Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2008, 15:36
xyenz xyenz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Berichten: 2
Standaard Beginnen met kleine onderneming

Ik ben nog student en heb momenteel een aantal teken opdrachten van 1 opdrachtgever die dit jaar en volgend jaar nog lopen. Nu heb ik hier voor een VAR-ROW aangevraagd en die is mij ook verleend. Nu dacht ik dat wanneer ik een eigen bedrijf zou beginnen, dit jaar nog, zou ik recht hebben op de kleine ondernemingsregeling want zoveel opdrachten heb ik niet. Ik zou hier dus een VAR-WUO voor willen krijgen. Wanneer ik een btw-nummer zou hebben en de rest naar eerlijkheid invul, dus maar 1 opdrachtgever, en volgend jaar probeer meer dan 3 opdrachtgevers te krijgen zou mij dan een VAR-WUO verleend worden?

Het probleem is dus dat ik dit jaar nog maar één opdrachtgever heb en dat zal ook zo blijven.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 november 2008, 08:20
Cournot Financieel Cournot Financieel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2008
Berichten: 25
Standaard Re: Beginnen met kleine onderneming

Voor de VAR WUO te ontvangen zijn er meer criteria dan alleen minimaal meerdere opdrachtgevers. Het gaat te ver om dit hier uiteen te zetten, maar er zijn dus meerdere factoren.
__________________
Mts. Cournot Financieel
www.cournot.nl/financieel
administratiekantoor / stamrecht bv / oprichten bv / gouden handdruk / online advies / financieel advies / geopend in de avonden en weekeinden
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 november 2008, 16:17
xyenz xyenz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Berichten: 2
Standaard Re: Beginnen met kleine onderneming

Ja dat begrijp ik. Maar ik kan wel een bedrijf opstarten, niet zo duur, maar als ik dan niet zeker weet of ik een VAR-WUO krijg schiet dit niet op. Als ik een BTW-nummer zou hebben lijkt mij het aannemelijk dat ik wel een VAR-WUO zou krijgen omdat ik dan waarschijnlijk echt aan het 'ondernemen' ben. Ook zou ik dan reclame maken via een website en dan lijkt het steeds meer op 'ondernemen' alleen zou ik dus op de VAR aanvraag voor dit jaar maar één opdrachtgever invullen en dan is de vraag of ik wel een VAR-WUO krijg.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 december 2008, 19:21
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Beginnen met kleine onderneming

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xyenz Bekijk bericht
Ja dat begrijp ik. Maar ik kan wel een bedrijf opstarten, niet zo duur, maar als ik dan niet zeker weet of ik een VAR-WUO krijg schiet dit niet op. Als ik een BTW-nummer zou hebben lijkt mij het aannemelijk dat ik wel een VAR-WUO zou krijgen omdat ik dan waarschijnlijk echt aan het 'ondernemen' ben. Ook zou ik dan reclame maken via een website en dan lijkt het steeds meer op 'ondernemen' alleen zou ik dus op de VAR aanvraag voor dit jaar maar één opdrachtgever invullen en dan is de vraag of ik wel een VAR-WUO krijg.
Naar eerlijkheid je VAR invullen bij de BD, je krijgt vanzelf bericht. Is hier simpelweg niet te beantwoorden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 december 2008, 20:49
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Beginnen met kleine onderneming

Overigens staat de BTW plicht los van de kwalificatie VAR. Je kan dus best een VAR-row krijgen en voor de BTW (niet voor de IB) als ondernemer gezien worden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 december 2008, 22:54
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Beginnen met kleine onderneming

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjan Bekijk bericht
Overigens staat de BTW plicht los van de kwalificatie VAR. Je kan dus best een VAR-row krijgen en voor de BTW (niet voor de IB) als ondernemer gezien worden.
Precies
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Voor de webmensen onder ons: webshop met digitale producten NowHow Marktplaats 7 10 september 2008 09:12
Importeren als tweede onderneming, wat zegt de belastingdienst dan? DennisWillemse Belasting 5 31 mei 2008 15:43
Staken onderneming: wat doe ik fiscaal met voorraad handelsgoederen en inventaris? djbel Belasting 2 23 maart 2008 18:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon