Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 21 januari 2014, 17:51
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Hoi allemaal!

Ik heb hetzelfde probleem. Ik werk al enkele jaren als internet assessor voor Lionbridge en diende altijd een VAR ROW in.
Voor het jaar 2013 vroeg LB ook specifiek om een VAR WUO, maar dat mailtje had ik niet goed gelezen en diende gewoon de VAR ROW in die ik al had ontvangen van de Belastingdienst. Ik heb daar niks over gehoord.
Ik ontving dus een paar maanden geleden een mailtje om een VAR WUO voor 2014 in te dienen. Weer las ik daar overheen en diende een VAR ROW in. Een paar weken geleden ontving ik een reminder dat ze een WUO nodig hadden. Ik heb toen een VAR WUO aangevraagd, maar de Belastingdienst beoordeelde het als ROW.
Ik heb geen contact opgenomen met de mensen van Lionbridge. Eigenlijk hoop ik dat ze de ROW accepteren net zoals vorig jaar. Een VAR WUO ontvangen lijkt gewoon onmogelijk voor ons.
Heeft iemand al teruggehoord van LB hierover?
  #22  
Oud 22 januari 2014, 02:44
Siemen1234 Siemen1234 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 december 2013
Berichten: 20
Standaard

Sinds dat ik via mijn manager hoorde dat ik de deadline kon negeren en de recruitment department me een update zou geven met next steps heb ik niks meer gehoord...
  #23  
Oud 23 januari 2014, 00:49
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Hmm...hopeljik zijn ze je niet vergeten en nemen ze binnenkort nog contact met je op. Ik ga ze dan denk ik ook maar even mailen. Als ik meer weet, laat ik het weten.
  #24  
Oud 24 januari 2014, 01:00
Jane Jane is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 13
Standaard

Ik heb alleen maar als reactie terug gehad dat ze alleen maar een VAR WUO accepteren, en dat ik anders uit het programma wordt gegooid. Onlangs een mail gehad met de Final reminder. Het lijkt me toch dat alle, zo niet de meeste, Nederlandse opdrachtnemers met dit probleem zitten, omdat dit werk echt VAR ROW is, geen VAR WUO. Zucht.
  #25  
Oud 24 januari 2014, 18:24
Jane Jane is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 13
Standaard

En wat lees ik: ze hebben mijn account gede-activeerd. Heb alsnog een mail gestuurd om de situatie uit te leggen, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Onbegrijpelijk.
  #26  
Oud 25 januari 2014, 13:19
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jane Bekijk bericht
En wat lees ik: ze hebben mijn account gede-activeerd.
What?! Dat meen je niet! Volgens die reminder hebben we nog tot voor het einde van februari om die VAR WUO te produceren, maar blijkbaar gunnen ze ons niet zoveel tijd. Echt ongelofelijk. Het ziet er niet goed uit voor de rest van ons.

Ik hoop dat je het nog met hun kunt oplossen.
  #27  
Oud 25 januari 2014, 14:13
Jane Jane is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cakedealer Bekijk bericht
What?! Dat meen je niet! Volgens die reminder hebben we nog tot voor het einde van februari om die VAR WUO te produceren, maar blijkbaar gunnen ze ons niet zoveel tijd. Echt ongelofelijk. Het ziet er niet goed uit voor de rest van ons.

Ik hoop dat je het nog met hun kunt oplossen.
Inderdaad in de mail stond nog tot ergens in februari, maar ik kom het programma niet meer in. Heb ze gemaild, maar als er een reactie komt zal die pas vanaf maandag komen. Ik hoop ook dat het opgelost kan worden, maar ik heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in. Bedankt in elk geval voor de reactie!
  #28  
Oud 27 januari 2014, 13:33
Jane Jane is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 13
Standaard

Wilde nog even doorgeven dat ik een antwoord terug heb gehad, helaas met slecht nieuws.

Helaas accepteren ze alleen VAR WUO of VAR DGA. Ze begrijpen dat het moeilijk is om deze certificaten te verkrijgen (joh! ) maar dat dit buiten hun bereik verder ligt en ze moeten voldoen aan deze vereisten. Maar mocht ik in de toekomst tóch nog aan een VAR WUO komen (dat lukt dus niet, 100x uitgelegd), dan kan ik contact opnemen. Alhoewel ze niet in de positie zijn om me vast te houden voor het programma.


Kortom geen VAR WUO, dan wordt het niets meer.
  #29  
Oud 27 januari 2014, 16:09
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Niet te geloven. Ze vragen om VAR's waar we helemaal niet aan kunnen voldoen. Ik vraag me af hoeveel freelancers ze hebben en hoeveel ze uit het programma moeten gooien omdat die geen goede VAR hebben.

Ik heb nog geen antwoord gehad van de recruitment team op mn mailtje...
  #30  
Oud 27 januari 2014, 17:39
Siemen1234 Siemen1234 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 december 2013
Berichten: 20
Standaard

Het is nog stompzinniger dan dat: Ze huren mensen in waarvan ze op voorhand al kunnen weten dat ze geen VAR WUO hebben of kunnen krijgen, vervolgens knikkeren ze die er uit om ze weer te vervangen door volgende, vergelijkbare mensen die ook niet aan die certificaten kunnen komen. Superhandig.
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
lionbridge, var-wuo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verschillende diensten - geen VAR WUO - toch aftrekposten? rverheij Belasting 1 14 augustus 2012 13:55
VAR aanvragen of in loondienst blijven? Maria72 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 8 september 2010 22:45
VAR ROW tot eind 2009 of toch een VAR WUO? Anneee Freelancepraktijk starten 3 24 september 2009 10:29
Uitsluiting van VAR WUO? Jan16 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 10 5 februari 2009 20:18
Intermediair stelt aansprakelijkheid tot € 500.000 als voorwaarde, hoe beperk ik mijn risico? MAEP Al die andere praktische dingen 4 25 juni 2008 21:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon