Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 11 december 2007, 16:13
Arend Arend is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 128
Standaard Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mavado Bekijk bericht
Hallo allemaal,

allereerst: dank voor de reacties. Alle feedback is welkom. Ik ben nog redelijk onervaren en kan alle hulp goed gebruiken!

Mijn reactie op een aantal punten:

1. teveel tekst

Ik verkoop teksten. Probleem is dat ik (nog) te weinig werk heb om aan te refereren. Om toch mijn 'kunsten' te laten zien, heb ik de website goed gevuld. Misschien is het een idee om de homepage wat uit te dunnen qua tekst.
Zou op kunnen gaan als de teksten echt de interesse zouden wekken. nu schrikken ze af. Het is te veel en niet echt aansprekend

2. de sprankeling

Om de website een wat zakelijk uiterlijk te geven ( qua tekst ) heb ik gekozen voor een solide, heldere tekst zonder al te veel franje. Een keuze waar ik uiteraard op kan terugkomen. Ik denk dat bv webteksten ook niet teveel franje moeten hebben. Zakelijk en duidelijk,tenminste, dat denk ik. Jullie reacties hebben veel invloed ;-)

Met de sprankeling bedoel ik niet perse ingewikkelde teksten, maar een aansprekende, pakkende stijl en een pakkende website. Nu is het een uit de dozijn.

3. wie is Maurice

Persoonlijk vind ik het niet interessant, als ik een dienst bij een bedrijf wil afnemen, wie de persoon achter de 'dienst' is. Voor artikelen en columns is het denk ik een ander verhaal. In dit geval, ik schrijf websteksten en brochures, denk ik dat de dienst belangrijker is dan de persoon.

Ik zou zelf nooit een tekst bij een "onbekende" achterlaten. Ik wil eerst vooraf een beetje vertrouwen hebben dat mijn opdracht in goede handen is.

4. de concepten

het hele idee hierachter is controle. Ik verwacht dat mijn potentieele klant (MKB) een tekst wil hebben, die voldoet aan zijn eisen. Het is niet mijn idee, het is het idee van de klant (toonzetting,soort informatie etc.). Daarom denk ik dat een klant het prettig vind om te zien welke weg ik insla. Dat voorkomt een eventuele teleurstelling bij de oplevering. Ik denk dat het soort teksten dat ik schrijf zeer geschikt is voor deze aanpak. Een web of brochure tekst is een ander soort tekst dan een artikel of een column.
De klant is niet zozeer geintereseerd in de weg als in het resultaat, denk ik.
LEver je controlewerkzaamheden of ben je tekstschrijver?

5. prijsstelling

dit was zoals jullie wel kunnen begrijpen wat natte vinger werk. Ik ben zeker nog niet ervaren genoeg om 80 euro per uur te vragen. 15 euro is misschien weer wat weinig. Ik twijfel overigens of ik de prijs uberhaupt op de website moet zetten.
Niet perse, tenzij je je op een of andere manier wilt onderscheiden met je prijsstelling (daarbij geldt: goedkoop = duurkoop/mindere kwaliteit

Nogmaals, dank voor alle feedback.
Wat ga je ermee doen?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie!
Wat weil je nog weten?

vriendelijke groet,

Maurice
Ik heb voor het gemak tussen de regels doorgefietst
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 december 2007, 16:58
Mavado Mavado is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Berichten: 7
Standaard Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie


Duidelijke reacties; ik ga weer aan de slag. Nog even een korte reactie op Arend :

Wat ga je ermee doen?
Ik ga mijn teksten aanpassen en het gehele concept verhaal weghalen. Daar komt een stukje achtergrond over Mavado Communicatie. Daarnaast ga ik wat meer 'durf'in de teksten gooien.

Wat weil je nog weten?
Nu vrij weinig meer. Ik was benieuwd naar wat de reactie op mijn onderbouwing zou zijn.

Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 december 2007, 17:15
Miranda van Gaalen Miranda van Gaalen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Berichten: 25
Standaard Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie

Zo zie je maar hoe smaken verschillen. Ik vind het beeld prettig rustig, alle aandacht trekt naar de tekst. Deze vind ik ook sprankelend en prettig leesbaar, waardoor de lengte me niet stoort. De doelgroep waar dit bij past, gaat er vanzelf op vallen. En juist díe doelgroep is na de eerste conceptronde al blij.

Bij de werkwijze, met alle concepten, zet ik wel mijn vraagtekens, ik zou het in elk geval niet zo expliciet opschrijven. Maar gewoon een poosje zo proberen is volgens mij ook prima. Je merkt vanzelf na een poosje wat wel werkt en wat niet. De brug naar de klant vind je wel, soms kost dat tijd.

Ook qua prijs, als je financieel andere bronnen hebt: gewoon deze weg uitproberen. Je zelfvertrouwen groeit wel als je meer geschreven hebt. Vol overtuiging een spotprijsje bieden, met de uitleg dat je je plek wilt veroveren en dat de ander daar financieel van mag profiteren kan in mijn ogen prima.

Miranda
die gelooft in je eigen weg gaan, desnoods dwars tegen alle gevestigde wijsheden in!
__________________
www.zetjezelfopdekaart.nu
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 december 2007, 18:06
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie

Dat heb ik 32 jaar in loondienst gedaan. Toen ik wakker werd besloot ik om voor mezelf te beginnen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 11 december 2007, 23:16
Mavado Mavado is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Berichten: 7
Standaard Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miranda van Gaalen Bekijk bericht
Zo zie je maar hoe smaken verschillen. Ik vind het beeld prettig rustig, alle aandacht trekt naar de tekst. Deze vind ik ook sprankelend en prettig leesbaar, waardoor de lengte me niet stoort. De doelgroep waar dit bij past, gaat er vanzelf op vallen. En juist díe doelgroep is na de eerste conceptronde al blij.

Bij de werkwijze, met alle concepten, zet ik wel mijn vraagtekens, ik zou het in elk geval niet zo expliciet opschrijven. Maar gewoon een poosje zo proberen is volgens mij ook prima. Je merkt vanzelf na een poosje wat wel werkt en wat niet. De brug naar de klant vind je wel, soms kost dat tijd.

Ook qua prijs, als je financieel andere bronnen hebt: gewoon deze weg uitproberen. Je zelfvertrouwen groeit wel als je meer geschreven hebt. Vol overtuiging een spotprijsje bieden, met de uitleg dat je je plek wilt veroveren en dat de ander daar financieel van mag profiteren kan in mijn ogen prima.
Toch nog een positieve reactie ! Ik begon al een klein beetje aan mijn eigen inschattingsvermogen te twijfelen.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 11 december 2007, 23:36
Arend Arend is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 128
Standaard Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie

Het heeft niet alleen met inschattingsvermogen te maken. Meer ogen zien meer, zien scherpen en uit hoeken die je wellicht zelf nooit zou bedenken. Ik vind het persoonlijk een zeer waardevolle en onbetaalbare verrijking als ik opmerkingen, tips (noem het anders gerust kritiek) krijg van mede-lancelotters, collega's of vakgenoten. Vaak wijzen ze mij toch op zaken die ik vanuit een ander oogpunt heb bekeken (warschijnlijk niet de meest klantgerichte, wat niet helemaal raar is vanuit mezelf geredeneerd) of die ik domweg over het hoofd heb gezien.
Ik hoop dan ook dat je alle gespui niet als 'afkraken' of negatieve kritiek ziet, maar als een kans om jezelf en je onderneming te professionaliseren.
Groeien doet nu eenmaal pijn
Met citaat reageren
  #17  
Oud 12 december 2007, 08:23
Mavado Mavado is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Berichten: 7
Standaard Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie

Misschien had ik een smiley moeten zetten achter mijn vorige reactie :-) Ik presenteer mijn bedrijf niet voor niets op deze website. Precies wat je zegt, feedback van lotgenoten is onbetaalbaar!

Belangrijkse les is dat helderheid ( presenteren van werkwijze ) niet het allerbelangrijkste is en dat 'gevoel' ( met wie heb ik te maken ) toch een hele belangrijke rol speelt.

We zijn weer een dubbeltje meer waard
Met citaat reageren
  #18  
Oud 14 december 2007, 22:54
Sue's schermafbeelding
Sue Sue is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2007
Berichten: 13
Standaard Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie

Citaat:
Ik twijfel overigens of ik de prijs uberhaupt op de website moet zetten.
Ik zou inderdaad de prijs niet op de site zetten. Zo neem je jezelf en je werk niet serieus. Bepaal desnoods per opdrachtgever je tarief, maar ga alsjeblieft omhoog. Zo ben je ook oneerlijke concurrentie voor mensen die hun hele brood ermee moeten verdienen.

Daarnaast zou ik, om je portfolio aan te vullen, kijken of je via stichtingen of andere ideële (lokale/regionale) organisaties op vrijwillige basis wat teksten kunt maken. Levert een gevulder portfolio op én relaties die je wellicht een keer écht in kunnen huren. Schrijf desnoods artikelen of stukken in eigen opdracht. Je moet toch iets laten zien op je site...

Ik ben het eens met de persoonlijke klik. Ik huur zelf nooit iemand in als ik geen idee heb wie er achter zit. Foto hoeft niet bepaald, maar een klein profiel van wie jij bent en waar je interesses liggen, kan zomaar interessante opdrachten opleveren. Zie het als een CV. In principe solliciteer je met je site...

Succes
__________________
Vang niet wat vrij moet zijn...
Met citaat reageren
  #19  
Oud 15 december 2007, 00:22
Mavado Mavado is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Berichten: 7
Standaard Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie

Goed, ik heb jullie feedback verwerkt en heb het een en ander aangepast aan de website. Uiteraard verander ik niet gelijk alles. Met sommige dingen ben ik het eens, met andere dingen weer niet.

Het hele werkwijze verhaal is eruit en er staat nu een kleine profiel schets van mij en mijn teksten. Ik blijft er bij dat het niet te persoonlijk moet worden, maar misschien dat ik daar later nog op terug kom :-) Verder komt er een portfolio 'hoekje'. Tekst op de homepage is wat ingekort en de tarieven zijn eruit.

Ik ben benieuwd of de website nu meer in de smaak valt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag wil ik mij voorstellen! Hermina Marktplaats 7 8 juli 2007 21:45
Voorstellen Son Marktplaats 1 4 oktober 2006 20:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon