Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 mei 2016, 23:06
Duchess Duchess is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 mei 2016
Berichten: 1
Standaard Blog meetellen voor urencriterium

Beste allen,

ik sta sinds november 2015 ingeschreven als zelfstandig tekstschrijver bij de KvK. Nou willen de opdrachten nog niet echt binnenstromen.

Nou ben ik ook aan het bloggen. Ik schrijf zeker 3 posts per week en gebruik dit blog ook als een uithangbord voor mijn tekstbureau. Het is voor mij een extra manier om opdrachten binnen te hengelen.
Ik noteer deze uren dan ook als werkzaamheden als zelfstandige en tel ze dus mee aan mijn urencriterium. Maar ik ben opeens zo aan het twijfelen of ik het wel goed doe. Ik heb een brief klaarliggen voor de Belastingdienst om dit te vragen, maar tegelijk ben ik dan bang dat ik slapende honden wakker ga maken.

Kan iemand me hier zekerheid over geven? Ik word er knap zenuwachtig van, aangezien we kinderopvangtoeslag ontvangen die gebaseerd is op mijn werkuren als zelfstandige.

Dank voor het lezen!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 mei 2016, 10:26
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duchess Bekijk bericht
Ik schrijf zeker 3 posts per week en gebruik dit blog ook als een uithangbord voor mijn tekstbureau. Het is voor mij een extra manier om opdrachten binnen te hengelen.
Als je dat zo nodig aannemelijk kunt maken, dan tellen de uren mee. Ze zijn dan namelijk dienstbaar aan je onderneming, zoals dat genoemd wordt.

Citaat:
Ik heb een brief klaarliggen voor de Belastingdienst om dit te vragen, maar tegelijk ben ik dan bang dat ik slapende honden wakker ga maken.
Dat valt wel mee, want een brief met vraag is niet per se aanleiding voor een controle. Maar je hebt er ook niks positiefs van te verwachten. Waarschijnlijk krijg je een algemeen verhaal terug met uitleg van de overbekende regels.

De normale gang van zaken is dat je het eerst zelf beoordeelt (dat doe je nu), daarna eventueel de belastingdienst (bij een controle), daarna de rechter (als jij of de belastingdienst het voor de rechter brengt).

Specifiek is het werken aan een website al eerder door de rechter goedgekeurd.

Citaat:
Kan iemand me hier zekerheid over geven?
Nee. Bij dit soort beoordelingskwesties is er geen procedure om vooraf zekerheid te krijgen.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
belastingdienst, blog, kinderopvangtoeslag, urencriterium

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Toegevoegde waarde van een blog?! acvginneken Marketing en acquisitie 6 24 februari 2010 09:10
Uitnodiging voor de Business Blog Meeting op 29 juni 2007 te Utrecht erno@ernohannink.nl Marketing en acquisitie 0 6 juni 2007 16:35
Tips om een blog te maken? Life Creations ICT 8 3 januari 2007 13:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon