Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 maart 2006, 12:17
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard beroepskeuzeadvies per mail

Ik denk erover om beroepskeuzeadvies per mail aan te gaan bieden. Ik zou daar graag jullie mening over willen weten en misschien hebben jullie suggesties en ideeën hoe ik dit vorm kan geven.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 maart 2006, 21:52
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: beroepskeuzeadvies per mail

Misschien moet je eerst wat meer info loslaten over je plannen, Primago. Op wie wil je je richten/wat is je doelgroep?
Ga je met een beroepskeuzetest werken? Op 123test.nl vind je een goede.
Ken je trouwens onze zustersite www.carrieretijger.nl? Hierop vind je heel veel informatie over beroepen en opleidingen op hbo-niveau. Misschien kun je daar wat mee. Binnenkort schrijf ik daarvoor ook een serie artikelen over loopbaanadvies. Ik zou het leuk vinden als je me van je plannen op de hooget houdt.
Ik ken een psychologenechtpaar (www.psychopraxis.nl) dat hun cliënten begeleiding biedt over de mail en zowel zij als hun cliënten zijn daar heel tevreden over, om verschillende redenen. Beide partijen kunnen langer nadenken over vragen en antwoorden. Het flexibel en je kunt over kort iets vragen. Ook worden ze niet afgeleid door de non-verbale communicatie. Als de cliënt b.v. even moet huilen, blijft dat heel privé. Ze chatten trouwens ook met cliënten, gaat ook goed. Lekker laagdrempelig.
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 maart 2006, 22:27
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: beroepskeuzeadvies per mail

Beste Isabelle,

Bedankt voor je reactie en fijn je met mij meedenkt.

Hieronder mijn ideeën.

Voor een scholingsinstituut corrigeer ik per mail lessen van cursisten. Dit vind ik erg leuk om te doen. Hierdoor kwam ik op het idee om mijn diensten als beroepskeuze/loopbaanadviseur aan te bieden aan mensen die: vastlopen in hun werk, ander werk zoeken, een studie zoeken, enz. Dit eventueel in combinatie met een communicatietraining. Zie de gegevens op mijn site. www.primago-advies.nl

Nu begeleid ik ook mensen die: voorzichzelf willen beginnen, om willen scholen, een studie zoeken, enz. Dit doe ik aan huis en ik vind het erg leuk om te doen. Mijn werkterrein zou ik graag uit willen breiden, maar ik wil thuis niet te veel mensen ontvangen. Hierdoor kwam ik op het idee om mijn diensten per mail aan te bieden. Ik weet alleen niet hoe ik het met de betaling moet doen en hoe groot het moet zijn wat ik aanbied.

Nu heb ik gesprekken van 1 uur of 1 1/2 uur en daar vraag ik dan een vast bedrag voor. Hoe ga ik dat aanpakken voor e-mailbegeleiding? Dit zijn vragen die mij bezig houden maar waar ik geen oplossing voor heb.

Ik hoop dat mijn schrijven duidelijk is. Ik merk dat ik het moeilijk vind om het duidelijk op te schrijven, maar door er met anderen over te schrijven krijgt het wel steeds meer vorm. Het is de bedoeling dat ik straks vol trots kan zeggen dat ik mijn eerste cliënt per mail begeleid en dat jullie mij daar bij geholpen hebben dit te verwezelijken.

Hoop nog meer reacties en tips te ontvangen.

Groeten van Hetty
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 april 2006, 18:42
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: beroepskeuzeadvies per mail

Ik ga je benaderen voor www.carrieretijger.nl. In het forum van deze site willen we een klein aantal deskundigen uitnodigen die mensen kunnen helpen die geen antwoord kunnen vinden op hun vraag, ondanks de grote berg info over opleidingen en beroepen en competenties op deze site. Binnen een paar dagen verschijnen er ook stukken over loopbaanavies, die ik geschreven heb.

Ik denk dat een forum interessanter wordt als er deskundigen in mee doen. In dit forum post bijvoorbeeld een jurist veel en ook een controller en daar heeft iedereen volgens mij veel aan.

Ben benieuwd wat anderen van deze stelling vinden...
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 april 2006, 19:16
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: beroepskeuzeadvies per mail

Hoe ga je mij benaderen?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 april 2006, 17:55
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: beroepskeuzeadvies per mail

Ik vind het wel een goed idee omdat mail laagdrempelig is. Zelf ben ik het station wel gepasseerd maar heel veel starters die ik begeleid hebben behoefte aan een duidelijke richting zoals ik die ook had in het begin. Soms adviseer ik potentiele klanten om een test te doen. Het is overigens niet alleen de vraag naar de beroepskeuze het is ook de vraag of je geschikt bent om zelf te ondernemen.... .... de vraag is dan "wat versta je eigenlijk onder zelfstandig ondernemen" en ik denk dat velen er gewoon instappen zonder zich bewust te zijn van hun eigen valkuilen.

Het gevolg...je wordt figuurlijk gezien 'levend begraven' en of dat nou de bedoeling is om zelfstandig te worden ??? Of zit ik nou te raaskallen?

alfred cohen
raad amsterdam
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 april 2006, 18:19
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: beroepskeuzeadvies per mail

Beste Alfred,

Ik probeer te volgen waar je het over hebt, maar dat lukt niet. Reageer je op mijn bericht?

Heb je misschien een idee hoe ik de betaling kan regelen als ik mensen per mail coach. Ik zit te denken aan telebankieren. Heb jij misschien nog een andere suggestie?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 april 2006, 23:30
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: beroepskeuzeadvies per mail

Ik reageerde niet zozeer op je vraag over betalingen maar meer op het idee zelf. Maar wat betalen betreft kun je inderdaad denken aan telebankieren. Vooraf betalen is in dat geval het veiligst. Verder kun je werken met een eenmalige incasso of zelfs met creditcard maar dat kost 5% provisie en je is een hele rompslomp,

alfred cohen
raad amsterdam
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Factuur per mail Isabelle Omgaan met opdrachtgevers 15 31 augustus 2009 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon