Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 februari 2008, 11:58
gerasmus gerasmus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 2
Standaard PC monteur wilt UML/RUP volgen

Hallo daar, ik ben niet Nederlands en jammer dus voor 't taalgebruik. Zuid-Afrikaans.

Geachte forum leden, ik ben ICT'er met name werkt ik in het hulpverlening op het 'desktop support' niveau.

Achtergrond:
Over het laatse 8 jaar had gewerkt van helpdesk ==> desktop support. Mij ervaring is bij multi-nationale bedrijven (Citigroup, JP Morgan, British Petroleum, en dies meer).
Ik heb heb 'n grondige vaardigheid opgebouwd in het financiële sector, ik heb veel geleerd van valutahandel, markten (ik ben zogenaamd contra-investeerder.. geloof in goud/zilver als het enigste ware munt), obligatiehandel en dies meer. Bovenop ben ik heel vaardig in het WindowsXP/Blackberry/Reuters Kobra/Bloomberg/MS Office/Outlook ondersteuning. Mij ervaing komt dus per direct van werken op 'n Fixed income & Foreign Exchange trading floor'.

Ik wilt niet meer 'PC techie/PC Whizzkid' zijn. Ik ken alles van moederborden, CPU's, Windows XP... Als er fout komt met WindowsXP/hardeware dan weet ik nu zelf waar om het oplossing te ga zoek.

Opleidingen:
ITIL Foundation certificaat (2007)
HBO: Bedrijfsbestuur (afgerond 1994)
MCP: Windows XP (2004)

Op het juiste moment werkt ik als 'freelancer' tegen een zeer goede uurlijkse tarief. Probleem is echter dat ik als PC Techie kunnen 'vastval', dus Als desktop support wilt ik niet meer werkt.
Ik heb het niet meer om PC monteur te zijn. Ik weet alles van WinXp, moederborden, CPUs en dies meer (sogenaamde 'PC Whizzkid') en kunnen het zelf repareren indien nodig.

Toekomst:
Ik stel belang in het opzet en analisering van bedrijfprocessen/systemen. Hoe steekt dit dan alles in elkaar en hoe kunnen dit verbeter ?


Ik heb al gehoor van RUP/UML. Welke soort van certifisering bestaan er ? Ongelukkig ken ik niemand die dit soort van werk verricht.

Mij belangstelling:
Thin clients, Linux mailservers opzetten, bedrijfsprocessen. Hoe komt ik dan verder.
Mij ervaringen met Linux (Ubuntu) is het opzet van 'n XDMCP, en volledige vervanginging van Windows met 'n Linux (Afspeel video, webradio en dies meer).

Ik luister ook veel na podzendingen in verband met bestuursvaardigheden, entrepeneursschap en dies meer (www.manager-tools.com, www.thepmpodcast.com, www.venturevoice.com, http://edcorner.standford.edu)

Ik ben 36 jaar oud, geen kinderen, geen schuld (ja, geen schuld), geen hypotheek en in zeer goed financiële toestand. Ik ben huidiglik nog in diens als freelancer maar mij contract kom mogenlijk over 5 weken tot 'n einde. Ten laatse, ik woon en werkt in Londen en heb sopas mij Britse paspoort ontvang.
Met als einddoel wilt graag in Nederland of Vlaanderen vestig. Ik vind Vlaamse land en taal mooi.
Op gond van mij profiel, kunnen jullie met enige voorstelle na voren kom ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 maart 2008, 15:07
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: PC monteur wilt UML/RUP volgen

Hallo Gerasmus,

Wat is je vraag precies?
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 maart 2008, 11:15
gerasmus gerasmus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 2
Standaard Re: PC monteur wilt UML/RUP volgen

Ik werk tans in een PC hardware mileue. Daar wil ik weg, #n heel nieuwe richting verander. Welke opleidingen kunnen ik volg om van PC monteur ==> UML/Systeemanalyst ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 maart 2008, 17:58
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: PC monteur wilt UML/RUP volgen

Denk je dat daar vraag naar is?

daarnaast kun je RUP en UML gewoon online leren of via boeken leren.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 maart 2008, 23:49
Rob_V Rob_V is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 21
Standaard Re: PC monteur wilt UML/RUP volgen

Ik denk zelf dat zoiets uit persoonlijke interesse moet groeien. Diploma's en certificaten zie ik meer als ondersteuning bij de verkoop

Btw systeemanalyst of UML dat zijn toch 2 hele verschillende zaken?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 april 2008, 12:38
rick8245 rick8245 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 april 2008
Berichten: 5
Standaard Re: PC monteur wilt UML/RUP volgen

Hoi Gerasmus,

Het volgen van UML en RUP sluit niet echt aan bij je achtergrond.

Je werkt nu als PC monteur en je bent dus vooral bezig in het technische vlak.

RUP is meer een ontwikkel methodiek voor Software.
UML heeft ook btrekking op software ontwikkeling.

Vanuit je achtergrond zou ik eens eerder gaan kijken naar Systeembeheerder of Netwerkbeheerder.
Tenzij je natuurlijk echt als ontwikkelaar aan de slag wilt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon