Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2007, 12:35
DittavV DittavV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 40
Weblogartikelen: 10
Standaard Sales freelancer gezocht voor netwerkorganisatie met gezamenlijk product

Hallo,

Als eenpitter maak ik onderdeel uit van een netwerkorganisatie. In deze groep zijn we bezig om rondom een gezamenlijk product een bedrijf te bouwen. We zijn nu op zoek naar freelance salesmensen. Ik heb eigenlijk geen idee of ook salesmensen als freelancer te werk gaan. Mocht iemand als freelancer in de sales actief zijn en meer willen weten dan hoor ik dat graag.

Hartelijke groet,

DittavV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2007, 17:46
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Sales freelancer gezocht voor netwerkorganisatie met gezamenlijk product

Freelance salesmensen zijn er wel, daar hangt dan ook wel een prijskaartje aan. 'Netwerkorganisaties' en 'sales freelancers' lijkt zo 'op papier' een beetje op MLM, is het dan ook?
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 september 2007, 22:08
DittavV DittavV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 40
Weblogartikelen: 10
Standaard Re: Sales freelancer gezocht voor netwerkorganisatie met gezamenlijk product

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annedien Hoen Bekijk bericht
'Netwerkorganisaties' en 'sales freelancers' lijkt zo 'op papier' een beetje op MLM, is het dan ook?
Geen idee. Kun je me aangeven wat MLM is?
enne prijskaartje is niet erg en dat bespreken we graag, als het maar wat oplevert!

Ciao,
Ditta
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 september 2007, 10:19
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Sales freelancer gezocht voor netwerkorganisatie met gezamenlijk product

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DittavV Bekijk bericht
Hallo,

Als eenpitter maak ik onderdeel uit van een netwerkorganisatie. In deze groep zijn we bezig om rondom een gezamenlijk product een bedrijf te bouwen. We zijn nu op zoek naar freelance salesmensen. Ik heb eigenlijk geen idee of ook salesmensen als freelancer te werk gaan. Mocht iemand als freelancer in de sales actief zijn en meer willen weten dan hoor ik dat graag.

Hartelijke groet,

DittavV
Zelf heb ik mijn bedrijf ook rond een netwerk van freelancers opgebouwd. In eerste instantie was ik ook op zoek naar freelance salesmensen die voor mij de acquisitie in handen zouden nemen. Uiteindelijk heb ik daar toch maar vanaf gezien. Ik was uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat ik beter zelf de touwtjes in handen kon nemen. Het risico met het inhuren van freelance salesmensen is namelijk wel dat je de 'macht' over je bedrijf of netwerk bij die ene persoon neerlegt. Hij of zij zal min of meer de koers van het bedrijf kunnen bepalen omdat hij of zij bepaalt welke klanten er worden aangetrokken, tenzij je er veel controle op uitoefent. Maar dat wil je niet omdat dat veel tijd kost...

Eigenlijk wil ik hiermee zeggen: wees extreem voorzichtig...
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 september 2007, 23:29
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Sales freelancer gezocht voor netwerkorganisatie met gezamenlijk product

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DittavV Bekijk bericht
Geen idee. Kun je me aangeven wat MLM is?
enne prijskaartje is niet erg en dat bespreken we graag, als het maar wat oplevert!

Ciao,
Ditta
MLM is multilevel marketing, een pyramidevorm van marketing waarbij de bedenkers vaak rijk worden en je verder een sneeuwbaleffect van ellende ziet. Denk aan de aloë vera producten, herbal producten, enz.
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 september 2007, 11:17
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Sales freelancer gezocht voor netwerkorganisatie met gezamenlijk product

Inderdaad.... MLM
Op zich niet slecht.
Een deelnemer verdient door eigen handel, maar ook door "onder" jezelf nieuwe verkopers te werven (waar jij weer bonus voor krijgt)... zij kunnen op hun beurt ook weer verkopers werven, waarvoor jij ook nog een (kleiner stukje) bonus krijgt. (zo ontstaat de pyramide en "multi level")

Potentiele deelnemers worden vaak "gek" gemaakt met succesverhalen van mensen die € 20.000 per maand verdienen.
*) In de eerste plaats is het verschil tussen omzet en winst soms (bewust ?) troebel gelaten.
*) In de tweede plaats wordt er slechts zijdelings bij verteld dat deze mensen zichzelf ook het "leplazarus" werken. (op zich niet slecht)
*) In de laatste, maar niet onbelangrijkste plaats, is de positie van deze succes-boy (m/v) niet altijd geheel duidelijk.
Waarschijnlijk is het verhaal inderdaad echt waar, maar is hij/zij een jaar of 4 geleden één van de eersten geweest en zit hij boven in de pyramide....
Vele varkens maken echter de spoeling dun en dat kan ook nog eens versterkt worden door het SOORT product wat je verkoopt....

Ook moet je bedenken dat je dit soort zaken in het begin waarschijnlijk NAAST je baan zal starten. Je doelgroep is dan in eerste instantie familie en vrienden... en je zult de eerste niet zijn die na een tijdje meer "vage kennissen" heeft dan vrienden...
("Oh god, daar heb je hem weer met zijn button 'Slank en fit, vraag mij hoe het zit' (Herbalife)....)

Tot slot zitten sommige systemen zodanig in elkaar dat je je bonus van onderliggende lagen pas kunt incasseren als je zelf ook nog fysiek product afneemt. Je MOET dus zelf ook nog aan de bak, ondanks een grote pyramide... En ook hier zal je de eerste niet zijn, die voor € 5.000 handel in de garage heeft staan (soms met een THT datum) ; aangeschaft om aan de inkoopverplichting te kunnen voldoen om de provisie maar te kunnen incasseren.

Sorry voor dit lange betoog, maar bezint eer gij begint....

Maar verder : Veel succes !!
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
samenwerken met iemand die geen freelancer oid is Verwijderd account Al die andere praktische dingen 4 30 januari 2007 18:15
Samenwerking met een recruiter gezocht Maatje Marktplaats 0 29 januari 2007 20:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon