Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 16 mei 2007, 09:02
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Feedback gevraagd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandra Schoppers Bekijk bericht
Mijn drijfveer is altijd: hoe kan ik de wereld een stukje beter maken. Pas daarna vraag ik me af hoe ik daar geld mee kan verdienen. Andersom lukt me niet, dan kom ik in een spagaat.

Verder denk ik dat juist de boodschap dat je je leven precies zo mag vormgeven zoals jij dat wilt op het goede moment komt. We leven in een tijd dat we onszelf loeihard voorbijrennen om aan allerlei vermoeiende verwachtingen te voldoen, je kunt om je heen zien dat er veel verwarring is, en er is steeds meer belangstelling voor (spirituele) verdieping.
Oeps, dit is wel een tikkie tegenstrijdig: in deel 1 wil je de wereld verbeteren en in deel 2 zeg je dat je je leven zo mag vormgeven zoals jij dat wilt.
Tsja, we leven in het ik-tijdperk.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 mei 2007, 10:38
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Feedback gevraagd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Tsja, we leven in het ik-tijdperk.
Spreek voor jezelf!
__________________
René
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 mei 2007, 16:57
Sandra Schoppers Sandra Schoppers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 22
Standaard Re: Feedback gevraagd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Oeps, dit is wel een tikkie tegenstrijdig: in deel 1 wil je de wereld verbeteren en in deel 2 zeg je dat je je leven zo mag vormgeven zoals jij dat wilt.
Tsja, we leven in het ik-tijdperk.
Het een sluit het ander niet uit, het hoort bij elkaar: als we ons leven vorm gaan geven zoals we dat zelf willen, wordt de wereld leefbaarder.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 mei 2007, 18:13
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Feedback gevraagd

Leuk gesprek!
ben erg benieuwd of het je gaat lukken, Sandra. Is de Groene Amsterdammer misschien een goed podium voor Je? Denk overigens wel dat je er (zeker in het begin) niet onderuit komt ook wat aan broodschrijven te doen. Als was het alleen maar omdat tijdschriften als de Groene hoog gewaardeerd worden om hun inhoud, maar financieel niet veel in te brengen hebben.

Qua insteek heb je natuurlijk ook de perfecte achternaam: Schoppers.

Kick some ass! Sandra schopt?
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #15  
Oud 24 mei 2007, 19:14
Sandra Schoppers Sandra Schoppers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 22
Lightbulb Re: Feedback gevraagd

Hoi Mariëlle,

Leuk dat je even reageert.

Met broodschrijven bedoel je tegen betaling columns en artikelen schrijven? Dat zou ik ook heel graag willen.
Bedankt voor je tip van de Groene Amsterdammer. Ik heb het ooit één keer gekocht en toen stonden er toevallig diverse zeer interessante artikelen in over emancipatie. Heel inspirerend. Ik dacht toen nog: dat kan ik ook, maar ik ben alleen geen journalist en beschik (nog) niet over een titel. Ik ervaar hierdoor een zekere drempelvrees. Ik heb een duidelijke mening over bepaalde zaken maar in deze maatschappij (heb ik het gevoel) mag je pas het 'podium' op als je 'deskundig' bent en dat wordt in de regel geassocieerd met een academische opleiding. Aan de ene kant denk ik: ik trek me er geen barst vanaan en bluf me gewoon een een weg dwars door al die protocollen heen, en aan de andere kant voel ik de neiging om mezelf in bescherming te nemen, het is wel 'gevaarlijk'. In het najaar hoop ik met een studie antropologie te starten aan de VU in Amsterdam, maar ondertussen wil ik niet 'stilzitten'. Ik trappel van ongeduld! Maar hoe denk jij over mijn 'blufstrategie'?

Op dit moment zou ik wel makkelijk kunnen 'wegkomen' met columns schrijven, en ik doe dan ook mijn best om mijn stukjes her en der te plaatsen (tijdschriften e.d.) in de hoop dat het aanslaat. Je weet nooit!

Ik heb even in je profiel gekeken, indrukwekkend! Mooi hoe je omschrijft dat je complexe zaken helder maakt door je teksten. En die prijs die je gewonnen hebt met je scriptie, super! WIL IK OOOOK!!!

Anyway, bedankt voor je reactie en veel succes met je werk!

Met vriendelijke groeten,

Sandra Schoppers
Met citaat reageren
  #16  
Oud 24 mei 2007, 19:53
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Feedback gevraagd

Nee, met broodschrijven bedoel ik ook schrijven voor het geld. Dus niet alleen mooie artikelen, maar zo nu en dan ook eens en nieuwsbriefje ofzo.
Of heb je nog een baan ernaast.

Overigens is een titel echt niet alles hoor! Ik zou het idee dat je niet voor de Groene Amsterdammer kunt schrijven omdat je geen titel hebt, lekker vergeten. Dat helpt je niet verder. Volgens mij gaat het om de kwaliteit van je stukken. En ik denk dat er weinig mensen zijn die zeggen: het is geen goed stuk OMDAT ze geen titel heeft. Echt onzin.

Is wel eng hoor, beginnen met schrijven. Maar als je het niet probeert, dan lukt het nooit.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #17  
Oud 24 mei 2007, 20:12
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Feedback gevraagd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariëlle Schrijft Bekijk bericht
Nee, met broodschrijven bedoel ik ook schrijven voor het geld. Dus niet alleen mooie artikelen, maar zo nu en dan ook eens en nieuwsbriefje ofzo.
Exactemento, het leukste zijn de leuke klussen en het vervelendst zijn de vervelende opdrachten. Die laatste categorie hoort er gewoon bij.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariëlle Schrijft Bekijk bericht
Ik zou het idee dat je niet voor de Groene Amsterdammer kunt schrijven omdat je geen titel hebt, lekker vergeten. (...) En ik denk dat er weinig mensen zijn die zeggen: het is geen goed stuk OMDAT ze geen titel heeft. Echt onzin.
Is wel eng hoor, beginnen met schrijven. Maar als je het niet probeert, dan lukt het nooit.
Het gaat om de inhoud, helemaal mee eens. Maar die inhoud heb je pas als je begint met schrijven, een leeg A4tje levert niks op. Dus aan het werk, pennen, opsturen die handel.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #18  
Oud 4 juni 2007, 13:12
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Feedback gevraagd

Lees het artikel over 'iets worden dat je nog niet bent' eens

Wat ik verder bij je postings voel is dat je heel veel energie steekt in woorden (en smilies) en dat de taal die daar uit ontstaat een beetje 'fladderig' aandoet. Ik weet uiteraard niet of dat ook voor je producten (teksten) zou gelden.
Je bent bovendien wars van keurslijven en protocollen en beroept je op morele rechten maar de indruk die daardoor bij mij als lezer ontstaat is toch dat je zelf tamelijk moraliserend kan overkomen.
Ik heb zelf meer dan eens te horen gekregen dat ik van de kansel moest komen (auw!), it takes one to know one, zal ik maar zeggen (dus misschien is het gewoon projectie ;-). Een evenwicht vinden in een diepgevoelde wens anderen te helpen, 'tot inzicht te brengen' en anderen juist (in hun waarde) te laten in hun proces en wat je ziet als misstanden zonder oordeel te observeren kan de rust geven om je de nodige doelmatigheid te geven. Bevlogenheid werkt wel, maar het kan ook heel vermoeiend zijn om een ondergeschikte van je eigen 'cause' te zijn. In hoeverre identificeer je je met je rol, met het archetype dat je verbeeldt, waarvanuit je handelt.
(Een bijzonder uitgebreid overzicht hiervan staat hier op Myss.com)

Dat stuk bravoure en bereidheid tot bluffen kan je veel kracht geven, hou dat lekker voor jezelf, 'verklap' die strategie pas later...
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #19  
Oud 14 juni 2007, 23:33
Sandra Schoppers Sandra Schoppers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 22
Standaard Re: Feedback gevraagd

Annedien, je zit er met je kansel-theorie niet zover naast .. Bedankt voor je waardevolle opmerkingen, ik doe er mijn voordeel mee.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd: Outlook en outlook Express Niels Arts ICT 2 1 april 2007 19:39
Vergoeding vragen voor bewerken en hergebruiken tekst LindaM Al die andere praktische dingen 4 31 maart 2007 10:48
feedback op pitch gevraagd hohlen Marktplaats 2 29 maart 2007 15:30
Feedback op online factureringsdienst? Paul Barth Administratie 3 22 februari 2007 09:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon