maar volgend jaar krijg ik dit kind minder uren.
Een eigen werkruimte heb ik.
Nu zijn mijn vragen:
Wat zou ik als uurloon moeten vragen? Er vallen natuurlijk best veel onbetaalde uren af aan voorbereiding ed.Komen kosten en apparatn bij.
Heeft iemand tips voor me of ervaring met deze manier van werken?
Moet ik me vooraf melden bij de belastingdienst en BTW berekenen?
Alvast heel hartelijk dank.
Tjillp
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 december 2007, 22:02
JuliaV JuliaV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 44
Standaard Re: praktijk voor kinderen met gedrags-en leerproblemen

ik heb gewerkt bij een bedrijf dat alles regelt rondom het PGB-gebeuren, zoals aanvraag, verantwoording, betaling van hulpverleners en ook het zoeken van een passende hulpverlener.

Het gemiddelde uurtarief dat betaald werd lag tussen de 25 en 30 euro per uur. Met uitschieters naar onder en boven, afhankelijk van de ervaring en opleiding van de hulpverlener en de hulpvraag en het budget van de PGB-houder. Als er geen bemiddelend bedrijf tussen zit kan je denk ik wel meer vragen.

een handige website die ik gebruikte om hulpverleners te vinden is:
www.pznnet.nl Hier kunnen zorgbieders en zorgvragers een profiel aanmaken, een soort datingsite op PGB-gebied eigenlijk
Een goede manier om je te profileren.

Kan je aangeven uit welke regio je komt? misschien kan ik je een paar handige telefoonnummers en/of instanties doorgeven.

Er is ook een mevrouw die een handboek(e-book) voor freelancers in de zorg heeft geschreven. ik heb het zelf niet gelezen, maar het lijkt me erg interessant voor je. Als ik erachter kom wie wat waar en hoe, dan zal ik het wel melden. Op dit moment weet ik niet meer hoe die vrouw heet, ik zal straks eens gaan googlen..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 december 2007, 22:21
Arend Arend is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 128
Standaard Re: praktijk voor kinderen met gedrags-en leerproblemen

ik ken iemand die volgend jaar met een opvoedbureau gaat starten, zij hanteert uurtarieven van € 75.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 december 2007, 07:55
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: praktijk voor kinderen met gedrags-en leerproblemen

Mmmh, ik ken ook zo'n ondernemer annex freelance opvoeder. Booming business zo te zien, het bijsturen in de ontwikkeling van kids*). Deportatie van stoute kinderen naar Madrid werkt blijkbaar niet meer (tsja, het is 5 december) - dat was altijd de goedkoopste oplossing

*) Ik hoop dat ook de ouders iets bijleren.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 december 2007, 11:03
JuliaV JuliaV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 44
Standaard Re: praktijk voor kinderen met gedrags-en leerproblemen

75 of 30 euro een heel verschil

Waarschijnlijk richt die persoon zich op een andere markt? Mensen met een PGB hebben meestal niet zoveel te besteden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 december 2007, 11:27
Tjilp
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: praktijk voor kinderen met gedrags-en leerproblemen

Julia, Arend en Erix,

Dank jullie wel wel voor de info en tips.
Ik kom uit Drenthe. Hier ken ik niemand die op deze manier werkt.
Wel ben ik aan het netwerken, dus wie weet wat daar uit komt.
Ik denk idd met pgb dat je zo rond de 25-30 euro uitkomt. Op dit moment zit ik daar onder( 17 bruto) maar ben dan ook in loondienst. Dus dan kun je ook gebruik maken van het sociale vangnet bij ziekte.

Ik ben wel een ( beetje) idealist. Ik wil graag voldoening van mijn werk. Het welzijn van een kind vind ik belangrijker dan een hoog salaris en ik wil ook voorkomen dat alleen rijke ouders van mijn diensten gebruik kunnen maken.
Maar ik wil natuurlijk wel ervan kunnen leven..


met vriendelijke groet,
Tjilp
Met citaat reageren
  #7  
Oud 5 december 2007, 15:46
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: praktijk voor kinderen met gedrags-en leerproblemen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjilp Bekijk bericht
Ik kom uit Drenthe. Hier ken ik niemand die op deze manier werkt.
Dan heb je vermoedelijk weinig concurrentie, da's dan weer een voordeel.
Maar misschien zitten de grootste probleemgevallen juist wel in de grote steden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjilp Bekijk bericht
Ik denk idd met pgb dat je zo rond de 25-30 euro uitkomt. Op dit moment zit ik daar onder( 17 bruto) maar ben dan ook in loondienst. Dus dan kun je ook gebruik maken van het sociale vangnet bij ziekte.
Als freelancer/ondernemer moet je zelf je eigen verzekeringen regelen (of niet). Daarnaast ben je als zelfstandige meer kosten kwijt die anders een werkgever voor je betaalt (kosten nodig om je zaak draaiende te kunnen houden). Ik zou dat zeker laten meewegen in je tarief, maar belangrijker daarbij is of de markt jouw tarief bepaalt (dat kan, als je zaken doet met verzekeraars of zorgverstrekkers (gemeente?) en misschien is dat ook het geval bij een PGB). Kan jij je tarief vrij bepalen, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je zowel kijkt naar concullega's als naar jouw eigen (markt)waarde. Denk daarbij aan niveau van je opleiding, aantal jaren ervaring, track record (welke successen heb je geboekt) en specifieke deskundigheidsgebieden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjilp Bekijk bericht
Ik ben wel een ( beetje) idealist. Ik wil graag voldoening van mijn werk. Het welzijn van een kind vind ik belangrijker dan een hoog salaris en ik wil ook voorkomen dat alleen rijke ouders van mijn diensten gebruik kunnen maken. Maar ik wil natuurlijk wel ervan kunnen leven..
Het een sluit het ander niet uit. En wat is 'er van kunnen leven'?
Voldoening (van het werk) willen we allemaal en die wordt over het algemeen niet veel hoger bij een hoger inkomen, maar vaak wel snel en veel lager bij een (te) laag inkomen.
Je zou kunnen denken aan een inkomensafhankelijk tarief, maar dan vraag je als ondernemer wel naar informatie waar je weinig mee te maken hebt.
Kortom, ga eens een dagje rekenen.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer gezocht (opdracht) Wij zoeken Programmeurs en Vormgevers met ervaring met Joomla dannyverhoeven Marktplaats 5 12 januari 2010 16:58
Nederlandse freelancer met langdurige IT-opdracht in België Niki Al die andere praktische dingen 1 28 april 2009 22:45
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Voor de webmensen onder ons: webshop met digitale producten NowHow Marktplaats 7 10 september 2008 09:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon