Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 6 november 2007, 11:47
Barabassie Barabassie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Berichten: 24
Weblogartikelen: 1
Thumbs up Re: Blanco...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nanda Bekijk bericht
Hallo

Ik ben ook helemaal blanco en vraag me eigenlijk steeds af hoe ik in godsnaam moet beginnen...

en hoe jullie dat hebben gedaan ook m.b.t het thuisfront etc.

Eigenlijk wil ik namelijk alles een goede vaak thuiszijnde moeder zijn en een leuke carriere, geen idee waar ik beginnen moet..


Iemand tips.....

Groet Nanda
Je kunt prima een baan hebben van twee dagen en de rest van de tijd thuis werken in dezelfde professie. Daarvoor moet je marktonderzoek doen en bij jezelf nagaan wat je precies aan competenties en vaardigheden in huis hebt.
Je hoeft je niet in te schrijven bij de KvK, je kunt ook ieder jaar op je belastingformulier je inkomsten als freelancer invullen onder "Inkomsten uit overige werkzaamheden".
Meer dan 1225 uur per jaar geldt alleen als je bent ingeschreven bij de KvK als freelancer/zzp'er en je wilt in aanmerking komen voor de kleine ondernemingsregeling.
VAR-verklaring, ook zo'n mysterie: die vul je in als je opdrachtgever ernaar vraagt omdat hij geen sociale premies voor jou wil/kan afdragen. Dit kun je prima samen beslissen. Voor en VAR-verklaring moet je per jaar minimaal drie verschillende opdrachtgevers hebben.
De site van de Belastingdienst biedt veel informatie, maar hun taal is niet altijd even helder. Je kunt ze ook bellen op de Belastingtelefoon of gewoon naar de Belastingdienst waaronder jouw woonplaats valt. Dat telefoonnummer kun je wel op de site vinden. Over het algemeen vinden z het leuk om al die info te geven! Bovendien komen er steeds meer zzp'ers en freelancers bij.
Wil ke ke aansluiten bij een netwerk van startende vrouwelijke ondernemers, ook als je als freelancer begint, kijk dan eens op de site van Entre Jeunes - www.entrejeunes.nl
Succes!
__________________
Met citaat reageren
  #12  
Oud 6 november 2007, 13:01
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Blanco...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barabassie Bekijk bericht
Meer dan 1225 uur per jaar geldt alleen als je bent ingeschreven bij de KvK als freelancer/zzp'er en je wilt in aanmerking komen voor de kleine ondernemingsregeling.
Hier lopen wat dingen door elkaar. De 1.225 uur heet het urencriterium en is een voorwaarde voor bepaalde fiscale aftrekposten. Het staat los van de KvK-inschrijving en de KOR.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon