Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Bekijk resultaten enquête: snelStart of Davilex?
snelStart!Boek1 4 100,00%
Davilex Account Basic 0 0%
Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 maart 2008, 18:28
Greef Greef is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2008
Berichten: 3
Standaard SnelStart!boek1 of Davilex Account Basic

Hallo allemaal,

Ik ben een freelancer in de ICT en ben nu al even deze 2 pakketten aan het evalueren. (Begin gelijk met een dubbele boekhouding )

Mijn voorkeur gaat uit naar Davilex Account Basic omdat dit er net wat gebruiksvriendelijker uit ziet. Aan de andere kant hoor ik veel goede verhalen over SnelStart en veel administratiekantoren ondersteunen dit.

Wat mij heel erg tegen viel van de SnelStart organisatie is dat de website 's zondags uit de lucht is! Ik wilde op zondag (de dag voor een drukke zzp-er om de administratie bij te werken) informatie uit de online documentatie halen maar dat kan dus niet.

Wat gebruiken jullie voor de boekhouding? en waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 maart 2008, 10:05
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: SnelStart!boek1 of Davilex Account Basic

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greef Bekijk bericht
Wat gebruiken jullie voor de boekhouding? en waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?
Ik gebruik (nog) SnelStart, voornamelijk omdat het doet wat het moet doen én mijn boekhouder zelf ook Snelstart gebruikt.

Nadeel vind ik dat het wat onoverzichtelijk is, waarom zie ik bijvoorbeeld niet de bedragen in het boekingoverzicht. Ook is het bijzonder onhandig dat ik mijn Windows PC hiervoor operationeel moet houden omdat er geen Mac versie is

Voor wat betreft hier niet beschikbaar zijn op zondag, ach, ze hebben tenminste principes, hoewel het niet de mijne zijn. (gelukkig werkt het pakket wél op zondag )
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 maart 2008, 10:12
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: SnelStart!boek1 of Davilex Account Basic

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tijn1978 Bekijk bericht
Voor wat betreft hier niet beschikbaar zijn op zondag, ach, ze hebben tenminste principes, hoewel het niet de mijne zijn.
Dat iemand niet werkt op zondag kan een redelijk principe zijn ja, maar een website uitzetten vind ik symboolpolitiek en grote flauwekul. Er hoeft immers geen gelovig mens te werken om de website gaande te houden. Eigenlijk zeggen ze hiermee: "u moet ons geloof delen en rusten wanneer wij vinden dat mensen moeten rusten"

Overigens gebruik ik zelf Snelstart en wist ik dit niet eens. Zo belangrijk is het dus niet. Los daarvan, boekhouden is voor mij rusten. Ik zou op zo'n zondag dat Snelstart down is dan maar hard aan het werk gaan en het rusten uitstellen tot maandag
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 maart 2008, 11:00
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: SnelStart!boek1 of Davilex Account Basic

Ik gebruik Informer, staat niet in het rijtje, maar ik ben er tot nu toe wel heel tevreden over. Heb net een formulier ingediend voor een upgrade naar Verkoop, maar met Kasboek kom je al een heel eind: boekstukken invoeren en met één druk op de knop rolt er zo een BTW aangifte of winst- en verliesrekening. Je hoeft er geen abonnement bij te nemen en voor de aanschafprijs (ongeveer €49,- ex) hoef je het ook écht niet te laten!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 maart 2008, 15:45
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: SnelStart!boek1 of Davilex Account Basic

Wat mij betreft zou ik in ieder geval niet kiezen voor DAVILEX, snelstart ken ik alleen van de verhalen en die zijn meestal positief. Daarnaast heb je wel 100 pakketten die goed zijn maar je hebt bijvoorbeeld ook het pakket muis dat volgens mij klantvriendelijk is.

Zelf werk ik o.a. met account view dat erg gebruikersvriendelijk maar wel een stukje duurder is
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 maart 2008, 23:25
Matthe's schermafbeelding
Matthe Matthe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 december 2007
Berichten: 24
Standaard Re: SnelStart!boek1 of Davilex Account Basic

Ik gebruik sinds oktober SNELSTART BOEK1 en ben zeer tevreden.
Ik kan al mijn boekingen kwijt, ben tevreden over de overzichten, BTW aangifte en ook het gebruiksgemak.
Ik heb SNELSTART nog niet op foutjes of bugs kunnen betrappen.
Ook kostentechnisch aantrekkelijk.

Wat mij betreft een aanrader.
__________________
"Zes dagen in de week zult ge werken; de zevende dag zult ge de kleine karweitjes doen"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 maart 2008, 17:43
Greef Greef is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2008
Berichten: 3
Standaard Re: SnelStart!boek1 of Davilex Account Basic

Alfred: Waarom zou je NIET voor Davilex kiezen?

Ik ben door een collega freelancer gewezen op Mill7. Dit is een freeware pakket met alle opties die de betaalde pakketen ook hebben en het ziet er goed uit. Alleen als je ondersteuning wilt hebben moet je ervoor betalen. (www.mill7.nl) Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb met Snelstart wel eens dat ik een lege popup krijg met alleen een OK button. Ik voer dan waarschijnlijk iets fout in maar zie dit toch wel als een bug...
Qua uiterlijk vind ik Davilex er wel beter uit zien.

Ik heb een aanbieding gekregen voor davilex voor 149,- en Snelstart met 25% starterskorting.
Ik ben er nog niet uit...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 7 juli 2010, 08:51
Olivian Olivian is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2010
Berichten: 1
Standaard Re: SnelStart!boek1 of Davilex Account Basic

Nadelen Davilex

- Houdt zich niet aan boekhoudregels (niet geschikt voor ondernemers zonder accountant)
- Technisch niet stabiel (veel programmeerfouten)
- Niet altijd up to date met BTW regels (bij complexe BTW handelingen problemen met de belastingdienst)
- Relatief duur ( kostbaar onderhoudscontract/ meer werk vergeleken met modern pakket)
- Vormgeving is verouderd. Onprettige resolutie/vensteropmaak bij grote monitoren. Werkt wel goed op oudere PC's
- Het bedrijf is sinds 2003 sterk gekrompen en de toekomst is onzeker

Nadelen snelstart

- Rotkleuren. Je krijgt hoofdpijn van die hun felle blauw. Misschien inmiddels opgelost.

Ben zelf op een derde pakket overgestapt
Met citaat reageren
  #9  
Oud 7 juli 2010, 09:48
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: SnelStart!boek1 of Davilex Account Basic

Welk pakket is dat Olivian?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 december 2010, 18:28
elingo57 elingo57 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 december 2010
Berichten: 2
Standaard

Misschien wat laat maar ik wil me ook mengen in de discussie:

Ik gebruik sinds een jaar Kasboek en Factuur van Softwarenetz. Klikkt Duits maar er is een volledig Nederlandse versie. Kosten zijn laag: resp €50 en €70, aan eenmalige kosten,geen abonnement, kinderlijk eenvoudige opzet, en gratis een maand volledig uitproberen voor je het koopt. Een zeer vlotte helpdesk per e-mail.

Groetjes, Ton
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
boekhoudpakket, davilex, snelstart


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon