Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 januari 2006, 15:58
Maarten Maarten is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 3
Standaard Muziek

Als freelancer werk je vaak alleen, zeker als je je kantoor thuis hebt. Waar ik wel eens jullie meningen over wil horen is het volgende:

Zet je muziek op tijdens je werk en waarom (niet)?
Wat is goede muziek om bij te werken?

Maarten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2006, 16:17
Maarten Maarten is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 3
Standaard Re: Muziek

En ja, waarom begin ik niet zelf?

Het ligt er bij mij aan wat voor soort werk ik doe. Als ik me heel erg moet concentreren, wil ik graag dat het stil is om me heen. Het aandachtig lezen of kritisch beoordelen van een tekst vergt vaak heel wat inspanning, en om afleiding te voorkomen zet ik alles uit.

Als ik wat 'luchtiger' werk doe, heb ik graag wat geluid op de achtergrond. Ik zet vaak wel het volume zó laag dat ik nog net iets hoor zeg maar. Instrumentale muziek heeft mijn voorkeur, omdat je dan niet wordt afgeleid door teksten. Internetradio is naar mijn mening ideaal. Ik gebruik vaak de Lounge- of Ambient-kanalen op Digitally Imported.
Wat wel kan is een cd die je inmiddels zo goed kent dat details je niet meer opvallen. Zo heb ik er ook een stel (Live, REM, Kane). Als ik die zachtjes draai werk ik ook wel goed...

Maarten
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2006, 22:07
JP (één)'s schermafbeelding
JP (één) JP (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Berichten: 44
Standaard Re: Muziek

Ik ben gek van muziek, dus als ik thuis werk (meestal werk ik bij een opdrachtgever) dan heb ik muziek aan. Het hangt van het werk af wat ik op heb staan (als ik hard moet nadenken is de muziek rustiger). Vandaag tijdens het forum en mijn mail luister ik naar Jack Johnson en naar Jamie Lidell.

Maar als het even kan gaat bij mij dEUS of Zita Swoon op. Daar word ik vrolijk, energiek, ... van
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 maart 2006, 14:36
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Muziek

dEUS laatste cd vond ik best wel zwaar. Ik heb nu een fijne jazzbox via de Volkskrant en die akker ik helemaal door. Nu b.v. Art Blakey aan, is heel uplifting op een subtiele manier. sowieso vind ik jazz heel lekker om bij te werken. kan er zelfs bij nadenken . Of beetje rustige pop als Elvis Costello of World Party.

Isabelle
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 maart 2006, 15:09
scribent's schermafbeelding
scribent scribent is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2006
Berichten: 78
Standaard Re: Muziek

Ik zit soms op kantoor met andere freelancers. Dan staat er een klein portable radiootje aan. Als je met meer mensen in een ruimte zit, moet er toch iets de stilte vullen, lijkt het wel. Meestal staat Q-music op, het nieuwe station. Die draaien redelijke muziek. De dj's maken wel heel flauwe grappen. Het is zelfs zo dat 'Q is good for you' onder ons synoniem is geworden met: wat een flauwe grap maakte je daar.

Thuis op mijn werkplek heb ik nooit muziek op staan. Ik weet eigenlijk niet waarom. Ik houd van muziek en ik houd van mijn werk. Ik kan die twee liefdes kennelijk nog niet combineren
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 maart 2006, 20:13
JP (één)'s schermafbeelding
JP (één) JP (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Berichten: 44
Standaard Re: Muziek

Citaat:
scribentThuis op mijn werkplek heb ik nooit muziek op staan. Ik weet eigenlijk niet waarom. Ik houd van muziek en ik houd van mijn werk. Ik kan die twee liefdes kennelijk nog niet combineren
Is dat niet vaker het geval bij twee verschillende liefdes ???
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 maart 2006, 21:38
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Muziek

Ik word afgeleid door muziek. Gek genoeg heb ik dit veel minder als ik de t.v. aan heb staan. Meestal werk ik in stilte ......
Met citaat reageren
  #8  
Oud 8 april 2006, 16:47
Liesbeth (één) Liesbeth (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2006
Berichten: 29
Standaard Re: Muziek

Gek, ik mis het niet als er geen muziek aan staat. Maar het stoort me ook niet. Op de één of andere manier sluit ik me makkelijk af van mijn omgeving als ik erg geconcentreerd bezig ben.

En dat terwijl ik wel van muziek houd..

En als ik te prettige muziek aanzet wil ik bijvoorbeeld ernaar luisteren of erop dansen ofzo. Dus dan leidt het af...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon