Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 juli 2011, 10:48
erikdewit123 erikdewit123 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 juli 2011
Berichten: 1
Standaard Jaarverslag met terugwerkende kracht laten opstellen?

Beste mensen,
Ik ben sinds ruim 3,5 jaar zelfstandig (zzp). Tot nu toe heb ik mijn administratie altijd zelf gedaan,maar het wordt nu tijd om dit uit handen te geven. Vooral omdat ik binnen korte tijd samen met mijn partner een ander huis wil gaan kopen,en ik voor de hypotheek een aantal jaarverslagen moet kunnen laten zien. Nu is mijn vraag,is het mogelijk om met terugwerkende kracht een jaarverslag over 2009 en 2010 op te laten stellen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juli 2011, 14:08
Hans Vening Hans Vening is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 47
Standaard

Die mogelijkheid is er wel. Er bestaat wel een kans dat het niet helemaal sluit met de aangifte inkomstenbelasting wat je over deze jaren hebt gedaan.

Succes
__________________
Administratiekantoor Vening
http://www.administratie-vening.nl
http://nl.linkedin.com/in/hansvening
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 juli 2011, 17:10
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard

Ehh, als je zelf al die jaren je administratie hebt gedaan heb je toch jaarverslagen? Misschien moet je er nog een nadere toelichting bij schrijven. Voor mijn hypotheekaanvraag had ik genoeg aan 3 jaren w/v en balans + toelichting. Ik doe ook alles zelf.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 juli 2011, 18:07
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Inderdaad, een beetje kort door de bocht is een jaarverslag voor een kleine onderneming niet meer als een balans en winst en verlies rekening met een stukje tekst.
Het zou mij niet verbazen als de bank ook genoegen neemt met de aangifte inkomstenbelasting, daarin staat alles wat zij nodig hebben.. Als je zelf dan nog een stukje toelichting schrijft over de afgelopen jaren en de toekomstverwachting. De extra informatie bovenop de IB aangifte is toch vooral informatie van - en over de ondernemer.
De belangrijkste reden waarom de bank toch een jaarverslag zou willen zien is de controle die een boekhouder of accountant uitvoert op de juistheid van de cijfers.

Dus vraag eens bij een aantal banken na of je kunt volstaan met de IB aangifte. Of een compromis waarin je voor 2010 alsnog een jaarverslag laat maken en de jaren daarvoor de IB aangifte volstaat.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 juli 2011, 21:49
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard

Meestal voldoet een IB-aangifte inderdaad ook. Ik heb destijds één aangifte overlegd en één jaarrekening + de gegevens van het lopende jaar (was ergens halverwege het jaar). Op basis daarvan heeft de bank een prognose gemaakt voor dat jaar en zijn ze met een voorstel gekomen.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hypotheek, jaarverslag, zzp


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
btw met terugwerkende kracht Verwijderd account Belasting 5 13 april 2011 16:10
BTW met terugwerkende kracht. sterdijk Freelancepraktijk starten 2 16 januari 2010 14:07
Met terugwerkende kracht starten als freelancer? martijnsmits72 Al die andere praktische dingen 8 4 februari 2009 21:48
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon