Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 5 mei 2009, 23:34
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Webstylerz

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rub3n Bekijk bericht
Je site: "Wordpress Ontwerpers" doet vermoeden dat mensen daadwerkelijk op zoek zijn naar mensen die wordpress kunnen installeren en er templates voor kunnen maken.

P.s. Heb je mijn Privébericht nog gelezen?
Klopt, die zijn er ook wel alleen bestaat illutic WebDesign qua eenmanszaak nog niet zo geweldig lang, dus zat klanten die hun weg nog naar mij nog niet hebben gevonden

Daarnaast is WPO niet alleen voor klanten, maar ook voor de vormgevers/ontwikkelaars van WP om elkaar te vinden (versterking etc.).
Ben met het lanceren van die site ook pas echt met WP mensen in contact gekomen ben.

Ja, had ik gelezen, zal ik zo even antwoorden
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #22  
Oud 7 mei 2009, 03:14
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Webstylerz

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Tis lastig, ik weet er ook het fijne niet van, maar je kunt je voorstellen dat NW.nl klanten potentieel kan verliezen en dat niet fijn gaat vinden.
Precies! En dat is wanneer er leuke bedragen neergelegd gaan worden voor het overnemen van een domeinnaam ;-)
Met die ietwat onvriendelijke tactiek zijn mensen behoorlijk binnengelopen en er wordt nog steeds gehandeld in domeinnamen. Niets verbodens aan.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #23  
Oud 7 mei 2009, 11:30
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Webstylerz

Dat klopt !

Wat ik niet snap ( ook vanuit google gezien ... ) is dat NW.nl ook niet effe N-W.nl had geregistreerd. Dat zijn 2 zoekwoorden ipv 1 ! En voor die extra kosten hoef je t niet te laten.

Ook met meervouden is het handig om t enkelvoud vast te leggen, ik heb zo freelancewerkplekken.nl maar ook freelancewerkplek.nl daarbij gelinked.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 7 mei 2009, 11:38
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Webstylerz

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rub3n Bekijk bericht
Ik gebruik hun naam niet. Ik heb simpelweg een domein geregistreerd en mijn site daarop gezet. Op die website staat nergens dat ik mijzelf "Webdesign Kampen" noem. Dat kunnen ze me verbieden als ze dat willen.
Een domein registreren is voor iedereen vrij. Ik mag ook nike.nl (als die vrij zou zijn) gewoon registreren en er een site van Webstylerz op zetten. Zolang ik hun merknaam en beeldmerk niet gebruik.

Of zit ik hier nu helemaal fout in?
Of het in dit specifieke geval wel of niet mag, durf ik niet te zeggen, maar je maakt wel degelijk gebruik van hun naam (in het adres) en gezien de overlap van diensten zou de 'echte' WK zeker wel een punt hebben.

Bezoekers die namelijk op zoek zijn naar Webdesign Kampen, lopen ook het 'risico' om op jouw site terecht te komen, terwijl ze naar het andere bedrijf op zoek zijn. Als jij sportschoenen verkoopt en www.nike.nl naar jouw website linkt, ben je ook fout bezig.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #25  
Oud 8 mei 2009, 05:51
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Webstylerz

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adine Versluis Bekijk bericht
Als jij sportschoenen verkoopt en www.nike.nl naar jouw website linkt, ben je ook fout bezig.
Nee hoor, in dit geval zou je héél slim bezig zijn geweest, want dan zou Nike vreeschelijk veel geld gaan betalen om de url van je over te nemen.

Ter illustratie:
Een kennis van mij had 100 namen laten reserveren. Naar wat ik heb begrepen kostte dat zo'n 20 euro per naam en had je dan het recht de reservering concreet te maken binnen 2 jaar. Na die 2 jaar kon je de reservering verlengen door wederom te betalen. De tijd dat de namen gereserveerd zijn, zijn ze dus niet voor een ander beschikbaar.
Zijn "vervaldatum" zat eraan te komen en hij had niet voldoende kapitaal om de reservering te verlengen. Vóór die tijd heeft hij er echter een stuk of 20 kunnen verkopen. Een aantal aan een bedrijf dat de namen ook echt ging gebruiken en een aantal aan iemand die er weer een reservering op ging nemen. Ondanks dat 'ie dus ca. 80x €20,- heeft 'weggegooid', is met de verkoop van die paar namen de oorspronkelijke investering niet alleen terugverdiend, maar heeft hij nog een ruime winst gemaakt ook. Dat kwam voornamelijk door een Italiaans bedrijf dat indertijd vergeten was zelf de naam vast te leggen. De verantwoordelijke stelde nogal prijs op het behoud van zijn baan en had er een aardig bedrag voor over.

Er wordt dus gehandeld en gespeculeerd in en met domeinnamen - denk ook maar aan alle namen die zijn vastgelegd bij de geboorte van prinses Amalia. Sommigen verliezen er geld mee, anderen verdienen er dik op.

Simpeler voorbeeld:
De band van manlief had de domeinnaam www.sympho.nl, heeft nu www.symfo.nl. 't Kostte een half jaar onderhandelen en uiteindelijk € 500,- maar dan hebbie ook wat.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #26  
Oud 8 mei 2009, 08:50
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Webstylerz

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse Bekijk bericht
Nee hoor, in dit geval zou je héél slim bezig zijn geweest, want dan zou Nike vreeschelijk veel geld gaan betalen om de url van je over te nemen.

Ter illustratie:
Een kennis van mij had 100 namen laten reserveren. Naar wat ik heb begrepen kostte dat zo'n 20 euro per naam en had je dan het recht de reservering concreet te maken binnen 2 jaar. Na die 2 jaar kon je de reservering verlengen door wederom te betalen. De tijd dat de namen gereserveerd zijn, zijn ze dus niet voor een ander beschikbaar.
Zijn "vervaldatum" zat eraan te komen en hij had niet voldoende kapitaal om de reservering te verlengen. Vóór die tijd heeft hij er echter een stuk of 20 kunnen verkopen. Een aantal aan een bedrijf dat de namen ook echt ging gebruiken en een aantal aan iemand die er weer een reservering op ging nemen. Ondanks dat 'ie dus ca. 80x €20,- heeft 'weggegooid', is met de verkoop van die paar namen de oorspronkelijke investering niet alleen terugverdiend, maar heeft hij nog een ruime winst gemaakt ook. Dat kwam voornamelijk door een Italiaans bedrijf dat indertijd vergeten was zelf de naam vast te leggen. De verantwoordelijke stelde nogal prijs op het behoud van zijn baan en had er een aardig bedrag voor over.

Er wordt dus gehandeld en gespeculeerd in en met domeinnamen - denk ook maar aan alle namen die zijn vastgelegd bij de geboorte van prinses Amalia. Sommigen verliezen er geld mee, anderen verdienen er dik op.

Simpeler voorbeeld:
De band van manlief had de domeinnaam www.sympho.nl, heeft nu www.symfo.nl. 't Kostte een half jaar onderhandelen en uiteindelijk € 500,- maar dan hebbie ook wat.

Groeten, Renée
Dat zou inderdaad kunnen met de genoemde voorbeelden, maar er is wel een wezenlijk verschil tussen het vastleggen van een domeinnaam (en hier niets mee doen of een site aanhangen die niets met die naam te maken heeft) en het vastleggen van een domeinnaam met daarin een beschermde merknaam en die vervolgens doorlinken naar een website met dezelfde soort producten als die eigenlijk bij die merknaam horen. Dan is het geen 'handig' zakendoen meer, maar misleiding van (potentiële) klanten en volgens mij is dat nog steeds iets dat niet mag.

Het gaat me dan dus niet zozeer om het vastleggen van zo'n naam, maar om het overduidelijke misbruik van die naam om zelf meer klanten binnen te krijgen voor een zelfde soort dienst/product.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #27  
Oud 8 mei 2009, 13:42
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Webstylerz

die domeinnaam heeft voor mij 1 doel: en dat is beter gevonden worden op "webdesign kampen" in Google. Of ik dit nu doe door die domeinnaam te kopen. Of door wat dan ook voor andere manier.

En alvast ter informatie: Ook al bieden ze 5.000 euro, die domeinnaam wil ik niet kwijt. Een positie nr. 7 op zo'n "veelgebruikte" zoekterm is veel meer waard.
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 3 augustus 2010, 23:58
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Webstylerz

Ondertussen heb ik mijn site stiekem geupdate.

De site begint direct met mijn portfolio en iconen rechtsboven vormen de navigatie naar mijn weblog, contact pagina en Twitter.

Verder ben ik over het menu nog niet helemaal tevreden denk ik.
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 7 augustus 2010, 12:54
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Webstylerz

Ziet er strak en duidelijk uit! Ik irriteer me alleen om een of andere reden aan die zwarte balk onderin.. is die wel nodig?
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #30  
Oud 7 augustus 2010, 20:05
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Webstylerz

Dat is/wordt straks de huisstijl. Dus, ja, die is wel nodig!
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon