Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 juli 2008, 14:11
bellaa
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Starter met een aantal belastingvragen.

Hallo mede-freelancers,

Ik heb me al aardig ingelezen op deze site en op dit forum, maar heb toch nog een aantal vragen, wie weet kunnen jullie me helpen met de antwoorden: Voor de beeldvorming; mijn naam is Erik, kom uit Almere en ben 35 jaar. Per 1 september ga ik starten met het 'freelancen' in de financiele wereld. Ik heb 11 jaar ervaring in de hypotheken en levensverzekeringen en ga me daarop ook storten. Mijn CV staat op monsterboard en er hebben al een aantal bemiddelingsbedrijven (o.a. werving en selectie) die mij projecten kunnen aanbieden.

1. Ik las: 'zzp, maar toch via UWV verzekerd'. Niet hetzelfde als een AOV, maar toch redelijk gelijkwaardig. Mijn vraag: hoe werkt dit en wat kost het?
2. Ik ben lid geworden van ZZP nederland en zie een aantrekkelijke verzekering die bij T@F wordt gesloten via een intermediar. Een soort zelfstandige verzekering die uitkeert bij Arbeidsongeschiktheid en ziekte en 1000,00 bij overlijden. Wie heeft ervaring met deze verzekering?
3. Ik heb een auto die ik prive wens blijf te rijden. de dagwaarde is laag (3000,00) dus het handigst is het om 0,19 cent per kilometer in te dienen bij de fiscus. De ritjes die ik nu alvast zakelijk rijd voor de gesprekken die ik heb, houd ik die gewoon (afstand, doel de rit, en de datum) en kan ik die declaren, of pas als ik een project heb per 1-9-2008?