Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 9 januari 2007, 15:14
Antoine van den Berg
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch!

Anneke, ik snap dat je aan Hetty's vertaling moet wennen.

Toch is die pitch precies wat nodig is: het maakt in Jip en Janneke taal duidelijk wat jij je klant biedt. Simpel en kort geformuleerd.

Is er nog iets vergeten, voeg dat toe.

Sterk punt van Hetty's pitch: de klant (u) staat centraal. Het vertelt wat jij doet. En wat de klant moet doen om van jouw aanbod gebruikt te maken.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 januari 2007, 23:00
Anneke Krakers Anneke Krakers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 8
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch!

Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie reacties! Zo zoetjes aan begin ik te ontdekken dat ik zaken door elkaar haal: het vermarkten van de diensten van welzijnorganisaties en het vermarkten van mijn portal. Het lijkt hetzelfde maar is het natuurlijk niet. Ik ga nu voor het vermarkten van mijn portal. Door jullie focus op "klant" en "product" heb ik nu helder dat mijn klanten de welzijnorganisaties zijn in Nederland en het product wat ik hen biedt profilering is. Wat de klant moet doen om mijn product te verkrijgen is zich aanmelden op mijn site.

Met wat eigen accenten in de suggesties van Hetty en Wim luidt mijn pitch nu als volgt:

Als welzijnorganisatie wilt u zich beter profileren. WelzijnNederland biedt u een digitale ontmoetingsplaats waar u, samen met alle andere welzijnorganisaties, uw diensten en activiteiten voor het voetlicht kunt brengen. Uw klanten kunnen daar uw aanbod via een eenvoudige zoekfunctie vinden. Via de site van www.welzijnnederland.nl kunt u zich aanmelden.

Als 500 organisaties zich hebben aangemeld wordt de zoekfunctie actief. Dan moet de site bekend worden onder "Nederlanders". Dan ga ik mij buigen over een nieuwe pitch waarin ik welzijn ga uitleggen. Dat zal heel lastig worden. Dan zal ik zeer zeker mijn pitch weer op dit forum zetten. Bedankt voor het meedenken.

Wim, ik ga binnenkort deelnemen aan een webseminar die gaat over hoe je moet voorkomen dat jouw website een "omgevallen boekenkast wordt". Uit mijn webstatistieken blijkt dat de pagina's met de uitleggende tekst meer bezoek krijgen dan de pagina's waarop de bezoekende welzijnorganisaties actief moeten worden. Misschien dat ze door de lappen tekst voortijdig afhaken ...

Hartelijke groet voor iedereen,
Anneke Krakers


Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 januari 2007, 23:13
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch!

Anneke,

Ik denk dat je pitch nu in het kort goed aangeeft wat je doet. Veel succes met dit initiatief.

Iets anders: Je geeft op je site aan dat het aanbod bijna grenzeloos zijn. Stel dat ik een of ander probleem heb, krijg ik dan als ik mijn probleem bij zoeken intype, alles verwijzingen naar (mogelijke) aanbieders die zich met mijn probleem bezig houdt?

Wim

PS:
Die webseminar, waar gaat die van uit. Heb misschien ook wel belangstelling voor zoiets.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 januari 2007, 23:18
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch!

Ik word regelmatig benadert of ik in een boekje wil adverteren waar welzijnsorganisaties in staan. Denk hierbij aan huisartsen, gezondheidscentra, enz. Ik bied diensten aan waardoor mensen zich beter gaan voelen.

Welke mensen kunnen zich voor jouw site inschrijven? Dit is mij nog steeds niet duidelijk.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 januari 2007, 00:28
Anneke Krakers Anneke Krakers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 8
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch!

Volgens onze brancheorganisaties vallen onder de noemer "Welzijn en maatschappelijke dienstverlening": jongerenwerk, algemeen maatschappelijk werk, welzijnsdiensten voor ouderen, opvoedingsondersteuning, buurtpreventie, buurtopbouw, peuterspeelzalen, maatschappelijke opvang, schuldhulp, juridische hulp en advies, werktoeleiding, opvang asielzoekers, tafeltje dekje, culturele vorming en vrijetijdsbesteding.

Weken heb ik erover gedaan om dit in klanttermen te vertalen en in overzichtelijke categorieen in te delen. Die vind je op de site onder het kopje "welzijnsdiensten". Deze categorieen vind je in de zoekfunctie terug.

Dus als je een probleem hebt en hulp zoekt dan kun je via de hoofdcategorie "professionele hulp bij diverse problemen" verder zoeken in subcategorieen zoals bijv. rouwverwerking of hulp bij schulden. Dan vul je jouw woonplaats in en verschijnt de welzijnaanbieder die jouw gevraagde dienst aanbiedt in de zoekresultaten.

Welzijn is geen zorg. Welzijn werkt wel vaak samen met zorg. Welzijn biedt mensen ondersteuning bij hun zelfredzaamheid en het meedoen aan onze samenleving. Ik ben mij ervan bewust dat dit sterker moet klinken. Wat kunnen bezoekers straks op mijn site vinden? Waarom zullen ze die bezoeken?

Maar dus eerst het aanbod van 500 organisaties verzamelen (er moet wel iest te vinden zijn): dus alle organisaties die passen in bovengenoemde opsomming kunnen zich aanmelden.

Hoop dat het zo duidelijker is.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 12 januari 2007, 00:33
Anneke Krakers Anneke Krakers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 8
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aspon Bekijk bericht
PS:
Die webseminar, waar gaat die van uit. Heb misschien ook wel belangstelling voor zoiets.
Wim,

Via www.zbc.nu ( die site bevat een uitgebreide kennisbank)
Met citaat reageren
  #17  
Oud 12 januari 2007, 01:04
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch!

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anneke Krakers Bekijk bericht
Volgens onze brancheorganisaties vallen onder de noemer "Welzijn en maatschappelijke dienstverlening": jongerenwerk, algemeen maatschappelijk werk, welzijnsdiensten voor ouderen, opvoedingsondersteuning, buurtpreventie, buurtopbouw, peuterspeelzalen, maatschappelijke opvang, schuldhulp, juridische hulp en advies, werktoeleiding, opvang asielzoekers, tafeltje dekje, culturele vorming en vrijetijdsbesteding.

Weken heb ik erover gedaan om dit in klanttermen te vertalen en in overzichtelijke categorieen in te delen. Die vind je op de site onder het kopje "welzijnsdiensten". Deze categorieen vind je in de zoekfunctie terug.

Dus als je een probleem hebt en hulp zoekt dan kun je via de hoofdcategorie "professionele hulp bij diverse problemen" verder zoeken in subcategorieen zoals bijv. rouwverwerking of hulp bij schulden. Dan vul je jouw woonplaats in en verschijnt de welzijnaanbieder die jouw gevraagde dienst aanbiedt in de zoekresultaten.

Welzijn is geen zorg. Welzijn werkt wel vaak samen met zorg. Welzijn biedt mensen ondersteuning bij hun zelfredzaamheid en het meedoen aan onze samenleving. Ik ben mij ervan bewust dat dit sterker moet klinken. Wat kunnen bezoekers straks op mijn site vinden? Waarom zullen ze die bezoeken?

Maar dus eerst het aanbod van 500 organisaties verzamelen (er moet wel iest te vinden zijn): dus alle organisaties die passen in bovengenoemde opsomming kunnen zich aanmelden.

Hoop dat het zo duidelijker is.
Had ik het toch goed begrepen en pas ik er tussen. Zie werktoeleiding.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De Hans elevator pitch schneiboon Marktplaats 5 25 april 2006 21:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon