Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 april 2011, 16:55
maerschalk maerschalk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2011
Berichten: 1
Standaard Werk vanuit huis voor klant uit de VS. Hoe gaat de belasting in zijn werk?

Ik ga wat werk verrichten vanuit huis voor een klant uit de VS, in Texas om precies te zijn.

Ik ben op dit moment nog geen freelancer en niet bij de KVK geregistreerd. Dit is waarschijnlijk ook een eenmalige klus dus de overheadkosten voor het inschrijven bij de KVK moeten wel de moeite zijn. Die kosten zijn iets van 45 euro toch?

Ik ben nog aan het onderhandelen over compensatie, maar het zal onder de 1000 euro blijven.

Weet iemand hoe ik de belasting moet regelen? En wat levert mij meer op? Een vorm van loondienst of gewoon registreren bij de KVK en een factuur sturen naar de VS met BTW erop? Of hoeft dat niet omdat ze buiten de EU zitten?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 april 2011, 11:44
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Als dit een eenmalige klus is en je niet van plan bent regelmatig dit soort klussen te gaan doen dan hoef je je niet in te schrijven, voor een eenmalige klus hoef je ook geen btw te rekenen, omdat je dan geen ondernemer bent voor de btw en geen btwnummer hebt, (letop het is een strafbaar feit om btw te berekenen als je geen btw ondernemer bent).

Je stuurt gewoon als particulier een factuur voor het afgesproken bedrag en bij de aangifte van 2011 geef je dit op bij Inkomsten uit overig werk. Dan betaal je daar gewoon inkomstenbelasting over. maar je word/bent geen ondernemer als je 1 klus doet.

Alleen als je daadwerkelijk begint als zelfstandig ondernemer en dus regelmatig klussen gaat doen dan komt inschrijving bij de KvK en aanvraag btwnummer om de hoek kijken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2012, 09:53
pp44 pp44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 40
Standaard

Was het maar waar dat de kvk de enigste (verplichte) kosten zijn die je maakt als ondernemer ......

Lees: de schappen dat hakt er pas in zeker als je dit soort klusjes doet.

Hou het lekker bij een eenmalige bijverdienste en niks geen facturen als het enigszins kan en gewoon wat de andere reactie ook zegt gewoon aangeven bij inkomsten overige werkzaamheden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke functies kun je vanuit huis doen? Verwijderd account Marketing en acquisitie 16 29 oktober 2010 10:09
Inkomstenbelasting Hoe gaat teruggave inkomstenbelasting in zijn werk? Benny van de Werfhorst Belasting 2 20 mei 2009 11:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon