Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 oktober 2009, 15:57
Peterk36 Peterk36 is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar Peterk36
Standaard Welke verzekeringen heb ik écht nodig als zzp'er?

Hallo allemaal

ik zie op internet allerlei verzekeringsproducten voorbij komen, die "speciaal voor de zzp-er" ontwikkeld zouden zijn.
Maar: welke verzekeringen heb ik nu écht nodig?
Een aansprakelijkheidsverzekering lijkt me wel handig (better safe than sorry ), maar verder??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 oktober 2009, 17:11
yasin yasin is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 77
Standaard Re: Welke verzekeringen heb ik écht nodig als zzp'er?

oudedag voorziening, of is dat geen verzekering ? als je serieus genoeg bent denk ik ook arbeidsongeschiktheids verzekering.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 oktober 2009, 03:00
Kroes's schermafbeelding
Kroes Kroes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2009
Berichten: 95
Standaard Re: Welke verzekeringen heb ik écht nodig als zzp'er?

Een aansprakelijkheidsverzekering in ieder geval. De rest is extra.

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering zou kunnen, maar is wel erg duur en hangt af van jouw gehele financiele plaatje/inkomen. Ook een bedrijfsverzekering waarin kantoorinventaris/voorraad wordt verzekerd is een mogelijkheid. De oudedagsvoorziening komt wel als je in de hogere schijven zit. Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld de fiscale oudedagsreserve en een goed alternatief voor de lijfrentepolis: Banksparen.
__________________
Met vriendelijke groet,

Cor Kroes
Register Belastingconsulent

www.kroesbelastingen.nl
cor@kroesbelastingen.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 oktober 2009, 14:36
hetkleinemannetje hetkleinemannetje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 1
Standaard Re: Welke verzekeringen heb ik écht nodig als zzp'er?

Ik log net in onm exact dezelfde vraag te stellen.

Misschien aanvullend...

- heeft iemand al ervaringen met zaken waarvoor hij/zij niet verzekerd was maar het beter wel had kunnen doen.

- Wat is een goede en voor een freelancer voordelige verzekeringsmaatschappij? Mij is door de bank Interpolis geadviseerd. Ervaringen zijn welkom.

Groet Dennis
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 oktober 2009, 11:45
Tom Tom is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Berichten: 63
Standaard Re: Welke verzekeringen heb ik écht nodig als zzp'er?

Ik heb een intermediair opgezocht. Misschien betaal ik een paar euro per jaar meer, maar ik kan langskomen als het nodig is, mailen en bellen met vragen, ik vind het ideaal. En de kans dat je dubbel verzekerd bent is dan ook vrij klein. Ik ben er erg blij mee!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 oktober 2009, 00:39
Kroes's schermafbeelding
Kroes Kroes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2009
Berichten: 95
Standaard Re: Welke verzekeringen heb ik écht nodig als zzp'er?

Als Interpolis door de Rabobank is aanbevolen, dan is dit in ieder geval geen onafhankelijk advies, aangezien deze aan elkaar verbonden zijn.
__________________
Met vriendelijke groet,

Cor Kroes
Register Belastingconsulent

www.kroesbelastingen.nl
cor@kroesbelastingen.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 oktober 2009, 05:31
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Welke verzekeringen heb ik écht nodig als zzp'er?

Dag Peter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peterk36 Bekijk bericht
ik zie op internet allerlei verzekeringsproducten voorbij komen, die "speciaal voor de zzp-er" ontwikkeld zouden zijn.
Ik zie ze ook regelmatig langskomen en ben er tot nu toe niet van onder de indruk geraakt. Vooral de arbeidsongeschiktheidsverzekering wordt op deze manier aangeprezen, zóóó voordelig!
Bedenk, zeker bij de categorie inkomensverzekeringen, altijd het volgende: je krijgt waar je voor betaalt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peterk36 Bekijk bericht
Maar: welke verzekeringen heb ik nu écht nodig?
Een aansprakelijkheidsverzekering lijkt me wel handig (better safe than sorry ), maar verder??
Om vast te stellen welke verzekeringen echt nodig zijn in jouw situatie, kun je uitgaan van het motto "je verzekert de risico's die je niet zelf kunt of wilt dragen".

Een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB) staat dan inderdaad bovenaan het lijstje (eentje voor privé (AVP) heb je natúúrlijk al ). Deze verzekering dekt alle mogelijke risico's voor jou in je hoedanigheid van ondernemer. Daarbij gaat het om personen- en zaakschades. Omdat een ongeluk in een klein hoekje zit, maar grote gevolgen kan hebben, is het voor jou niet in te schatten of je die veelheid aan mogelijke schades zelf kunt dragen. Conclusie: verzekeren!

Er zijn al een aantal topics gewijd aan dit onderwerp. Zoek eens op "verzekering" en je bent gelijk voorzien van een avondje leesvoer.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 oktober 2009, 23:10
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Welke verzekeringen heb ik écht nodig als zzp'er?

Let wel op: er is een groot verschil tussen bedrijfsaansprakelijkheidsverzekeringen en beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen. De eerste dekt bijvoorbeeld schade wanneer een klant uitglijdt op je stoep en iets breekt of gevolgen van inbraak of diefstal.
De tweede dekt de schade waar jij als ondernemer voor aansprakelijk wordt gesteld bijvoorbeeld wanneer door jouw toedoen je klant schade lijdt. De eerste verzekering is beduidend goedkoper dan de tweede en ook kent de beroepsaansprakelijkheidsverzekering vaak nogal wat uitsluitingsclausules.

Bedenk verder, zoals Renée al aangaf, welke risico's je zelf kunt dragen en welke niet en verder wat het je waard is om deze te verzekeren. Als je als ondernemer volledig afhankelijk bent van je inkomen uit de zaak heb je toch vaak een minimum inkomen nodig om te kunnen leven mocht je arbeidsongeschikt raken. Verzeker niet meer dan nodig is maar ook niet minder. Bedenk maar eens hoe de rest van je leven eruit ziet als je morgen arbeidsongeschikt raakt en geen inkomen hebt, dan wordt het leven ineens wel erg duur!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
verzekering

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 08:54
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
Na hoeveel tijd heb je je eerste opdracht als starter ? richardlagrand Marketing en acquisitie 18 6 december 2007 19:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon