Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 1 juni 2009, 14:53
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Websitestatistieken interpreteren?

Denk het ook ja.
Ik gebruik er standaard altijd 2, waarvan 1 dus GA is... met bepaalde redenen
Met citaat reageren
  #12  
Oud 2 juni 2009, 11:41
Barabassie Barabassie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Berichten: 24
Weblogartikelen: 1
Thumbs up Re: Websitestatistieken interpreteren?

Hallo Rinus en Stavros,
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga me nu herbezinnen op mijn vragen naar aanleiding van jullie discussie en opmerkingen. Misschien kom ik nog wel bij een van jullie terug voor nader advies.
Groet,
Barbara Philipsen
detekstschrijver.nl
__________________
Met citaat reageren
  #13  
Oud 2 juni 2009, 15:20
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Websitestatistieken interpreteren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barabassie Bekijk bericht
hoe komen mensen op mijn site terecht maar vooral: welke afzenders moet ik serieus meenemen in eventuele acties om al dan niet gratis te adverteren?
Dat eerste kun je in awstats zien onder de kop "Connect to site from".

Dat laatste kan met geavanceerdere pakketten als Google Analytics. Daarvoor moet je in je site een conversiedoel inbouwen (bijvoorbeeld: als een bezoeker doorklikt naar een bepaalde pagina dan is hij interessant). In GA kun je dan de conversie per bezoekersbron zien.

Dit alles met enkele mitsen en maren t.a.v. de betrouwbaarheid (met name: de referer header is niet altijd beschikbaar).

Citaat:
wat kan ik met de percentages van mensen die mijn site bewaren als bladwijzer?
Niks, volgens mij. Ik geloof niets van het percentage (want op de webserver kun je helemaal niet waarnemen of iemand je site bewaart als bladwijzer) en zelfs al zou het kloppen, ik heb geen idee welke betekenis je eraan kunt toeschrijven.

Citaat:
ik krijg de meeste hits op dinsdag. Hoe zou ik die informatie kunnen vertalen in een geschikte marketinggedachte?
Oi, ik heb geen idee
__________________
René
Met citaat reageren
  #14  
Oud 14 juni 2009, 09:39
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Websitestatistieken interpreteren?

Mijn provider werkt ook met AWstats (nederlandse versie). Helaas is de helpdesk van mijn provider slecht bereikbaar, dus doe ik het hier. Hou er rekening mee dat ik totaal geen technische kennis van dit onderwerp heb
(tenminste als Barbara geen bezwaar heeft dat ik inbreek in haar discussie ??? Laat het mij anders even weten dan start ik een nieuwe discussie).

Wie kan mij wijzer maken waarop ik moet letten?. Wat zijn de belangrijkste gegevens om je site te analyseren. Veel zaken zijn overduidelijk, maar misschien kunnen jullie mij helpen mij site verder te ontwikkelen en te verbeteren.

Alle tips zijn welkom!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 14 juni 2009, 11:12
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Websitestatistieken interpreteren?

Op pagina 1 staan al wat tips. Maar wellicht dat je hier wat aan hebt?
http://support.buildnet.nl/index.php...temid=12&nav=0

ik kon zo 123 geen andere handleiding vinden, deze is ook meer een lijst van termen ( ook handig ! )
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 juni 2009, 11:21
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Websitestatistieken interpreteren?

Dank je Ramon.
Maar waar ik moet nou echt opletten? Zelf kijk ik naar: unieke bezoekers (want ik zit natuurlijk ook in het aantal bezoekers). Waar ze vandaan op de site komen, ook denk ik. De trefwoorden die gebruikt worden om mijn site te vinden.

Ik heb b.v. zo'n 50 unieke bezoekers per maand. De meesten komen via google binnen en blijven wat langer hangen dan vorig jaar. Ik zie ook IP adressen en dat ik zowel via Nederland, Spanje, België als Amerika wordt gevonden.

Kan ik er nog meer uithalen, waar ik iets zinnigs uit kan concluderen? Waar let jij zelf op als je je site analyseert?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 juni 2009, 11:26
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Websitestatistieken interpreteren?

Kijk dat is een goede vraag

Ik kijk zelf altijd naar de UV per dag en de relatie met hun pageviews, en dat over de hele maand.
Ik ben tevreden als de UV en die ratio gelijk is, of stijgt, en/of als de UV omhoog gaan. En daar word ik dan weer blij van !
Bij spontane pieken ga ik kijken wat er die dag is gebeurd in de raw access logs.

Zoektermen ga ik altijd na in google op welke plek ik sta, sites die mij linken bezoek ik altijd ( al klik ik natuurlijk niet op de referspam-sites ! ).

IPadressen/landen interesseren mij niet heel veel, ik heb veel engelse/internationale sites en dan gaat dat niet op.
Wel heb ik in firefox een searchstatus plugin, die me meteen de pagerank en alexa rank ( interessant ! ) laat zien van iedere site.

Heb je hier wat aan?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 14 juni 2009, 11:44
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Websitestatistieken interpreteren?

De technische termen sla ik wel over. Eigenlijk doe ik dat ook zo'n beetje (behalve die speciale dingen) in grote lijnen.

Ik google mezelf regelmatig en meldt mij aan op diverse gratis bedrijfspagina's. Je moet soms wel een paar 'lastige' telefoontjes op de koop toenemen (want ze bellen je uiteraard altijd op of je een nog betere (betaalde) vermelding wilt), maar het levert best wel wat op. Mijn site is nu merkbaar beter vindbaar.

Ik krijg vooral veel bezoekers via Google. Kan het zijn dat je je ook bij andere zoekmachines moet melden? Yahoo heb ik me al gemeld maar daar komen weinig bezoekers vandaan.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 14 juni 2009, 11:47
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Websitestatistieken interpreteren?

Ik word nooit gebeld, en ik vermeld mijzelf al jaren niet meer op overzichtspaginas en zoekmachines.

Ik zorg dat er paginas naar mij linken en dan komt de rest vanzelf goed. Zo was ik voor www.ikzoekeensportpartner.nl binnen een week in google, en is er bij een nieuwe plaatsing op www.freelancewerkplekken.nl de nieuwe pagina binnen 24 uur opgenomen in google
Met citaat reageren
  #20  
Oud 14 juni 2009, 11:50
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Websitestatistieken interpreteren?

Update, ik zie dat je meta description leeg is op een pagina die ik bezocht, dat is iets wat je zeker even wil invullen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
interpretatie, marketing, pr, statistiek, website

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon