Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 februari 2008, 13:56
Mouzer Mouzer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2008
Berichten: 1
Standaard Inhoud van een intentieovereenkomst

Ik heb in het forum gezocht naar een antwoord op mijn vraag. Helaas niet gevonden, daarom maar mijn eerste post. In het kort mijn situatie:
Sinds oktober 2007 ZZP-er. Ik heb een VAR-WUO, algemene voorwaarden, al drie opdrachtgevers rond voor 2008. Heb zelfs het kennismakingsgesprek met de Belastingdienst al gehad en die waren tevreden.

Nu wil alleen één van die opdrachtgevers de samenwerking een treetje hoger brengen. Ik ga nu halfjaarlijkse overeenkomsten met ze aan, waarin tot projectniveau is vastgelegd waar ik voor in wordt gehuurd. Nu wil de opdrachtgever meer zekerheid dat ik ook na de lopende overeenkomst ingehuurd kan worden, een soort intentieovereenkomst. Ik sta daar positief tegenover, alleen weet ik niet precies wat daar wel/niet in vastgelegd mag worden, kijkend naar de eisen van de Belastingdienst. Probleem is namelijk dat er nog geen concrete opdrachten zijn. Ben ik er met de volgende paragrafen of mis ik nog wat?
- De werkzaamheden worden verricht gedurende maximaal x en minimaal y uur per week.
- De werkzaamheden worden verricht tegen x euro.
- Het maximaal aantal uren op basis van een half jaar is x.
- Opdrachtnemer is bij het uitvoeren van de afgesproken werkzaamheden geheel zelfstandig en vrij om te kiezen op welke wijze hij de opdracht uitvoert.
- Partijen kunnen de overeenkomst verbreken, rekening houdend met de x maanden opzegtermijn.
- Deze overeenkomst wordt halfjaarlijks vertaald in een subovereenkomst, waarin de concrete werkzaamheden per half jaar worden vastgelegd.


Alvast dank voor diegenen die me willen helpen en complimenten voor de rijkdom van dit forum!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35
Stilstand of ontwikkeling? erix Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 22 11 juli 2007 20:22
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 08:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon