Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 december 2014, 14:32
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Wat is het "Zelfstandig Ondernemers Collectief" waar Zilveren Kruis Achmea het over heeft?

Ik kreeg een brief van mijn zorgverzekeraar Zilveren Kruis Achmea, dat ik een goedkopere collectieve verzekering kan afsluiten via het "Zelfstandig Ondernemers Collectief". Dat lijkt echter niet te bestaan:
  • Het staat niet geregistreerd in het handelsregister bij de KvK.
  • Een Google-zoekactie levert alleen een promotiepagina van Zilveren Kruis Achmea zelf op (en binnenkort deze forumpagina).

In 'Mijn Zilveren Kruis' heet de collectiviteit overigens "Zelfstandigen (ZZP)". Het zijn allemaal verdacht generieke namen.

Toch moet het om een rechtspersoon gaan, want in de brief staat "Zelfstandig Ondernemers Collectief en Zilveren Kruis hebben uitstekende afspraken gemaakt".

En ik moet verklaren dat ik "werkzaam bij of lid van Zelfstandigen (ZZP)" ben. Het zou dus een vereniging moeten zijn waar je lid van kunt worden.

Over welke club heeft Zilveren Kruis Achmea het?
__________________
René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 december 2014, 15:06
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

kreeg m ook, scherp!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 december 2014, 16:57
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Nou, van webcare van Zilveren Kruis krijg ik op Twitter alleen een standaardantwoord "Kijk even op onze site voor meer informatie". Met een link naar een pagina die mijn vragen niet beantwoordt.

Ja, dat had ik dus gedaan. En ik had de brief gelezen. Dat blijkt toch uit de vele citaten hierboven?

ZK heeft afspraken gemaakt met het 'Zelfstandig Ondernemers Collectief' zegt de brief, en in 'Mijn Zilveren Kruis' zou ik moeten verklaren dat ik daar lid van ben.

Dus lijkt me een duidelijke vraag: wat is het 'Zelfstandig Ondernemers Collectief' en hoe kan ik daar lid van worden?
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 december 2014, 17:21
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Ik hoor nu van webcare op Twitter:

Citaat:
De collectiviteit is een initiatief van Zilveren Kruis. Er is geen derde partij betrokken.
Ehh... in de brief die ik ontving staat:
Citaat:
"Zelfstandig Ondernemers Collectief en Zilveren Kruis hebben uitstekende afspraken gemaakt"
Hoe moet ik dat dan lezen? Met wie of wat heeft Zilveren Kruis welke afspraken gemaakt?

Je kunt een korting krijgen als je in 'Mijn Zilveren Kruis' verklaart dat je "werkzaam bij of lid bent van: Zelfstandigen (ZZP)". Wat betekent die verklaring precies en wat is de waarde ervan?

Stel je voor je krijgt later enorme zorgkosten en Zilveren Kruis Achmea zegt: toon eens even aan dat u lid bent van 'Zelfstandig Ondernemers Collectief' of 'Zelfstandigen (ZZP)'. Hoe kan ik dat dan aantonen?

En wat als er dan wel personeel in het bedrijf blijkt te zijn?
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 08:54
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
Tool gezocht voor online kennisbase erix Marktplaats 21 12 januari 2009 23:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon