Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 maart 2012, 11:37
Bernard75 Bernard75 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2012
Berichten: 1
Standaard Freelance werken voor meerdere importeurs, op commissiebasis

Goedemorgen.
Heb bijna 4 jaar een eigen bedrijf gehad en er zijn wat zaken gebeurd waardoor ik besloten heb om de vof te verlaten, mijn vennoot is doorgegaan.
Het was een bedrijf in audio/hifi apparatuur.
Nu kan ik voor meer als 3 bedrijven (importeurs van audio apparatuur) als vertegenwoordiger gaan werken, niet in loondienst maar als freelancer. Op commissiebasis.
Ik ga voor de importeurs bij winkels langs en onderhoud de relaties en probeer nieuwe dealers aan te maken.
Vragen: de dealer besteld goederen bij mij of bij de importeur, de importeur verzend dat met factuur aan de dealer. Een bepaald percentage is dus voor mij. Kan de importeur mij het bedrag overmaken waar ik recht op heb en dat ik dan vervolgens een factuur stuur? Of moet dat op een andere manier?
Ook wil ik graag zelf de loonbelasting e.d. afdragen en dat de belastingdienst het niet als loondienst ziet. Ik werk dus maar een paar uur voor 1 importeur per week. Het is dus zeer variabel qua uren. Ook kan ik zelf beslissen hoe ik iets ga aanpakken, volledige vrijheid dus. Ook doe ik daarnaast advieswerk en val ik in als winkelpersoneel ziek is.
Misschien dat jullie nog wat tips hebben. Ik heb voorbeeldcontracten voorbij zien komen, maar mag je een contract ook zelf opstellen? In mijn geval lijkt het vrij simpel. Alvast bedankt voor de hulp.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werken op commissiebasis MarloesM Omgaan met opdrachtgevers 4 24 oktober 2011 13:23
Voordelen freelance t.o. voordelen werken voor een baas ernomijland Nieuws - Voor en door freelancers 2 16 augustus 2007 09:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon