Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2008, 15:36
xyenz xyenz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Berichten: 2
Standaard Beginnen met kleine onderneming

Ik ben nog student en heb momenteel een aantal teken opdrachten van 1 opdrachtgever die dit jaar en volgend jaar nog lopen. Nu heb ik hier voor een VAR-ROW aangevraagd en die is mij ook verleend. Nu dacht ik dat wanneer ik een eigen bedrijf zou beginnen, dit jaar nog, zou ik recht hebben op de kleine ondernemingsregeling want zoveel opdrachten heb ik niet. Ik zou hier dus een VAR-WUO voor willen krijgen. Wanneer ik een btw-nummer zou hebben en de rest naar eerlijkheid invul, dus maar 1 opdrachtgever, en volgend jaar probeer meer dan 3 opdrachtgevers te krijgen zou mij dan een VAR-WUO verleend worden?

Het probleem is dus dat ik dit jaar nog maar één opdrachtgever heb en dat zal ook zo blijven.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 november 2008, 08:20
Cournot Financieel Cournot Financieel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2008
Berichten: 25
Standaard Re: Beginnen met kleine onderneming

Voor de VAR WUO te ontvangen zijn er meer criteria dan alleen minimaal meerdere opdrachtgevers. Het gaat te ver om dit hier uiteen te zetten, maar er zijn dus meerdere factoren.
__________________
Mts. Cournot Financieel
www.cournot.nl/financieel
administratiekantoor / stamrecht bv / oprichten bv / gouden handdruk / online advies / financieel advies / geopend in de avonden en weekeinden
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 november 2008, 16:17
xyenz xyenz is offline