Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 25 maart 2008, 21:58
Son's schermafbeelding
Son Son is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Berichten: 35
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Ik vind Hyves zeker niet geschikt voor netwerken, dat is meer een sociaal gebeuren.
Waar veel zelfstandigen gebruik van maken is www.linkedin.com
Het is een engelse site, maar de nederlandse zelfstandigen die ik ken zitten hierop. Mijn vriend wordt regelmatig benaderd door mensen via linkedin.
Ik heb mijzelf ook aangemeld, maar er nog amper wat mee gedaan door tijdgebrek (ben net bevallen van mijn 2e kindje ).
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 maart 2008, 15:49
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Persoonlijk vind ik Hyves te "luchtig" en te kinderlijk om serieus te gebruiken.

Maar in het kader van mijn pogingen overal mijn naam te laten slingeren, heb ik mijzelf wel aangemeld en "ben ik aanwezig".

"Zuipfoto's" (voor zover gelukt) komen sowieso niet op dit soort sites, wat mij betreft. Ook het feit dat ik van spruitjes houd, is nutteloze info.
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren
  #13  
Oud 31 maart 2008, 23:11
DittavV DittavV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 40
Weblogartikelen: 10
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Om de genoemde redenen vind ik Hyves ook niet echte optie voor jezelf bekend maken aan de betalende buitenwereld. Ik heb zelf wel veel profijt van Linked In en Plaxo. Je ziet snel welke functie iemand heeft, emailadressen zijn makkelijk beschikbaar en je kan dus gericht mailings de deur uit doen.

Ciao
DittavV
Met citaat reageren
  #14  
Oud 1 april 2008, 21:31
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariëlle Schrijft Bekijk bericht
Hyves is volgens mij niet bedoeld voor marketing. Ik verzoek kennissen die mij zakelijke aanbiedingen doen mij uit hun mailgroep te verwijderen.

There's a time and a place for everything.
Exact. Alles op het web knallen heeft alleen zijn als je bekend wil worden in zowel negatieve als positieve zin. Zakelijk gezien moet je natuurlijk iets verder denken.
Ik heb mijn Hyves account dan ook gekilled - ik kreeg verzoeken om te Hyven van zowel mijnn nichtjes, mijn huisdieren als professionals. Bekenden die met Hyves, Plaxo, Pulse, Tagged en meer van dit soort connectie-verzoeken komen, geef ik te kennen dat ik mij beperk tot LinkedIn. Onbekenden die met LinkedIn-connectieverzoeken komen, stel ik de vraag 'hebben we zaken gedaan'? Zo blijft LinkedIn mijn enige netwerk (tot nu toe) dat bovendien zuiver is: ik ken iedereen die in mijn lijstje staat, heb er op zijn minst gesproken (of uitvoering mee gemaild).
Ook aan aanbevelingen doe ik niet. Hoe kan ik nu in een paar regels beschrijven dat persoon A geweldig is? Als iemand echt informatie wil uitwisselen (referenties opvragen) dan kan dat het beste in een gesprek, dus online is niet heilig. En dat geldt ook voor zaken doen: personal branding is meer dan web 2.0 of web 3.0, het gaat er ook om wat je uiteindelijk in real life aflevert.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #15  
Oud 1 april 2008, 23:12
aNHa's schermafbeelding
aNHa aNHa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 86
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Ook ik gebruik Hyves niet als marketingkanaal, maar meer voor contacten met vrienden, familie en kennissen van vroeger. Ik vind Hyves niet geschikt om zakelijk te gebruiken, maar vooral leuk om op te hoogte te blijven van de ontwikkelingen van social communities en de samenwerking onderling
__________________
Web-effect
Joomla! websites en trainingen
www.web-effect.nl
Twitter LinkedIn
Met citaat reageren
  #16  
Oud 7 april 2008, 15:11
youneedstyle's schermafbeelding
youneedstyle youneedstyle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 51
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Ik heb eens zo'n bericht op hyves gezet, heb daar geen directe leads gehad, maar iedereen weet wel wat je doet.
Verder heb ik inmiddels al wat leads vanuit LinkedIn gekregen...
__________________
The Royal Institute
grafisch ontwerp, product ontwerp & creatief consultancy

http://www.theroyalinstitute.com
http://www.twitter.com/tri_ontwerp
Met citaat reageren
  #17  
Oud 7 april 2008, 20:07
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Precies, zo'n 'marktplaats' bericht heb ik ook aangemaakt, vooralsnog ook nog geen resultaat, maar wat niet is kan nog komen...

(en ik zie gelijk dat je in mijn netwerk zit :P )
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #18  
Oud 8 april 2008, 17:17
B.Aalbers's schermafbeelding
B.Aalbers B.Aalbers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 49
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Ik gebruik hyves niet als marketingkanaal. Ik vind sowieso dat je Hyves in dusverre weinig kunt customizen dat je er niet je eigen look & feel aan kunt geven waardoor het altijd eruit zal zien als een amateuristisch zooitje (sorry, mijn liefde voor hyves is niet erg groot) en dat is nu niet echt hetgeen ik wil uitstralen voor mijn werkzaamheden

Bijvoorbeeld bij een website als MySpace kan dit wel, daar kun je met behulp van CSS daadwerkelijk alles veranderen. (zie als voorbeeld mijn MySpace) Nu heb ik MySpace met name voor de contacten in de muziekwereld, dat is toch wat minder formeel allemaal.

Verder heb ik afgelopen week, naar aanleiding van deze topic, een LinkedIn aangemaakt, super! Bedankt dus voor de tip!
Met citaat reageren
  #19  
Oud 9 april 2008, 09:41
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Hoewel ik (overigens vóór mijn Freelance-tijd) één van mijn grotere klanten via Hyves heb binnengehaald gebruik ik het met name privé. Zakelijk ben ik meer actief op LinkedIn.

Natuurlijk heb ik op Hyves wel ooit eens een advertentie geplaatst en noem ik mijn website. Verder gebruik ik het niet (bewust) als marketingkanaal.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #20  
Oud 11 april 2008, 12:34
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Hyves als marketingkanaal voor een freelancer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B.Aalbers Bekijk bericht
Bijvoorbeeld bij een website als MySpace kan dit wel, daar kun je met behulp van CSS daadwerkelijk alles veranderen. (zie als voorbeeld mijn MySpace) Nu heb ik MySpace met name voor de contacten in de muziekwereld, dat is toch wat minder formeel allemaal.
Zo dat is niet verkeerd.. ik ben al blij dat ik dit voorelkaar heb gekregen...
Bij MySpace kan je dan wel alles aanpassen, het zit allemaal niet erg logisch in elkaar... Overigens heb ik via MySpace wel al een klus(je) binnengekregen!
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hyves

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als startende freelancer opdracht via voormalig werkgever Fjodor Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 25 18 maart 2008 22:34
Samen starten als freelancer: nog 4 plaatsen vrij forumbeheerder Nieuws - Voor en door freelancers 2 31 augustus 2007 09:31
Consequenties bij: Opdracht als freelancer of als 'project' ??? Jaap Laaij Al die andere praktische dingen 2 16 augustus 2007 21:39
Logo: moet je er een als freelancer hebben? Janine Al die andere praktische dingen 10 7 mei 2007 22:11
starten als freelancer journalist030 Marketing en acquisitie 5 11 augustus 2006 17:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon