Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 14 januari 2009, 07:03
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Dank je voor de suggestie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVersluis Bekijk bericht
Ik dacht, zal ook eens gaan kijken, maar met IE 6 werkt de site niet. Zou ik - indien mogelijk - ook even aanpassen als ik jou was!
Waarom?

Microsoft betaalt mijn ontwerp tijd niet. Microsoft heeft met IE7 een browser gemaakt die internationale standaarden een stuk beter volgt. Laat Microsoft, een miljarden bedrijf, lekker IE6 updaten met IE7 technologie in plaats van mijn tijd te verdoen.

Als je het Microsoft vraagt zullen zij je, zover ik weet, adviseren om naar IE7 te updaten.

De website wordt gebouwd om internationale standaarden te volgen. Dit zodat de website beschikbaar is op elk platform en browser welke internationale standaarden aanhoudt.

Daarnaast wordt de website in een continue proces verbeterd zodat deze tevens beschikbaar is voor blinden en slechtzienden.

Mocht dit ergens niet het geval zijn, dan verneem ik het graag zodat het opgelost kan worden.

Met vriendelijk groet,
Met citaat reageren
  #32  
Oud 14 januari 2009, 08:58
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Citaat:
Waarom?
Omdat niet elke gebruiker zijn browser regelmatig update. Omdat je daardoor mogelijk bezoekers (potentiële klanten) afstoot en die komen niet meer terug.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #33  
Oud 14 januari 2009, 09:43
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ontwerp Bekijk bericht
Dank je voor de suggestie.



Waarom?

Microsoft betaalt mijn ontwerp tijd niet. Microsoft heeft met IE7 een browser gemaakt die internationale standaarden een stuk beter volgt. Laat Microsoft, een miljarden bedrijf, lekker IE6 updaten met IE7 technologie in plaats van mijn tijd te verdoen.

Als je het Microsoft vraagt zullen zij je, zover ik weet, adviseren om naar IE7 te updaten.

De website wordt gebouwd om internationale standaarden te volgen. Dit zodat de website beschikbaar is op elk platform en browser welke internationale standaarden aanhoudt.

Daarnaast wordt de website in een continue proces verbeterd zodat deze tevens beschikbaar is voor blinden en slechtzienden.

Mocht dit ergens niet het geval zijn, dan verneem ik het graag zodat het opgelost kan worden.

Met vriendelijk groet,
Dat is ook een argumentatie. Ik zou mijn website het liefst voor al mijn potentiële klanten toegankelijk hebben. Ook voor diegenen die niet willen, kunnen of mogen updaten!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #34  
Oud 14 januari 2009, 11:19
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Er zijn OS-sen zoals Windows 2000 waar het niet mogelijk is te updaten naar IE7. Ik heb zelfs een grote klant waar ze met XP werken en alle updates hebben geblokkeerd voor IE7.

En dan nog, als je een W3 valid site hebt is het toegankelijk maken voor IE6 meestal een kwestie van een PNG fix en een paar aparte CSS regels.

Update: op je wordpress site 'flikkert' de hover on/off van je 4 blokken als je net met je muis eronder gaat zitten ( onder de 2 streepjes ).
Ook is je RSS feed leeg op mijn scherm ( niet valid )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ontwerp Bekijk bericht
Dank je voor de suggestie.



Waarom?

Microsoft betaalt mijn ontwerp tijd niet. Microsoft heeft met IE7 een browser gemaakt die internationale standaarden een stuk beter volgt. Laat Microsoft, een miljarden bedrijf, lekker IE6 updaten met IE7 technologie in plaats van mijn tijd te verdoen.

Als je het Microsoft vraagt zullen zij je, zover ik weet, adviseren om naar IE7 te updaten.

De website wordt gebouwd om internationale standaarden te volgen. Dit zodat de website beschikbaar is op elk platform en browser welke internationale standaarden aanhoudt.

Daarnaast wordt de website in een continue proces verbeterd zodat deze tevens beschikbaar is voor blinden en slechtzienden.

Mocht dit ergens niet het geval zijn, dan verneem ik het graag zodat het opgelost kan worden.

Met vriendelijk groet,
Met citaat reageren
  #35  
Oud 15 januari 2009, 00:43
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Waar is de gedachte ontstaan dat ik, of iemand anders, verantwoordelijk ben voor producten die ik hun niet heb verkocht? Als iemand een browser gratis download of bij hun operating system krijgt zijn zij of het bedrijf wat het uitgeeft zelf verantwoordelijk voor.

Eerlijk gezegd: Ik heb mijn buik vol van de oeverloze eindeloze discussie over Internet Explorer perikelen. Dat is Microsoft's probleem. Je hoeft er bij mij niet mee aan te kloppen als ik je geen Microsoft product verkocht of aanbevolen heb. Elke poging van mij om de site toegankelijk te maken voor Microsoft klanten of welk bedrijf dan ook is puur vrijwillig.

Voor iedereen is de overgangsperiode uiteraard anders. Persoonlijk spendeer ik liever de tijd om de site beschikbaar te maken voor blinden en slechtzienden en mensen van alle platforms i.p.v. van browsers die te weinig aan standaarden voldoen. Mocht ik daarnaast tijd hebben dan zal ik het overwegen.

(Chronisch) zieken en gehandicapten hebben voor mij op dit moment de prioriteit. Dat er sommige mensen zijn die daardoor de website niet kunnen zien is spijtig. Maar eerlijk gezegd buiten mijn verantwoordelijkheid om. Er zijn alternatieven om mijn website te bezoeken. Het is iemands vrije keuze om het internet te bezoeken en het is iemands vrije keuze om mijn website te bezoeken. Of het zou dat, in mijn mening, moeten zijn.

Mijn site voldoet nog niet aan alle richtlijnen voor blinden en slechtzienden, maar is gelukkig al een eind op weg. En ik weet welke dingen ik moet oplossen.

Overigens is het mijn ervaring dat zoekmachines dol op standaarden zijn. Los van deze voorbeelden zou ik me nog met het onderwerp bezig houden. Daar mag je aan twijfelen.

Het is natuurlijk wel een belangrijke vraag hoe en wanneer je die overstap maakt. Hoe ver ga je daarin en voor hoelang? Ergens moet je die lijn trekken, in mijn mening. Ik heb besloten die lijn voor mijzelf, voorlopig, hier te trekken.
Overigens laat me duidelijk zijn. Ik kan voor mezelf deze afweging maken. Deze is mede gebaseerd op het steeds lagere percentage IE6 bezoekers op mijn website en de groei van percentages van andere browsers. Het is voor mij een kleine investering en geen miljoenen investering. En een hoop bedrijven hebben de omslag al gemaakt of zijn bezig deze te maken. Mijn website heeft geen maatschappelijke noodzakelijke functie. Het is gewoon een website. Misschien heb ik die beslissing te snel gemaakt. Hoe lang stel je dat uit? We kunnen zo nog wel jaren bezig blijven.

Enfin er zijn belangrijkere dingen die op mijn bureau liggen dan gratis de fouten van andere mensen/ bedrijven op te lossen, zeker wanneer deze er niks of weinig aan doen om zelf de problemen op te lossen. Dat zou ik onterecht vinden voor diegenen die wel, al jaren, aan standaarden doen.

Als je aan mij vraagt of meer bezoekers, of blinden en slechtzienden kunnen je website lezen. Dan is die keuze voor mij snel gemaakt.

Die afweging is voor iedereen verschillend. Daarom ben ik voorstander van dat standaarden internationiaal wettelijk geregeld zijn. En dat heeft mijn volledige steun. Het kost niet meer om een site volgens standaarden te ontwerpen. Sterker nog in mijn ervaring wanneer alles standaard is gaat het sneller, goedkoper en kan het duurzamer zijn. Dan kun je, in mijn mening, de kans vergroten dit soort problemen in de toekomst te voorkomen. Daarom zijn standaarden, in mijn mening, zo belangrijk.

Mijn dank aan de mensen die die keuze mogelijk hebben gemaakt.

Mijn deel in deze is slechts een kleine druppel in een grote oceaan. Het is mijn persoonlijke keuze om IE6 niet toe te laten op mijn website. Een browser waarvan, zover ik weet, Microsoft zelf zegt dat deze geupdate moet worden. Een auto moet toch ook gekeurd worden om op de weg toegelaten te worden?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
En dan nog, als je een W3 valid site hebt is het toegankelijk maken voor IE6 meestal een kwestie van een PNG fix en een paar aparte CSS regels.
Ik schrijf voor voor geen enkele browser aparte regels. Standaarden zijn standaarden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Update: op je wordpress site 'flikkert' de hover on/off van je 4 blokken als je net met je muis eronder gaat zitten ( onder de 2 streepjes ).
Ik zie wat je bedoelt. Dank voor het melden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Ook is je RSS feed leeg op mijn scherm ( niet valid )
Welke RSS feed heb je problemen mee? Zover ik weet horen de feeds te valideren en ik heb er net nog een aantal getest voor de zekerheid en deze valideren. Welk platform en met welke browser heb je er een probleem mee?

Ik hoop dat ik de posten betreft dit onderwerp zo voldoende beantwoord heb.
Bovenstaand is mijn persoonlijke mening.

Tot slot:

Wegens mijn chronische ziekte ben ik op dit moment niet actief als freelancer. Dus jullie zullen een tijdje zonder mij moeten doen aangezien dit forum alleen voor freelancers is. Overleven jullie ook wel weer. Ik wou iedereen hartelijk bedanken voor de terugkoppelingen en gezelligheid. Ik heb veel hier kunnen leren en een uitstekende tijd gehad en altijd zeer welkom gevoeld. Waarvoor complimenten.


Note: Er zit veel ontwerper ergernis in deze post, neem dat maar met een korreltje zout.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 15 januari 2009, 12:34
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Citaat:
Ik schrijf voor voor geen enkele browser aparte regels. Standaarden zijn standaarden.
Probeer ik ook te vermijden, maar soms moet je voor IE/IE6 toch nog wat regeltjes schrijven als je wil dat alles ook daar goed eruit ziet is mijn ervaring.

Wbt je feed, ik heb nog eens gekeken en ik kwam ergens niet uit...
Ik zie staan:
<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="RSS 2.0" href="http://www.coolgrafimedia.com/feed" />
<link rel="alternate" type="text/xml" title="RSS .92" href="http://www.coolgrafimedia.com/feed/rss" />
<link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="Atom 0.3" href="http://www.coolgrafimedia.com/feed/atom" />

allemaal prima, in FF3 zie ik ook een RSS icon met 3 keuzes, maar FF2 geeft me geen keuze en stuurt me naar de atom ( waar ik geen ervaring mee heb ).
Ik zie daar dus een witte balk en thats it.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 15 januari 2009, 13:34
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Wbt je feed, ik heb nog eens gekeken en ik kwam ergens niet uit...
Ik zie staan:
<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="RSS 2.0" href="http://www.coolgrafimedia.com/feed" />
<link rel="alternate" type="text/xml" title="RSS .92" href="http://www.coolgrafimedia.com/feed/rss" />
<link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="Atom 0.3" href="http://www.coolgrafimedia.com/feed/atom" />

allemaal prima, in FF3 zie ik ook een RSS icon met 3 keuzes, maar FF2 geeft me geen keuze en stuurt me naar de atom ( waar ik geen ervaring mee heb ).
Ik zie daar dus een witte balk en thats it.
Dank je wel.

Van wat ik kon zien heeft de atom feed moeite met sommige tekens in sommige artikelen. Terwijl RSS 2.0/ .92 daar geen problemen mee heeft. Ik heb de atom feed verwijderd totdat ik het probleem kan achterhalen en een mededeling op de website geplaatst.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 15 januari 2009, 13:50
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Reacties via website verbeteren

Nu werkt ie, al hoor ik 2 dropdowntjes te zien qua RSS feed zoals hier op lancelots in dit topic. Maar dat kan komen door de type text/xml en application/rss+xml mime types.

Update, laat maar dat hoort niet want je wil natuurlijk de laatste RSS versie bieden
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
website

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe wordt mijn website gevonden? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 5 2 september 2007 13:13
Nieuwe website voor freelance Personeelsmanagers erix Nieuws - Voor en door freelancers 2 12 juni 2007 13:02
Graag reacties op mijn pitch! Anneke Krakers Marktplaats 16 12 januari 2007 01:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon