Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 januari 2009, 17:55
breeze breeze is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 1
Standaard VAR-ROW in praktijk

Hallo mensen

Ik wil graag proberen om wat bij te verdienen met webdesign. Heb hier op de site het één en ander gelezen maar ik weet nog steeds niet hoe dat in het praktijk allemaal gaat. Daarom wil ik hier even een voorbeeld schetsen en zou daarbij graag van jullie willen horen of het juist is en misschien hebben jullie nog andere tips/info voor me.

Ik weet nog niet hoeveel opdrachtgevers ik binnen zal halen, vooral in deze tijd is het wat moeilijker. Dus om voor een VAR-ROW te gaan lijkt mij een goede optie….ik denk dat de kans klein is dat ik er veel uren aan zal besteden, maar je weet ’t natuurlijk nooit.
En omdat ik vanuit m’n eigen ‘werkplek’ zal werken en zelf de uren indeel denk ik dat een VAR-ROW geen problemen zal opleveren voor de opdrachtgever.


Voorbeeld
--------------------------------------
- Ik vraag een VAR aan.
(moet ik me ook inschrijven bij de KvK, of hoeft dat niet voor een VAR-ROW?)

- Ik krijg een VAR

- Ik zoek een klant

- Voor deze klant maak ik een website

- Ik stuur een factuur
(moet je eigenlijk BTW berekenen?)

- Klant betaalt factuur

Laten we zeggen dat er hierna op deze wijze nog één of twee klanten volgen
--------------------------------------

Hoe gaat dit nu verder, moet je iets doorgeven aan de belastingdienst? Wanneer houdt de belastingdienst Inkomstenbelasting in? Hoeveel procent?

Is deze procedure correct of vergeet ik nog dingen….. moet ik me nog ergens voor aanmelden, ergens rekening mee houden?

Alvast bedankt voor jullie advies
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2009, 12:29
Cournot Financieel Cournot Financieel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2008
Berichten: 25
Standaard Re: VAR-ROW in praktijk

Je moet wel degelijk btw factureren, het zijn belaste prestaties. Daarnaast moet je de inkomsten meenemen in je aangifte inkomstenbelasting als resultaat uit overige werkzaamheden. Opbrengst -/- kosten, is winst. Hoeveel inkomstenbelasting je moet betalen hangt van de overige factoren uit je aangifte inkomstenbelasting af. Indien je bijv nog € 30.000 loon verdient, zou je rekening moeten houden met ca 42% heffing.
__________________
Mts. Cournot Financieel
www.cournot.nl/financieel
administratiekantoor / stamrecht bv / oprichten bv / gouden handdruk / online advies / financieel advies / geopend in de avonden en weekeinden
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Evaluatie wet uitbreiding rechtsgevolgen VAR René Nieuws - Voor en door freelancers 3 8 februari 2008 20:40
VAR WUO / VAR ROW: gevolgen voor startersaftrek? marjolijn Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 1 21 januari 2008 19:13
VAR row, factureren en voor- en nadelen Borst Freelancepraktijk starten 1 22 augustus 2007 13:58
Var Row Verwijderd account Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 4 24 juni 2007 11:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon