Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 september 2010, 12:27
Rosier Rosier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 18
Standaard Hoe zet je je bedrijf 'in één klap' in de markt?

Hallo allemaal. Een vraag omtrent (guerilla) marketing. Sinds kort heb ik een nieuw eenmansbedrijf - improviser - waarmee ik binnen bedrijven dan wel voor groepen particulieren improvisatieprogramma's aanbied ter bevordering van onder andere creativiteit en teamspirit. Ik laat dus mensen letterlijk en figuurlijk in beweging komen.
Alle info staat op mijn site: www.improviser.nl
Hoewel ik landelijk kan opereren richt ik mij in eerste instantie op de lokale markt... Almere, Flevoland.
Vraag is hoe ik ervoor kan zorgen (op een slimme manier en met een minimaal budget) dat de lokale markt mij kent/leert kennen?
Alle suggesties zijn zeer welkom, alle tips en adviezen worden serieus ter harte genomen.
Alvast hartelijk bedankt voor de aandacht en het meedenken.
Met groet
Jos Rosier
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 september 2010, 13:34
ZinVol ZinVol is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2008
Berichten: 37
Standaard

Dag Jos,

Marketing is - zeker voor dienstverleners - een zaak van relaties opbouwen, van regelmatig contact onderhouden met je netwerk. Dat gaat niet in één klap, dat wil zeggen: de acties die je inzet om jezelf zichtbaar te maken beklijven niet in het geheugen van potentiële klanten als je ze maar één keer zou inzetten.

Dus een slimme manier die je het minimum aan budget kost om jezelf te marketen is:

- Kies enkele online en offline netwerken waar je doelgroep ook komt. (Daarvoor is het eerst nodig dat je een duidelijke doelgroep kiest anders weet je niet waar te netwerken - je werkt nu voor bedrijven én particulieren en dus voor iedereen. Daardoor loop je de kans juist niemand te bereiken).

- Online netwerken: maak een profiel aan met een foto, en als je mensen uitnodigt in je netwerk stuur ze dan geen standaardbericht maar een persoonlijk bericht.
- Offline netwerken: praat niet gelijk over jezelf en je diensten maar kijk of je een ander bij een vraag kan helpen. Netwerken = eerst geven, vertrouwen verdienen.

- Voor zowel online als offline geldt: laat je regelmatig zien.

- Zorg dat mensen direct al op de thuispagina van je website begrijpen wie jij bent (je naam), wat je doet en voor wie je dit doet. Mensen zijn ongeduldig en willen in één oogopslag zien of ze op de juiste website zijn, anders surfen ze weer weg en ben je ze kwijt als potentiële klant. Je huidige thuispagina vertelt niks.

- Wees niet te origineel qua design: zet je menu links. Test of je omgeving je menuknoppen snappen. Je wilt in de eerste plaats mensen snel en duidelijk van info voorzien over je bedrijf, ze bij je betrokken krijgen. Als mensen moeten gaan 'nadenken' over het ontwerp en de menuknoppen van je website ben je ze ook kwijt.

- Blog. Of stuur een nieuwsbrief (check spamklacht.nl voor de spelregels). Geef mensen impro-tips, zodat ze je als deskundige gaan zien.

- Houd een lezing, of een workshop, organiseer een teleseminar of een demonstratie, doe iets waarbij mensen je kunnen horen of zien, zodat ze een band met je (kunnen) krijgen en begrijpen wat je werk inhoudt.

- enzovoorts. Voor meer tips: er zijn vele websites met marketingtips voor zelfstandigen. Het belangrijkste om te weten is dat je steeds opnieuw vertelt wat je doet en voor wie.

Succes! Zonnige groet, Miranda
__________________
-----------------------------
ZinVol - Vertel je eigen verhaal
Marketingcoach voor zelfstandigen
Vind inspiratie en tips over het
werken voor jezelf op mijn website:
http://www.ditiszinvol.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 september 2010, 14:56
Rosier Rosier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 18
Standaard Hartelijk dank Miranda

Goeie tips, ben het niet in alle gevallen met je eens, maar dat geeft niet. Ik zal je tips zeker gaan bestuderen.
Thanks.
Groet
Jos Rosier
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 maart 2011, 12:46
NicoOud NicoOud is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 december 2010
Berichten: 9
Stuur een bericht via Skype™ naar NicoOud
Standaard Online marketing

Hoi Jos,

Als je een boost wil geven aan je bedrijf en binnen aanzienlijke tijd opdrachten wilt binnenhalen, zul je er veel tijd in moeten steken. Ik som een aantal mogelijkheden voor je op:
  1. Combineer online met offline
  2. Kijk of je kunt werken met resellers (die provisie krijgen per aangeleverde opdracht, dit werkt het beste)
  3. Mocht je goed kunnen schrijven, schrijf dan artikelen die je laat publiceren op belangrijke/ relevante blogs
  4. Zorg dat je website het goed doet in Google
  5. Investeer een paar honderd euro in een Adwords campagne
  6. Ga netwerk bijeenkomsten af
  7. Betrek je bestaande netwerk bij het genereren van nieuwe leads
  8. Regel gratis advertenties door het medium iets van jou weg te laten geven (een gratis seminar bijvoorbeeld.)

Zorg gewoon dat je doelgroep je overal tegenkomt. Online, offline en via-via. Volgens mij kom je dan een heel eind. Het heeft voor mijn bedrijf er goed gewerkt.

Succes ermee!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 maart 2011, 09:57
Rosier Rosier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 18
Standaard

Hallo Nico.

Dank voor de uitstekende tips. Een aantal 'sporen' ben ik al aan het volgen, maar je hebt ook enkele voor mij nieuwe ideeën gegeven. Waardevol. Nogmaals hartelijk dank, het geeft de ondernemer moed.
Groet
Jos Rosier
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 april 2011, 15:30
sjaakie sjaakie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 1
Standaard

Je zou bij voorbeeld ook aan search engine optimising kunnen doen? of aan effectieve marketing, achtergrondmuziek marketing, in store marketing dat soort zaken?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 7 mei 2011, 08:56
Rosier Rosier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjaakie Bekijk bericht
Je zou bij voorbeeld ook aan search engine optimising kunnen doen? of aan effectieve marketing, achtergrondmuziek marketing, in store marketing dat soort zaken?
Dank voor de tips Sjaakie, ik zal ze zeker ter harte nemen!
Groet
Jos Rosier
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 mei 2011, 16:33
Mr Language Mr Language is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 2
Standaard

Denk bij zoekmachineoptimalisatie en AdWords ook aan een bedrijfspagina/fanpage op Facebook, Twitter, LinkedIn, etc. Facebook biedt inmiddels ook de mogelijkheid een deel van je webshop op Facebook zelf te publiceren. Bovendien kun je met name op FB en Hyves adverteren voor een vrij specifieke doelgroep. Fans voor FB kun je bijv. vergaren door een 'Like' knop op je homepage te integreren.
__________________
Webshop spoedvertalingen:

http://www.24htranslations.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 mei 2011, 12:09
Rosier Rosier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 18
Standaard

Hartelijk dank! Goede tips... ik ga ze zeker ter harte nemen.
Groet
Jos Rosier
Met citaat reageren
  #10  
Oud 1 september 2011, 21:48
businessX businessX is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2011
Berichten: 4
Standaard

Zoek je doelgroep op in Linkedin, Twitter, forums enzovoort gebruik ook youtube en dan kn je ook lokaal doen.

Probeer SEO toe te passen en je website te optimaliseren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Parttime samenwerken in BV, VOF of stichting: hoe doen we dat fiscaal? JosH Belasting 2 6 november 2009 03:17
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 23:03
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon