Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 april 2007, 10:39
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Garage ombouwen tot kantoor

Beste Lancelotters,

Ik heb dit weekend definitief een huis gekocht welke ik vanaf juli betrek. Nu wil ik de garage van 22m2 gedeeltelijk (+-16m2) ombouwen tot kantoorruimte. Heeft iemand van jullie hier al ervaringen mee? Waar moet ik allemaal op letten?

En hebben jullie nog tips wat betreft inrichting, bouwmaterialen, enz. ?

Ik ben benieuwd!
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 april 2007, 14:01
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: Garage ombouwen tot kantoor

Geen ervaring. Wel tips:
Let op daglicht; voldoende daglicht = gezond.
Schijnt de zon op mijn monitor.
Ventilatie/airco (zeker als je een plat dak hebt kan het er behoorlijk warm worden)
Kan ik naar buiten kijken om af en toe te mijmeren, goed voor je ogen, concentratie en creativiteit.
Gas betonblokken handig om mee te bouwen, zeker als de garage al goed geissoleerd is.
Aparte ingang van buiten naar je kantoor maken, belastingtechnisch
Vluchtweg (2x ingang bijvoorbeeld)
Voldoende stopcontacten.
Aparte groep in groepenkast aanleggen.
Gladde vloer ivm rollen burostoel
pfff
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 april 2007, 14:17
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Garage ombouwen tot kantoor

Om je bedrijfsruimte als zakelijke kosten te mogen rekenen, moet het een zelfstandige ruimte zijn. Aparte opgang, sanitair etc. Als je dat ervan kunt maken dan scheelt dat weer flink in de belasting.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 april 2007, 08:31
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Wink Re: Garage ombouwen tot kantoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Om je bedrijfsruimte als zakelijke kosten te mogen rekenen, moet het een zelfstandige ruimte zijn. Aparte opgang, sanitair etc. Als je dat ervan kunt maken dan scheelt dat weer flink in de belasting.
Jep, dat is 1 van de belangrijke redenen dat ik mijn kantoor in de garage vestig...
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 april 2007, 10:07
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Garage ombouwen tot kantoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Arts Bekijk bericht
Beste Lancelotters,

Ik heb dit weekend definitief een huis gekocht welke ik vanaf juli betrek. Nu wil ik de garage van 22m2 gedeeltelijk (+-16m2) ombouwen tot kantoorruimte. Heeft iemand van jullie hier al ervaringen mee? Waar moet ik allemaal op letten?

En hebben jullie nog tips wat betreft inrichting, bouwmaterialen, enz. ?

Ik ben benieuwd!
Hai Niels,

Ik heb er ervaring mee en het bevalt goed. Ik heb het om dezelfde redenen gedaan als jij aangeeft, maar het is ook erg prettig om een aparte ruimte te hebben waar je kunt werken en 's avonds de deur achter je dicht te trekken. Houdt er rekening mee dat een garage relatief donker is. Ik neem aan dat je sowieso de garagedeuren vervangt voor een pui met kozijnen en ramen, maar denk eventueel ook aan een daglichtsysteem. Voor mijn kantoor heb ik de garage uitgebroken naar een kamer erachter en hoewel ik aan beiden kanten licht heb, is de ruimte nu wel 11,5 m lang. Ik zit dan ook serieus te kijken naar zo'n daglichtsysteem omdat ik 's winters de neiging heb om in de woonkamer te gaan werken.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 april 2007, 12:01
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Garage ombouwen tot kantoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
Hai Niels,

Ik heb er ervaring mee en het bevalt goed. Ik heb het om dezelfde redenen gedaan als jij aangeeft, maar het is ook erg prettig om een aparte ruimte te hebben waar je kunt werken en 's avonds de deur achter je dicht te trekken. Houdt er rekening mee dat een garage relatief donker is. Ik neem aan dat je sowieso de garagedeuren vervangt voor een pui met kozijnen en ramen, maar denk eventueel ook aan een daglichtsysteem. Voor mijn kantoor heb ik de garage uitgebroken naar een kamer erachter en hoewel ik aan beiden kanten licht heb, is de ruimte nu wel 11,5 m lang. Ik zit dan ook serieus te kijken naar zo'n daglichtsysteem omdat ik 's winters de neiging heb om in de woonkamer te gaan werken.
Dat is inderdaad ook een erg groot voordeel. Ik zat te denken aan een dakraam, waardoor er meer daglicht binnen komt...p.s. zou je me even kunnen mailen wat alles in jouw geval kostte? Dan weet ik ongeveer waar ik rekening mee moet houden. Alvast bedankt!
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 april 2007, 12:56
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Garage ombouwen tot kantoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Arts Bekijk bericht
Dat is inderdaad ook een erg groot voordeel. Ik zat te denken aan een dakraam, waardoor er meer daglicht binnen komt...p.s. zou je me even kunnen mailen wat alles in jouw geval kostte? Dan weet ik ongeveer waar ik rekening mee moet houden. Alvast bedankt!
Hai Niels,

Ik heb het jammer genoeg nog niet geplaatst want: mijn garage zit onder mijn huis (drive-in woning) en het kost een stuk meer om het licht van twee hoog naar beneden te krijgen. En wij (als in communicatiemensen) hebben nog een hoop te doen wat betreft de toegankelijkheid van de websites van dergelijke bedrijven (...) ik heb dus nog niet echte prijzen gezien.

Maar je hebt ook systemen die netjes tussen een dubbel plafond kunnen, ik kan me niet voorstellen dat dat (veel) duurder zou zijn dan een dakraam. Bij mijn weten heeft Govert Schilling zo'n systeem, misschien even vragen?

Ik weet niet echt wat plezieriger is; een dagraam of een daglichtconstructie, maar de laatste geeft waarschijnlijk wel gelijkmatiger licht. En het te maken gat in het dak is een stuk kleiner.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 april 2007, 22:33
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Garage ombouwen tot kantoor

Ik heb aan onze kamer een stuk aan laten bouwen. Wat ik meteen heb gedaan is veel stopcontacten. Ik denk wel 20 bij elkaar. Iedereen vond dit gek. Veel te veel. Maar nu...... is 75% bezet.
(2 bureaus, pc's, monitoren, bureaulampen, externe harde schijven. 1 server, printer, geluidsboxen, enz)

Ik heb daglicht via het dak. Heerlijk, maar ook warm in de zomer.
Neem kasten tot aan het plafond, want daarmee beperk je de stofhoeveelheid (stof daalt neer op horizontale vlakken).
En mijn kantoormeubilair komt van een zweedse woonwinkel. Die hadden de meest flexibele mogelijkheden.

Wim
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 april 2007, 23:17
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Garage ombouwen tot kantoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aspon Bekijk bericht
veel stopcontacten
Ah ja, en Gbit-ethernet door het hele huis met overal aansluitpunten en een patchpanel in de meterkast.

Citaat:
Neem kasten tot aan het plafond, want daarmee beperk je de stofhoeveelheid (stof daalt neer op horizontale vlakken).
Briljant!

Je kunt ook alle vloeren schuin zetten, met een klein afvoergootje in het midden.
__________________
René
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 april 2007, 00:59
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Garage ombouwen tot kantoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Je kunt ook alle vloeren schuin zetten, met een klein afvoergootje in het midden.
LOL ja en dan van die speciale kasten aanschaffen voor onder het schuine dak en die op zijn kop zetten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon