Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 15 september 2006, 12:48
the dyke the dyke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 september 2006
Berichten: 7
Standaard Re: factuur als pdf is een stuk goedkoper.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
De logica hierachter zie ik niet. Is je administratie niet OK?
Ons digitale documentenbeheer is beter dan de analoge, dus ik ontvang liever digitale documenten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen zijn facturen digitaal opslaat , want dat is met het aanmaken van een factuur op je pc direct het geval. Het is helemaal niet erg als je een papieren versie kwijtraakt, je print 'm dan opnieuw uit (al denk ik dan ook: scan je ook alle bonnen die betrekking hebben op je bedrijfskosten en sla je die ook digitaal op? ).
Als klant zijnde is het wel vervelend als je de papieren versie verliest. Digitale versies worden doorgaans dagelijks gebackupped e.d. Maar goed, of het een betere oplossing is hangt af van de organisatie van jezelf en de klant, daarom doen we ook beide manieren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Jawel, maar welke klant wil er nou sneller facturen krijgen
Welk bedrijf wil sneller zijn geld krijgen? Maar goed, het is geen groot voordeel, maar mij versturen niet alleen facturen, ook abonnementgegevens.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 september 2006, 22:26
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: factuur als pdf is een stuk goedkoper.

Tsja dat digitale he...daar denk ik zo 2-3 per week over na ik geloof er wel in maar op dit moment? Los van het feit hoe het wettelijk officieel geregeld is.
Ik heb zelf een hekel aan digitale facturen want dan moet ik ze eerst via mail binnnenhalen. EERST ZUCHTEN O JE IK HEB ZOVEEL MAILS dan open ik ze digitaal, dan moet ik printen....meestal pdf dat is dus niet zo snel kortom daar wil ik mijn klanten niet mee belasten. Gewoon envelopje openen en klaar is kees. En kwijtraken? Het organiseren van je administratie begint op 't moment dat de brief door de brievenbus glijdt.

Uiteindelijk is de klant koning en als ik die zou zijn wilde ik geen digi documenten...tenzij...tenzij de digi's automatisch in de administratie kunnen worden ingeladen. Maar ja dat moet je dan even met je adviseur bespreken, of met jezelf als je die administratie zelf verwerkt. Op een dag komt de fiscus en die wil al die stukken controleren.

Volgens mij is dit onderdeel van de echte digitale revolutie 5-10 jaar verder?

alfred cohen
raad amsterdam
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 september 2006, 17:02
eddie eddie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 6
Standaard Re: factuur als pdf is een stuk goedkoper.

waar het mij in eerste instantie om te doen was: de kosten van drukwerk lopen snel op als je je goed wilt presenteren (full colour). Ook het verzenden vind ik persoonlijk niet erg voordelig. Omdat ik een starter ben zijn deze kosten toch behoorlijk stevig.

Ik ben blij met alle reakties..

gr eddy
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 september 2006, 15:08
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: factuur als pdf is een stuk goedkoper.

Tsja full colour ... ik heb gelukkig maar 1 steunkleur maar let op! Veel bedrijven sturen aparte facturen en dat hoeft niet altijd op het zelfde (fullcolour) briefpapier
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 september 2006, 17:55
eddie eddie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 6
Standaard Re: factuur als pdf is een stuk goedkoper.

ik ben eigenlijk al gematst omdat mijn vriendin mijn drukwerk verzorgt.

het ontwerp en alles daaromheen kostte me eigenlijk niks, maar ik moet wel de drukkosten betalen.

Mijn briefpapier bestaat uit 2 pms kleuren met wit daarin verwerkt.
Maar mijn brochure (flyer) is wel full collour.

Voor mensen die nog een huisstijl aan het ontwerpen zijn misschien een tip.

Probeer 1 steunkleur meerdere keren te gebruiken in een afgezwakte versie bijv. Dat geeft al snel het idee dat er met 2 kleuren gewerkt wordt maar is toch goedkoop omdat per kleur startkosten gerekend worden. in dit geval maar 1 dus.

gr
Met citaat reageren
  #16  
Oud 20 december 2006, 12:25
Diamond Diamond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 31
Standaard Re: factuur als pdf is een stuk goedkoper.

Tip van mij, als je de factuur digitaal verstuurd doe het dan in PDF format.
Deze is niet makkelijk te wijzigen en je moest eens weten hoe makkelijk een digitale factuur in Word of Excel 'per ongeluk' gewijzigd wordt door bijvoorbeeld er met de muis door heen te scrollen.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 16 februari 2007, 23:18
rood-llusn rood-llusn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2007
Berichten: 10
Standaard Re: factuur als pdf is een stuk goedkoper.

Beste mensen,

het is (voor zover ik weet) een wettelijke plicht voor een onderneming om winst te maken. Dat kan in elk geval op twee manieren. Een: hoge prijzen hanteren en twee: efficient werken (kosten besparen).
De eerste methode ligt niet voor hand (i.v.m. concurrentie) de tweede kan goed uitvoerbaar zijn. Is deze werkwijze misschien iets? Je stuurt niet de factuur in PDF formaat naar de opdrachtgever, maar een bericht dat de factuur door de opdrachtgever kan worden opgehaald op je site, of (verhoogd met administratiekosten) op papier kan worden toegezonden. Op je site kan de opdrachtgever (nogmaals) de aan de factuur ten grondslag liggende (eerder door dezelfde opdrachtgever geaccordeerde) weekoverzichten inzien, afzetten tegen de ingediende factuur en de factuur in PDF formaat opslaan of afdrukken. In feite verleg je hiermee een deel van de administratie-/facturatiekosten naar de opdrachtgever, een kleine winst dus.

Een dergelijke werkwijze heeft mijns inziens de volgende voordelen:
  • Er is geen discussie over facturen meer mogelijk, want de factuur is altijd gebaseerd op de goedgekeurde weekoverzichten en maakt gebruik van dezelfde gegevens;
  • Je weet precies wanneer de opdrachtgever de factuur ophaalt (daar wellicht (automatisch) aan herinnerd);
  • Je hebt geen (extra) kosten en je administratietijd neemt af.
Nadeel: je kunt niet meer zo vaak de hond uitlaten

Groeten,

Ronald van der Zant
Roodbms
Met citaat reageren
  #18  
Oud 17 februari 2007, 01:06
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: factuur als pdf is een stuk goedkoper.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rood-llusn Bekijk bericht
In feite verleg je hiermee een deel van de administratie-/facturatiekosten naar de opdrachtgever, een kleine winst dus.
Willen wij het hier nog over klantvriendelijkheid hebben
__________________
René
Met citaat reageren
  #19  
Oud 20 februari 2007, 13:11
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: factuur als pdf is een stuk goedkoper.

Hoewel ik vrijwel alles digitaal doe, het is inherent aan mijn werk, verstuur ik mijn facturen nog gewoon via de post. Offertes doe ik wel digitaal, maar ik merk dat het maken, uitprinten en het uiteindelijk versturen van een factuur een prettig ritueel is. Zoveel facturen verstuur ik niet per jaar, boven de twintig komt het niet, en zo heb ik gevoelsmatig ook zo'n opdracht netjes afgesloten. En een opdrachtgever vindt het meestal ook prettig zijn facturen gewoon fysiek te krijgen. Sommigen vragen handtekening en alles..
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #20  
Oud 22 februari 2007, 00:22
Paul Barth Paul Barth is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 6 januari 2007
Berichten: 2
Standaard Re: factuur als pdf is een stuk goedkoper.

Waarom niet pdf's genereren, afdrukken en opsturen? Dan heb je je papier en je niet aanpasbare electronische versie van de factuur.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
factureren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vriendendienst of stuur je toch een factuur? westerling Omgaan met opdrachtgevers 14 27 februari 2012 17:51
Logo: moet je er een als freelancer hebben? Janine Al die andere praktische dingen 10 7 mei 2007 22:11
geen BTW op factuur carsten888 Administratie 25 3 september 2006 23:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon