Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 januari 2011, 22:25
suusrene suusrene is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 januari 2011
Berichten: 1
Standaard Als freelancer af en toe een uitzendbaan?

Hallo, ik ben nieuw en ik weet niet of mijn vraag al een gesteld is. Het zit als volgt: vanuit een ww-uitkering ben ik gestart en ondanks dat ik 1 opdracht naar volle tevredenheid heb uitgevoerd ben ik niet zeker of ik meer opdrachten kan binnen halen. Toch wil ik mijn ondernemersschap zeker 1 jaar proberen vol te houden. Dat betekent dat ik nadat mijn ww-uitkering stopt (in maart) wil proberen in ieder geval tot september te ondernemen. Is iemand bekend met het tijdelijk aanvaarden van een uitzendbaan terwijl je ook nog probeert om opdrachten voor je onderneming binnen te halen?

Hoe reageren uitzendbureau's hier op?

groet, Susanne
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 januari 2011, 22:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Daar heeft het uitzendbureau toch niets mee te maken? Het heeft iets te zeggen over de uren dat je werkt en het werk dat je doet, maar niet over wat je doet in de andere uren.

Of komen uitzendbureaus ook al met concurrentie- en relatiebedingen?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2011, 12:34
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Ben het eens met Rene. Je schrijft je in bij het uitzendburo en geeft op wanneer en hoeveel uur je beschikbaar bent. Daarnaast zoek je opdrachten voor jezelf. Het uitzendburo heeft in principe niets te maken met het feit dat ook jij als zelfstandige werkt.

Het zal hooguit per branch kunnen verschillen. Bijvoorbeeld logistiek medewerkers / magazijn medewerkers worden in grote getalen flexibel ingehuurd soms maar voor enkele dagen, dus daar is het uitzendburo gewend dat iemand de ene week wel beschikbaar is en de andere week niet omdat ze voor meerdere uitzendburo's werken.

Als jij jezelf als bijv boekhouder wilt laten uitzenden dan willen ze graag wat meer stabiliteit waarbij je dan dus 2 of 3 maanden beschikbaar moet zijn voor een opdracht omdat ze niet elke week een nieuwe uitzendkracht willen inwerken op het financieel systeem.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
loondienst, uitzendwerk, ww-uitkering

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 07:54
Inkomstenbelasting Geldt een bemiddelingsbureau als opdrachtgever? k.beerda Belasting 3 26 mei 2010 08:48
Externe freelancer verhuren als bedrijf aan ander bedrijf buzzer Omgaan met opdrachtgevers 0 16 december 2009 16:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon