Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 oktober 2008, 11:03
herrputti herrputti is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 6
Standaard Kosten onder 450 euro direct aftrekken

hallo allemaal,

heb net een beeldscherm, toetsenbord en printer gekocht die per stuk onder de 450 euro zitten.

nu zie ik op de site van de belastingdienst dat ik kosten onder de 450 euro niet hoef af te schrijven maar direct in hetzelfde jaar kan aftrekken.

moet ik die kosten nu

- boeken als 'computerkosten' of 'investeringskosten' o.i.d. rechtstreeks op de resultatenrekening?
of:
- naar de balans, op de activa post 'computers' en die vervolgens afschrijven over 1 maand of iets dergelijks en via mijn 'afschrijvingskosten computers' de winst van het jaar laten drukken?

bij de eerste optie vind ik het vreemd dat mijn inventaris (beeldscherm, etc) nergens een plek krijgen op de balans.

ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, alvast bedankt voor de hulp!

tom
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 oktober 2008, 23:55
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: kosten onder 450 euro direct aftrekken

Hoewel de aanschaf per onderdeel onder de 450 euro zit kun je naar mijn mening deze als totaalbedrag best activeren. Aan een beeldscherm zonder PV of toetsenbord heb je immers niets. Dus investering in bedrijfsmiddelen als totaalbedrag opnemen en afschrijven.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 oktober 2008, 20:39
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 160
Standaard Re: kosten onder 450 euro direct aftrekken

Zoiets had ik ook, maar dan met een lasapparaatje. Was 1050 ex btw. Ik moest aan de 1125 ex btw komen om voor de investeringsaftrek in aanmerking te komen. Maar bij zo'n lasapparaat komt nog een hoop ander materiaal bij. Ik heb op de bon laten zetten: lasapparaat + toebehoren. Toen kwam ik precies aan de 1125 .
Zo kun je het met een pc (of onderdelen daarvoor)ook doen denk ik.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
afschrijven


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
(klopt dit) kosten freelancer & verzekeringen + overige kosten i-1 Freelancepraktijk starten 4 19 oktober 2008 16:05
Kosten aftrekken bij "Resultaat uit overige werkzaamheden"? Jack Administratie 11 6 augustus 2007 14:26
Opting in: kosten aftrekken, uren meetellen? EdwinH Belasting 3 7 maart 2007 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon