Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 januari 2010, 15:57
BSchroder BSchroder is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 2
Standaard Nauwelijks inkomstenbelasting door heffingskortingen?

Ik heb al heel wat uren zitten in deze site te doorzoeken door de ongelooflijke hoeveelheid informatie. Toch zit ik met vragen, als eerste even een korte uitleg. Ik ben van plan om wat freelance opdrachten te gaan doen en omdat het wel zo netjes staat om facturen te sturen met BTW ben ik van plan me in te schrijven bij de KVK. Ik verwacht zeker in het eerste jaar maximaal zo'n € 500 tot € 1000 euro aan inkomsten te genereren voor verschilende opdrachtgevers. Het is de bedoeling dit naast school te doen het zal rond de 200/300 uur komen en kom hoogstwaarschijnlijk onder VAR-WUO.

1. Hierbij geld sowiezo de BTW laag genoeg is voor de kleine ondernemingsregeling en dat dat bedrag aan het eind teruggekeerd wordt?

2. Qua de inkomstenbelasting, het urencriterium haal ik niet het eerste jaar, dus voor de heffingen kom ik sowiezo niet in aanmerking. Om voormijzelf toch tot een idee te komen wat de inkomstenbelasting dan zou worden heb ik met de verwachte gegevens eens het Voorlopige Aanslag 2010 ingevuld. Hieruit blijkt dat ik op € 0 inkomstenbelasting uitkom en rond de € 25 ZVW. Die € 0 komt door heffingskortingen, nou vraag ik me af waar haalt de belasting dienst die heffingskortingen vandaan, en kom ik dus echt uit op € 25?

Iemand die mij dit kan uitleggen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 januari 2010, 21:03
BSchroder BSchroder is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 2
Standaard Re: Nauwelijks inkomstenbelasting door heffingskortingen?

Beetje apart om een eigen vraag beantwoorden, maar voor ieder die met dezelfde vraag zit of mijn antwoord wil bevestigen.

1. Was ik al aardig zeker van alleen bij de voorlopige aanslag wordt er al niks berekend?

2. Er geldt natuurlijk voor iedereen in Nederland een Algemene Heffingskorting. Tot ongeveer inkomsten van € 6300,- hoeft er niks afgedragen te worden aan inkomstenbelasting, die € 6300,- is het totaal dat je mag verdienen dus ook loondienst telt hier in mee. Voor een overzicht van de heffingen over 2010 een mooie tabel van de Belastingdienst: http://www.minfin.nl/dsresource?objectid=77370&type=org
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Saldo Fiscalewinstberekening en de impact hierop van de voorlopige aanslag inkomstenbelasting emeinema Belasting 3 26 februari 2010 13:16
Inkomstenbelasting Inkomstenbelasting en zorgverzekeringswet Verhoven Belasting 6 13 februari 2009 15:47
Werk 2008 gefactureerd in 2009, welk jaar inkomstenbelasting? Anita Belasting 2 7 januari 2009 11:57
VAR + Inkomstenbelasting Jet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 4 22 november 2008 01:31
Inkomstenbelasting middelen (niet vergeten) vanMaanen Belasting 2 8 augustus 2008 10:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon