Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 18 oktober 2007, 23:10
scribent's schermafbeelding
scribent scribent is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2006
Berichten: 78
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Behalve dat ze dus mensen in dienst hebben, hebben ze ook een grote schare freelancers in hun netwerk. Ik geloof dat dat het leeuwendeel is.
__________________
Erik Weijers
www.erikweijers.nl
www.radix-tekst.nl
Met citaat reageren
  #22  
Oud 18 oktober 2007, 23:17
Peet Peet is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 38
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

tja, ik kan natuurlijk altijd eens informeren :-)
__________________

Met citaat reageren
  #23  
Oud 26 oktober 2007, 00:31
Ys3 Ys3 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2007
Berichten: 67
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Ik werk in de secretariële branche, en werk ook veel met bemiddelingsbureaus. Dat is in deze branche heel gebruikelijk. Bedrijven gaan niet op zoek naar zzp'ers. Die bellen een bureau, zeggen wat ze nodig hebben, en krijgen het aangeleverd. Tuurlijk is het jammer (voor bedrijf en voor mij) dat er wat aan de strijkstok blijft hangen. Ik heb wel gemerkt dat sommige bureaus heel open zijn over hun marges, en die zijn niet altijd heel schokkend hoor. Maar zolang ik nog een tarief krijg waar ik voor wil werken en waar ik van kan rondkomen, dan zal het me eigenlijk een zorg zijn....
Met citaat reageren
  #24  
Oud 26 oktober 2007, 09:38
marcello marcello is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 17
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarktGrip Bekijk bericht
Als eenpitter ben jezelf het bedrijf. De unieke verkoopargumenten ben je dus ook zelf. Wie kan jou beter verkopen dan jezelf? Niemand toch? Daarom hebben bemiddelingsbureaus in mijn ogen weinig toegevoegde waarde, uitgezonderd bepaalde diensten.

Netwerken is ook een vorm van bemiddeling, dat werkt wel perfect! Dus bemiddelen werkt, bemiddleingsbureaus wekren niet.
Hier ben ik het helemaal mee eens en zo werk ikzelf ook, alleen je ontkomt in bepaalde vakgebieden niet om bemiddelingsbureaus hee; Bedrijven willen nu eenmaal vaak geen zaken door met kleine ondernemingen. Netwerken en soms rechtstreekse acquisitie doe ik zelf, echter dan dient er toch een vaak een bedrijf tussen te zitten.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 29 oktober 2007, 17:37
martijn martijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2006
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar martijn
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Ik werk eigelijk altijd via bemiddelings buro's puur omdat de klanten waar ik zit geen zaken doen met eenpitters, zoals al eerder gesteld.
Wel zit er een behoorlijk verschil in de kwaliteit van het buro, soms lijkt het net het wilde westen vooral in mijn sector (it), zaak is het kaf van het koren te scheiden en met een goede partij in zee te gaan.
Zelf hou ik van openheid qua tarief maar dat is niet altijd mogelijk.
Soms wel een eigen klantje maar dat zijn meestal de kleinere.
Grt martijn
Met citaat reageren
  #26  
Oud 6 november 2007, 21:51
Zininkennis's schermafbeelding
Zininkennis Zininkennis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 23
Stuur een bericht via Skype™ naar Zininkennis
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Ik sta ook aangemeld bij freelance.nl, maar heb daar tot nu toe geen positieve zaken over te melden. Je kan alleen maar meteen reageren op een project, als je een "pro-status" hebt, betaald natuurlijk, hoewel het niet heel duur is volgens mij.

Ik heb ook het idee dat het vertrouwen tussen klant en freelancer, of eenpitter, dermate belangrijk is, dat je beter rechtstreeks contact kan hebben. Ook mond-tot-mond reclame is fijn, en testimonials als je al klanten hebt die een (positieve ) mening over je hebben.
Een website waaraan ik veel heb gehad m.b.t. marketing is: www.getclientsnow.nl. Succes met je bedrijf!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 6 november 2007, 23:46
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Een erg belangrijk bezwaar is het verschijnsel dat je vaak na 1 klus vast zit aan de bemiddelaar (zeker als afnemer van diensten via zo'n bureau). De fee per opdracht die je regelt via zo'n club bedraagt al snel tussen de 15 en 20% van het honorarium. Vijf tot zes opdrachten verder ben je al de waarde van 1 opdracht kwijt aan fee. Als je af wil van de rol van de bemiddelaar betaal je een afkoopsom (pak 'm beet een klein maandsalaris).
Denk dus goed na hoe je een bemiddelaar inzet (ook als je als opdrachtgever een freelancer zoekt).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #28  
Oud 18 januari 2010, 20:57
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Ik heb werk in de IT branche en ben genoodzaakt om gebruik te maken van bemiddelingsbureaus. Mijn pogingen om rechtstreeks in contact te komen met de opdrachtgevers heeft tot nu toe niets opgeleverd. Uit ervaring weet ik dat internationale bedrijven alleen met bemiddelingsbureaus werken.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 21 januari 2010, 12:28
dannyverhoeven dannyverhoeven is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2009
Berichten: 22
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Ik zie dat Freelance.nl veel wordt genoemd en in verband wordt gebracht met mensen met hele goedkope tarieven (2007).

Laatst was ik op zoek naar freelance programmeurs en designers voor mijn nieuwe website en heb een oproep geplaatst op Freelance.nl en kreeg echt hele serieuze kandidaten met een uurloon variërend van 40,- per uur tot 90,- per uur.

Of valt dit in goedkope uur tarieven volgens jullie?
__________________
Eigenaar Kantoorruimtevinden.nl, zoek gratis naar een geschikte kantoorruimte of plaats je kantoorpanden nu op de website.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 21 januari 2010, 14:39
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyverhoeven Bekijk bericht
Ik zie dat Freelance.nl veel wordt genoemd en in verband wordt gebracht met mensen met hele goedkope tarieven (2007).

Laatst was ik op zoek naar freelance programmeurs en designers voor mijn nieuwe website en heb een oproep geplaatst op Freelance.nl en kreeg echt hele serieuze kandidaten met een uurloon variërend van 40,- per uur tot 90,- per uur.

Of valt dit in goedkope uur tarieven volgens jullie?
Zie ook mijn reply elders.

Ik heb zelf niets aan uurtarieven van designers, ik wil gewoon een fixed price of richtprijs wat me (bijvoorbeeld) een homepage in Photoshop (PSD) file kost. En dan maakt de uurprijs dus helemaal niets meer uit.

Helaas is ook bij programmeurs het uurtarief een indicatie van hun kunnen, maar meer ook niet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
bemiddelingsbureaus, intermediairs

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hebben jullie ook zo'n grappige boekhouder? Isabelle Administratie 5 25 juni 2007 16:30
Ik stel me graag aan jullie voor Sofie Marktplaats 6 10 mei 2007 16:23
Leaseauto gebruiken voor overig werk johandl Belasting 2 28 maart 2007 01:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon