Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 november 2007, 11:48
Mediamonkey Mediamonkey is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 november 2007
Berichten: 3
Post Een eigen "certificaat"

Hallo,

Ik ben al 2 jaar lekker m'n ding aan het doen als freelance Flash developer. Nu werd ik onlangs gevraagd om iemand privé les te geven in het programmeren in Flash. Ik heb een mooi lespakket samengesteld wat netjes binnen zijn budget valt, en ik ben er van overtuigd hem een zeer kwalitatief pakket aan te bieden. Het enige wat ik niet kan leveren (of misschien toch, vandaar dit verhaal) is een certificaat of ander document wat garant moet staan voor een hogere marktwaarde van de student.

De student wil dus niet alleen meer kennis opdoen, maar dit ook in de praktijk inzetten. Ik ken zijn achtergrondverhaal niet, maar ik denk dat hij moeite heeft met het vinden van een goed (of beter) betaalde baan als webdeveloper. Ik ben er van overtuigd dat wanneer hij mijn lessen heeft gevolgd dat hij grotere projecten kan aannemen, gestructureerder en sneller kan werken en een prima werknemer zal zijn voor de web-afdeling van een multimediabedrijf.

Kan ik hem aan het eind van de lessen een certificaat in welke vorm dan ook aanbieden? Het gaat dus om een tastbaar bewijs van zijn verhoogde marktwaarde na het nemen van mijn lessen. Ik zou zelf een leuk document in elkaar kunnen zetten en ondertekenen, maar in hoeverre dat wordt geaccepteerd is de vraag.

Met vriendelijke groet,
Bart Wttewaall
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 november 2007, 15:35
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Een eigen "certificaat"

Citaat:
Ik zou zelf een leuk document in elkaar kunnen zetten en ondertekenen, maar in hoeverre dat wordt geaccepteerd is de vraag.
De meeste trainingbureaus maken zo'n 'certificaat' met de tekst: 'dinges heeft deelgenomen aan de training/cursus dattes'. Dit wordt door de deelnemer geaccepteerd en door de werkgever ook.

Volgens mij kun je alleen 'echte' diploma's gaan uitreiken als je goedgekeurd bent als onderwijsinstelling bij het ministerie.
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 november 2007, 15:44
Mediamonkey Mediamonkey is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 november 2007
Berichten: 3
Standaard Re: Een eigen "certificaat"

Ik begrijp dat ik geen echte diploma's kan uitreiken. Ik vraag mij dus af wat de meerwaarde is van het uitreiken van een eigen papiertje aan het eind van de cursus.

Dat is dan toch meer een verklaring van deelname in plaats van een certificaat? Een (toekomstige) werkgever van deze student zou dus in het slechtste geval kunnen besluiten dat het geen meerwaarde heeft, met als gevolg dat de baan aan de student's neus voorbij gaat.

Wordt zo'n papiertje überhaupt bij enig bedrijf gewaardeerd?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 november 2007, 15:50
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Een eigen "certificaat"

Citaat:
Een (toekomstige) werkgever van deze student zou dus in het slechtste geval kunnen besluiten dat het geen meerwaarde heeft, met als gevolg dat de baan aan de student's neus voorbij gaat.
Dat klopt, maar dat is zijn keus, hij kan ook een opleiding gaan volgen aan een gecertificeerd instituut.

Citaat:
Wordt zo'n papiertje überhaupt bij enig bedrijf gewaardeerd?
In mijn vakgebied wel (communicatietrainingen) maar volgens mij ook in andere vakgebieden, want de deelnemer kan laten zien dat hij een cursus heeft gevolgd, kennis heeft opgedaan, er energie in heeft gestoken enz..
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 november 2007, 16:28
Mediamonkey Mediamonkey is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 november 2007
Berichten: 3
Standaard Re: Een eigen "certificaat"

Bedankt voor je antwoorden, mimamaartje. Ik had een dergelijk antwoord stiekem wel verwacht, dus je hebt mijn vermoedens bevestigd. Ik zal het met de student overleggen.

Mocht iemand hier nog iets over kwijt willen, dan is dat natuurlijk zeer welkom.

Groeten,
Bart
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 november 2007, 00:25
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Een eigen "certificaat"

De Raad voor Accreditatie beslist over echte (ministerieel) erkende opleidingen. Wat overblijft zijn opleidingen erkend door de branche (meestal iets minder officieel/breed erkend) of erkend door de opleider zelf (relatief niet erkend ).
Wat je kunt doen is samenwerking zoeken met erkende opleiders in jouw sector of met certificerende instellingen. Als jouw content echt heel erg goed is zullen anderen dat graag willen hebben
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 november 2007, 15:57
Enbase Enbase is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 2
Standaard Re: Een eigen "certificaat"

Wellicht zou je jezelf daarbij kunnen aanbieden als referentie?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 08:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon