Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 27 december 2008, 13:16
Pellie Pellie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2007
Berichten: 19
Standaard Openen zakelijke rekening: ING vraagt vof-contract

Beste Lancelots,

Met het starten van onze VOF zijn we, na inschrijving bij de KvK, direct doorgegaan naar de bank om een zakelijke rekening te openen.

Bij de ING binnengestapt, omdat er daar al diverse privé rekeningen lopen. Binnen een minuut stonden we weer buiten, er is een kopietje van het uittreksel gemaakt en verder zou het ondernemersteam alles in orde maken en ons benaderen.

Na tweeënhalve week toch maar eens gaan bellen. Bleek het ondernemersteam nog een vof-contract nodig te hebben. Omdat wij privé ook partners zijn, hebben we niet de intentie een vof-contract op te stellen. Hiervan wil de bank een verklaring hebben.

Los van het feit dat ik aardig gepikeerd ben over het feit dat ik zelf contact moest zoeken, begrijp ik het niet zo goed. Naar mijn weten is een vof-contract formeel niet meer verplicht, en er staat in het uittreksel dat we beiden onbeperkt bevoegd zijn, zonder beperkende bepalingen.
Zou dat niet voldoende informatie moeten zijn?


(en iemand nog een tip voor een bank ? )

Groetjes en alvast een fijn uiteinde,
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
ing, vof, zakelijke bankrekening


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zakelijke rekening, spaarrekening. Anoniem Administratie 10 15 oktober 2007 10:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon