Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 juni 2012, 21:22
Hugom Hugom is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 juni 2012
Berichten: 1
Standaard Maatschap of v.o.f.

Ik weet dat ik niet geheel in het straatje zit hier bij lancelots. Maar op de website vond ik al aardig wat informatie. Maar ik heb wat meer vragen en ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen.

De situatie: Een collega en ik zijn alle bij zzp'ers en werken soms voor een detachering bureau. Nu stopt dit bureau er binnen kort mee. Nu lijkt het ons interessant om hun taken over te nemen. Wij zijn dus bezig met een markt onderzoek of bedrijven geïnteresseerd in ons zouden zijn e.d. als wij veder gaan.

Maar nu vinden wij de werkzaamheden die wij als zzp'ers uitvoeren ook leuk, dit zal uiteraard op een lager pitje gaan. Maar stel wij willen deze detachering samen door zetten is dit dan handig om als maatschap te doen? Wat gebeurt er dan met de uren verantwoording? Blijft dit gewoon voor onze eenmanszaak en doen we gewoon samen ook iets. En dan de winst verdeling daar uit bespreken in het maatschapscontract.
Of gaan we voor v.o.f. waar ik vergeleken met een maatschap nog niet heel veel voordelen in zie. Ook dan moeten we bespreken wat er met de winst gebeurt en we zijn alle bij 100% aansprakelijk.

Maar wat als ik nou stop als zzp'er kan ik dan nog wel door gaan met de maatschap door mij zelf in dienst te nemen?

Snappen jullie een beetje waar ik heen wil?
Ideeën?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting saldo fiscale winst niet gelijk aan winst en verliesrekening of balans. wil Belasting 6 15 september 2011 11:31
V.O.F Aanschaf apparatuur Robin Appure Belasting 1 17 augustus 2011 22:47
Personenvennootschap: maatschap, vof en cv verdwijnen René Al die andere praktische dingen 2 3 maart 2006 18:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon