Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2010, 18:08
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Even een dongel aanschaffen, echt niet!

Ik had dringend een dongel nodig. Dus vandaag naar Officecentre Ede, tegenwoordig onder een andere naam. Sander of zoiets.

Ja dat kon wel. Maar er was een nieuwe procedure, waar nog niemand eigenlijk mee gewerkt had. Kopietje rijbewijs, kopietje bankkaart, kopietje KvK-inschrijving, maar die mocht maar een half jaar oud zijn.

Die eerste kopietjes, plus het vergaren van informatie kostte de medewerker al bijna een half uur. Ik zei dat ik echt niet van plan was om een nieuw inschrijvingsbewijs van de KVK aan te vragen alleen om een dongel te mogen kopen. Het kost dagen tijd en ook extra geld. Die tijd had ik sowieso niet, want ik moest de dongel vandaag hebben. Bovendien kunnen ze zelf nagaan of ik nog steeds in het KVK-register sta.

Oké, vergaten ze het nieuwe inschrijvingsbewijs. Alle gegevens ingevoerd in de computer en opgestuurd naar KPN. Vandaar uit zou er dan een fax met barcode gestuurd worden, zodat ik alles af kon rekenen.

Na een half uur, drie kwartier, was mijn aanvraag nog steeds niet doorgekomen. De jongen van officecentre probeerde keer op keer de figuur die er verantwoordelijk voor was te bellen. Geen resultaat.

Over Officecentre heb ik geen klachten, wel over de klantenservice van KPN.

Nadat ik anderhalf uur had rondgehangen om de deal rond te krijgen, ben ik maar weggegaan. Natuurlijk nadat ik had aangegeven dat ik die dongel echt niet meer wilde.

Hup naar een telecombedrijf in Wageningen, dan maar geen zakelijk dongelabbonement maar particulier. Binnen 20 minuten was alles geregeld.

Al met al ben ik meer dan 2,5 uur bezig geweest om een dongel aan te schaffen.

Gut, gut, wat is die KPN toch klantvriendelijk!

Moest ik even kwijt.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juli 2010, 18:28
nancy_kelpie's schermafbeelding
nancy_kelpie nancy_kelpie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 190
Stuur een bericht via MSN naar nancy_kelpie
Standaard Re: Even een dongel aanschaffen, echt niet!

Ja hoor, waarom moet je dan persé een bedrijf hebben voor je een dongel mag hebben? En ze kunnen inderdaad zo op internet kijken of je in het register staat.

Ik heb een keer een Duitse dongel (die heet echter anders en is van T-mobile) gekocht. Ik kwam er al achter dat je voor een abonnement persé een Duitse bankrekening moet hebben, die ik niet heb. Gelukkig bestaan er ook Duitse pre-paid dongels. Toen ik dat echter wou kopen moest je persé je paspoort laten zien en ik had alleen m'n rijbewijs bij me Moest toen dus ook paar uur terug rijden om paspoort op te halen en weer terug naar de Duitse winkel te rijden

Vind het echter wel een cool ding Internet is wel iets trager, maar werkt verder prima.
__________________
illustraties, animaties & games
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 juli 2010, 09:17
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Even een dongel aanschaffen, echt niet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nancy_kelpie Bekijk bericht
Ja hoor, waarom moet je dan persé een bedrijf hebben voor je een dongel mag hebben? En ze kunnen inderdaad zo op internet kijken of je in het register staat.
Dat moet niet, alleen voor een zakelijk abonnement wel.

Probeerde die v/d Office Centre dan maar 1 persoon te bellen? Er is een speciale helpdesk voor zakelijke abonnementen bij de KPN en daar is de wachttijd over het algemeen erg kort (als er al een wachttijd is).

De reden waarom ze een uittreksel nodig hebben, is om te controleren of jij ook daadwerkelijk wel tekenbevoegd bent voor dat bedrijf. Anders kun je gemakkelijk voor elk bedrijf een abonnement afsluiten (wat niet de bedoeling is).
Is dus misschien wel een beetje lastig, maar is dus ook om jouw bedrijf te beschermen.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juli 2010, 20:06
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Even een dongel aanschaffen, echt niet!

Bij Vodafone zijn ze net zo lekker; ik had er eentje nodig voor mijn verhuizing, maar moest een KvK inschrijving hebben van het nieuwe adres (waar ik toen wel de sleutel van had, maar nog niet woonde en dus nog niet overgeschreven was) én moest het persoonlijk aanpakken met paspoort, etc. Uiteindelijk was de vaste internetlijn door KPN nog sneller gelegd en dat zegt wel wat...
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
dongel, kpn


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Verlies niet geaccepteerd. Gevolgen? qhsd Belasting 2 11 mei 2010 15:43
VAR ROW tot eind 2009 of toch een VAR WUO? Anneee Freelancepraktijk starten 3 24 september 2009 09:29
Bedrijfsruimte: grootte berekenen Orde in de tent Al die andere praktische dingen 3 31 juli 2008 23:04
Luisteren naar je onderbuikgevoel Janny Omgaan met opdrachtgevers 10 12 december 2006 09:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon