Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 maart 2008, 20:10
Claudia C Claudia C is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 maart 2008
Berichten: 4
Standaard Greenwheels zakelijk of privé abonnement nemen?

Ik wil een Greenwheels-abonnement nemen. Nu twijfel ik of ik een zakelijk of een privé abonnement bij ze moet afsluiten. Met je NS-jaarkaart heb je bij de privé-variant het voordeel van het abonnementsgeld als kilometertegoed. Bij het zakelijke abonnement heb je dat voordeel niet. En tjsah: ondernemers zoeken altijd naar de voordeligste mogelijkheid, nietwaar?

Nu denk ik erover om bij Greenwheels een privé-abonnement te nemen, en het geld dan wel van mijn zakelijke rekening te laten afboeken en als zodanig ook aan de belasting straks op te geven. Maar is dat wel geldig voor de belasting? Of kan ik er straks problemen mee krijgen, dat het niet mag meetellen als zakelijke kosten bijvoorbeeld? Want dan is mijn financieel voordeeltje weg natuurlijk...:S
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2008, 20:27
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Greenwheels zakelijk of privé abonnement nemen?

Ik kan me voorstellen dat het niet de bedoeling is om een particulier abonnement te nemen als zakelijke klant, maar ik weet niet of dit ook problemen oplevert.

Een heel andere dienst, maar wellicht werkt het hetzelfde:
Er zijn zat mensen die een privé aansluiting van het internet als zakelijk gebruiken. Ze verwachten dan over 't algemeen ook dat storingen sneller worden verholpen als ze maar aangeven dat ze 't zakelijk gebruiken, maar zo werkt 't niet (bij consumenten is de max tijd voor een storing hoger dan voor zakelijke abonnementen namelijk).
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 maart 2008, 11:01
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Greenwheels zakelijk of privé abonnement nemen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claudia C Bekijk bericht
Nu denk ik erover om bij Greenwheels een privé-abonnement te nemen, en het geld dan wel van mijn zakelijke rekening te laten afboeken en als zodanig ook aan de belasting straks op te geven. Maar is dat wel geldig voor de belasting? Of kan ik er straks problemen mee krijgen, dat het niet mag meetellen als zakelijke kosten bijvoorbeeld? Want dan is mijn financieel voordeeltje weg natuurlijk...:S

Zo lang je de auto 100% zakelijk gebruikt levert deze constructie geen probleem op, het zijn immers zakelijke (auto)kosten.

Ik heb zelf een Prive Greenwheels abonnement afgesloten, alles loopt via prive omdat ik dat ding ook prive gebruik. Als een zakelijke rit heb dan boek ik de kosten van die rit wel "op de zaak" .
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 maart 2008, 12:12
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Greenwheels zakelijk of privé abonnement nemen?

En waarom zou je je kortingkaart niet op de zaak zetten?
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 maart 2008, 22:37
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Greenwheels zakelijk of privé abonnement nemen?

het lijkt me slim om een prive abonnement te nemen als dat zo is en de kosten zakelijk te boeken maar let wel op het volgende.

Ook voor een greenwheels auto geldt de regeling omtrent prive bijtelling van 25%. Veel ondernemers vergeten bij het huren van een auto (omdat het niet je eigendom is) dat je ook hier dezelfde regels hebt als bij het gebruik van een eigen zakelijke auto.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zakelijk internetabonnement of niet sioux ICT 18 20 januari 2009 00:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon