Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 22 januari 2010, 17:22
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Help... straks besta ik 5 jaar!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Simone Bekijk bericht
Hallo Allemaal,

helemaal gelijk dat mijn klanten voor ruim 80% via andere klanten komen dus vandaar ook dat ik ze echt wil bedanken! Een evenement lijkt me helemaal super. Maar hoe pak je zo iets aan en houd je het betaal baar? Heeft hier iemand ervaring mee?
een evenement kun je natuurlijk zo groot en klein maken als je zelf wilt. Maar in jou geval kan ik me voorstellen dat je bij veel maneges komt.

Misschien kun je samen met hen een evenement organiseren rond paarden welzijn en als je iets terugkerends wil een evenement in het voorjaar en daarna ben jij elke 2 weken een dag op die manage voor proef massages..

ALs ik aan paarden denk denk ik ook aan kruiwagen en stro en paardenvijgen. Die laatste zal ik geen actie mee bedenken maar ik denk als link tussen klanten binding en evenementen

- een kruiwagen race (met als motto mijn klanten zijn de beste kruiwagen naar mijn nieuwe klanten)
- een stromannen wedstrijd (met als motto wie wil mijn stroman zijn naar mijn nieuwe klanten

inschrijven in duo's bestaande klant die nieuwe klant meeneemt

als (hoofd)prijs. (met dank aan eerdere reacties)
Voor de bestaande klant een gratis stoelmassage (tijdens evenement of apart) die kan je vast grotendeels gesponserd krijgen door de stoel masseur
Voor de nieuwe klant een 1 gratis paardenmassage.

Voor alle deelnemers een kruiwagen bon of een stromannen bon met zeg 20% korting op een paardenmassage. Of 5 massages voor de prijs van 4 weet niet hoe je ze verkoopt.

(Dat kun je natuurlijk ook voor alle bestaande klanten doen ipv alleen deelnemers, maar dan wel alleen als ze een nieuwe klant aanbrengen)
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 januari 2010, 07:16
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Help... straks besta ik 5 jaar!

Roel, ik zie een hele nieuwe carrièremogelijkheid voor je, wat een leuke ideeën!

Of ze ook passen binnen de mogelijkheden en het budget van Simone (GEFELICITEERD!!! ) weet natuurlijk alleen zij.

Maar, door samenwerking zijn de kosten laag te houden. Als terrein misschien een manege die middenin het werkgebied ligt en die bij voorkeur nog een boel stallingsplaatsen in de aanbieding heeft? Zo kan de manege zichzelf profileren bij potentiële klanten, zodat de kosten van de locatie misschien zelfs wel naar € 0,- kunnen.

Als je er een gro(o)t(er) evenement van maakt, kunnen aanverwante diensten bijvoorbeeld tegen betaling een kraampje op het terrein inrichten ('marktplaats'). Zij een mogelijkheid om hun diensten onder de aandacht van hun doelgroep te brengen, jij een kleine bijdrage in de kosten.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 januari 2010, 13:57
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Help... straks besta ik 5 jaar!

Wat een vreemde titel van dit draadje??? Je mag toch apetrots zijn dat je je vijfjarig jubileum dit jaar kunt vieren.

Er zijn hier al een aantal leuke ideëen voor de viering daarvan gelanceerd maar wat dacht je van een soort gratis workshop waarin je tips geeft om je paard te behoeden voor blessures e.d. Of een picknick/high tea voor paarden en berijders. Iets totaal anders een veiling organiseren van spullen voor een goed doel.

In ieder geval van harte gefeliciteerd en wat je ook bedenkt als je zelf enthousiast bent zul je dat vanzelf op je klanten/gasten overbrengen.

groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 januari 2010, 14:42
Bo Blanckenburg Writer Bo Blanckenburg Writer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 95
Standaard Re: Help... straks besta ik 5 jaar!

polotoernooitje?
in ieder geval gefeliciteerd!
__________________
Wetenschapsjournalist in de Life Sciences, Chemie en Biotechnologie
http://www.boblanckenburg.nl
Met citaat reageren
  #15  
Oud 25 januari 2010, 16:22
jacqelien jacqelien is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 26
Standaard Re: Help... straks besta ik 5 jaar!

Proficiat Simone,

Je kunt je klanten uitnodigen voor een gezellige buitenrit in het bos of langs het water. Je stuurt al je vaste klanten twee uitnodigingen, één voor henzelf en één voor een introducee. Zoiets?

Jacqelien
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 januari 2010, 11:31
Simone Simone is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2007
Berichten: 28
Standaard Re: Help... straks besta ik 5 jaar!

Hallo Allemaal,

Jeetje ik ben echt blij met jullie reacties. Wat een goede ideeën....TOP!

@Jesse, had voor deze titel gekozen omdat ik graag aandacht wilde trekken voor mijn "probleem" maar natuurlijk ben ik heel erg trots op het naderende jubileum. Het is me eigenlijk een beetje overkomen vandaar deze vraag.

@roel jeetje wat gaaf heb echt veel om over na te denken.

Alvast allemaal bedankt tot zover.

Groetjes,
Simone
__________________
Dit jaar bestaan we 5 jaar dus tijd voor een jubileumfeest kijk op www.bruysend.nl.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afschrijven nieuwe computer Fantasma Media Administratie 6 30 december 2009 19:07
Jaar afsluiten op de Balans Steiner81 Administratie 1 24 december 2008 15:00
Voorschot op volgend jaar te maken uren Kampioen Administratie 14 5 januari 2008 00:00
Minimaal 3 opdrachtgevers per jaar sioux Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 15 25 oktober 2007 21:19
Bedrijfsmiddelen afschrijven: minimaal 5 jaar René Nieuws - Voor en door freelancers 3 6 juli 2007 15:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon