Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 april 2009, 12:48
Inge88 Inge88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2008
Berichten: 13
Standaard Intercommunautaire leveringen

Van de Belastingdienst heb ik de melding gekregen per e-mail dat ik een opgaaf van intercommunautaire leveringen moet doen over het eerste kwartaal 2009. Deze aangifte is beschikbaar via de website en staat los van de omzet belasting aangifte.
Nu heb ik dus niks met intercommunautaire leveringen te maken gehad en staat er op de aangifte ook dat wanneer er geen intercommunautaire leveringen hebben plaats gevonden, dat deze niet hoeft te worden ingevuld. Maar toch staat deze aangifte er en moet deze zijn opgestudeerd voor 30 april. Levert het geen problemen op als ik deze aangifte gewoon zo laat voor wat het is?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 april 2009, 01:03
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Intercommunautaire leveringen

een aangifte niet doen leid meestal tot problemen.. ik niet exact de regels rond ICL opgave.. maar ik zou het er niet bij laten..

OP de normale btw aangifte staat op het allereerste scherm nadat je de aangifte hebt geopend ook een vakje dat je kunt aanklikken als je niets hebt aan te geven.

Ik kan me voorstellen dat op de de ICL aangifte ook zoiets staat.. en anders zou ik de aangifte gewoon doorlopen en leeg laten, electronisch ondertekenen en inzenden.. dan heb je aangifte gedaan..

Je kunt ook de belasting telefoon even bellen.. wellicht is de aangifte ten onrechte is uitgereikt en kunnen ze hem gewoon voor je intrekken.
Zij kunnen je als enige adviseren over hoe je de aangifte moet indienen of hoe je kunt zorgen dat je ze niet meer krijgt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon