Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 augustus 2008, 11:42
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Pentatext

Heerlijk dat ik op dit forum ben gestuit, ik hoop er veel gebruik van te maken!

Mijn naam is Anna Penta en ik werk al jarenlang voor uitgeverijen. Dat houdt in dat ik talloze boeken heb geschreven, vertaald (E-N), geredigeerd en gecorrigeerd. Een maand of wat geleden besloot ik dat het tijd was mijn horizon te verbreden, en zo ontstond Pentatext: www.pentatext.nl

Ik vind het vooral leuk om te schrijven voor nonprofit- en culturele instellingen, en ben dan ook heel blij met mijn opdrachten voor het Arab Film Festival. Ik hoop dat ik meer van zulke leuke opdrachtgevers binnenkrijg, en zal er alles aan doen om hen tevreden te stellen.

De rest van de vragen die ik heb zal ik in de daarvoor bestemde delen van het forum plaatsen. Tot later!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 augustus 2008, 07:46
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Pentatext

Toch maar even hier vragen: komt mijn website over? Ik heb hem nog niet zo lang in gebruik en hij 'leeft' nog niet echt voor me. Ben eigenlijk wel benieuwd...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 augustus 2008, 08:57
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Pentatext

Ik heb hem bekeken en hij leeft dus zeker.
Heb je je statistieken al bekeken en je vindbaarheid op het web een beetje in beeld gebracht?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 augustus 2008, 09:13
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Pentatext

Dankjewel, fijn dat te horen
Hij is te vinden in Google (zoekwoorden: 'Pentatext' en zelfs 'Tekstbureau non-profitsector' of 'Tekstbureau Kunst') maar ik heb niet de illusie dat ik hem ooit bij de zeg vijf eerste pagina's zal kunnen krijgen bij zoeken op alleen Tekstbureau. Maar dat vind ik niet zo erg, het gaat erom dat mensen die de link opzoeken een duidelijke site zien en weten waar ik voor sta
Statistieken moet ik inderdaad achterheen, daar heb ik nu geen idee van, goede tip.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 augustus 2008, 22:43
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Pentatext

Hallo Anna,

Welkom hier. Nu dat je op het Lancelotsforum zit, zul je merken dat je ook beter te vinden bent in Google. Dus veel reacties posten
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 augustus 2008, 06:45
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Pentatext

Haha Hetty, daar heb je gelijk in, bedankt voor je reactie. Ik zit me even te bezinnen want ik heb zeker nog wel het een en ander te vragen/toe te voegen
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 augustus 2008, 10:27
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Pentatext

Je zit volgens mij ook nog niet op hyves. Ik kon je tenminste niet vinden. Je kunt daar lid worden van de Lancelotshyves, ondernemershyven enz. Ook dan wordt je gelinkt door google.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 augustus 2008, 17:19
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Pentatext

Dankjewel voor de tip Hetty. Ik ga me er van de week even in verdiepen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 1 november 2008, 20:17
Jop
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Pentatext

Hoi Anna,

Na een beetje browsen tussen de Lancelotters door zag ik je post, en ik was blij verrast.

Ik ben namelijk ook vertaler/tekstschrijver E-N/N-E, en óók het liefst in de culturele (en muziek-) sector.

Nu m'n studie Amerikanistiek achter de rug is, ga ik blij verder met mijn passie voor taal en cultuur, en spring ik -net als jij- met mijn eenmansbedrijfje het spreekwoordelijke diepe in.

Ik merk wel dat ik een beetje huiverig ben om mezelf "op de arbeidsmarkt te profileren." Heb jij misschien tips daarin, gezien je jarenlange ervaring met uitgeverijen? Is het bijvoorbeeld slim om uit het niets uitgeverijen, bedrijven of instanties aan te schrijven, bijvoorbeeld? Ach - eigenlijk moet ik me daar van te voren niet zo druk om maken, en het gewoon doen, toch?

Maar goed, ik vind het best wel spannend allemaal...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 2 november 2008, 17:05
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Pentatext

Hoi Job, leuk en spannend dat je gaat beginnen. Ik ben zelf niet heel erg bedreven in acquisitie, ben daar ook nog heel erg mijn weg in aan het vinden, maar zelf de eerste stap zetten kan zeker geen kwaad. Je kunt daarbij ook aan uitgeverijen denken; houd er wel rekening mee dat die stukken minder betalen voor vertaalwerk dan jouw vraagprijs

Ik heb je website bekeken, hij lijkt me goed te passen bij jouw uitgangspunt (houd het simpel). Misschien kun je je website eens in een eigen topic aan de orde brengen, dan krijg je meer reacties dan alleen de mijne. Ik denk dat er nog wel wat puntjes ter verbetering zijn (dat kan altijd natuurlijk ). Zelf vind ik je manier van schrijven hier en daar wat omslachtig, dat kan misschien net wat simpeler.

Heel veel sterkte en succes, en zoals ik zei, laat van je horen in een eigen topic voor maximaal profijt van dit forum.
__________________
Groetjes van Anna

Zie www.pentatext.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon