Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 23 januari 2009, 18:42
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Graag feedback op pitch

Aan de ene kant is de pitch van Joost compleet geslaagd: als je niet helemaal begrijpt wat Joost doet, is de kans levensgroot dat zijn diensten niet passen bij jou(w bedrijf).

Een pitch kent natuurlijk ook nog een indirect doel: netwerken. Degene die je pitch heeft gehoord, maar waarvan het al bij voorbaat zeker is dat je nooit samen zaken zult doen, kent misschien een bedrijf dat wèl een potentiële opdrachtgever is. Dan is het wel handig als je pitch "doorgegeven" kan worden.

Joost, jouw werkterrein is zó specifiek, dat je misschien 2 pitches moet maken? Eén voor gebruik in het algemeen en één voor gebruik binnen je specifieke doelgroep? Die laatste mag dan een stuk technischer zijn.

Groetjes, Renée
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 januari 2009, 12:57
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Re: Graag feedback op pitch

Mag ik me er als tekstgek nog even tegenaan bemoeien? (En ik vind wiskunde erg leuk maar snap er helaas zo weinig van.)
Begrijp ik goed dat jij voor bedrijven uitrekent hoe ze hun productieprocessen kunnen verbeteren, zodat zij het niet hoeven uitproberen? Geen dure trial and error, maar een veel goedkopere wiskundige som?

Zoja, dan een paar redactionele voorstellen voor je pitch:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht

Ik heb expertise op het gebied van wiskundige dienstverlening aan bedrijven.
Voorstel: schrappen.
Reden: te vaag. (geeft meer vragen dan antwoorden.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht

Als consultant help ik processen en producten te innoveren en te optimaliseren door up-to-date wiskundige methoden toe te passen.

Voorstel: 'als consultant' schrappen.
reden: het is meteen duidelijk dat je dit niet in de hoedanigheid van loodgieter of trapezeartiest doet ;-) Juist omdat dát zo duidelijk is, komt het zwak over, een beetje als 'ik ben een echte consultant hoor'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht

Ik geniet erg van dit werk omdat het afwisselend, creatief en praktijk gericht is. Het geeft erg veel voldoening te zien dat [...]

Voorstel: schrappen.
Reden: dit is te ik-gericht geformuleerd. Show, don't tell. Het is wel belangrijke informatie
dat je echt van je kunst geniet, want dat belooft kwaliteit. Laat je plezier doorklinken in je formulering - en in je stem en gezicht als je de pitch face to face levert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht

gevonden oplossingen gelijk worden geimplementeerd. Mijn opdrachtgevers zijn technologisch ontwikkelde bedrijven. Klanten zijn tevreden met de resultaten en waarderen de direct toepasbare en gestructureerd gerapporteerde oplossingen.
Voorstel: hergroeperen. Suggestie: "Mijn opdrachtgevers zijn technologische bedrijven. Zij waarderen de direct toepasbare oplossingen, die ik helder en duidelijk rapporteer."
Reden: is scherper.

Een pitch hoeft niet 'alles' te vertellen, dus doe geen moeite om inclusief te schrijven. Hij moet vooral 'blijven hangen' met de meest essentiële informatie. Heldere, simpele taal is dan belangrijk, want die komt én meteen binnen, én blijft beter hangen.

Als dit ongevraagd advies voor jou nergens op slaat, gooi het dan maar in de prullenbak - even goede vreemden.

Veel plezier ermee Joost!
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Even voorstellen FrICT efransen Marktplaats 1 28 januari 2009 20:39
Elevator pitch van Jannie; graag feedback! Jannie de Vries Marktplaats 2 23 augustus 2007 11:36
feedback op pitch gevraagd hohlen Marktplaats 2 29 maart 2007 15:30
Graag reacties op mijn pitch Talent4Work Marktplaats 10 5 februari 2007 12:44
Graag reacties op mijn pitch! Anneke Krakers Marktplaats 16 12 januari 2007 01:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon