Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 december 2010, 23:02
luisterrijk luisterrijk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 december 2010
Berichten: 11
Standaard Als onderaannemer bij zorgboerderij BTW-vrij?

Ik ben zelfstandig ondernemer in de zorg en kan nu misschien als freelancer aan het werk op een zorgboerderij. Ik ben dan begeleider (net zoals ik zou zijn als ik daar in loondienst was). De diensten van de zorgboerderij vallen onder BTW vrijstelling, want alle inkomsten komen uit AWBZ gelden.
Nu wordt ik daar in feite 'onderaannemer'. Zijn mijn diensten ook BTW vrij, of moet ik aan hen BTW rekenen in mijn facturen?
(Dit zou mijn uurtarief nog hoger maken en aangezien zij de betaalde BTW niet kunnen aftrekken, zullen ze dit niet willen betalen denk ik....)

Ik ben heel blij met een spoedig antwoord van jullie, want ik moet z.s.m. mijn offerte opstellen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 december 2010, 13:52
Hanzup Hanzup is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Berichten: 50
Standaard

In mijn beleving is het zo dat als jij btw plichtig bent je gewoon de btw moet rekenen. Als ze dingen kopen in de winkel tbv de zorgboerderij moeten ze toch ook gewoon btw betalen?!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 december 2010, 13:59
luisterrijk luisterrijk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 december 2010
Berichten: 11
Standaard

Dank je wel Hanzup. Het punt is dat ik nog helemaal niet weet of de diensten die ik lever vanuit mijn onderneming maken dat ik BTW plichtig zal zijn. Het is in de nonprofitwereld van de AWBZ zorg namelijk nogal ingewikkeld.