Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 april 2006, 18:56
Krijn Hoetmer Krijn Hoetmer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Berichten: 1
Standaard Aangenaam

Ik ben Krijn Hoetmer. Via Marketingfacts.nl hier gekomen en een aantal interessante artikelen over freelancen, ondernemen en persoonlijke ontwikkeling gelezen.

Ik ben zelf geen ster in het verkopen van mezelf of de dingen die ik doe. Een overrompelende elevator pitch is dus nog in de maak, maar bij dezen in het kort ongeveer wat ik doe:

Ik ontwikkel websites en webapplicaties, gebruikmakend van strikte webstandaarden. Dit bevordert de kwaliteit, toegankelijkheid (bijvoorbeeld voor zoekmachines, gebruikers met een handicap en verschillende browsers) en snelheid van een site, terwijl kosten (voor ontwikkeling, onderhoud en hosting) laag blijven.

Probleem met bovenstaande is dat alleen niemand kijkt naar de broncode van een site en dat dat zogenaamd ook niet boeiend is. Het is dus vrij moeilijk te 'marketen'. Zeker als je daarbij ook nog eens totaal niet bezig bent met het grafische plaatje, simpelweg omdat je daarvan geen kaas gegeten hebt.

Als 'een leek' (eventueel in een lift) dus aan mij vraagt wat ik nou precies doe, geef ik meestal het simpele antwoord; 'websites bouwen'. Als iemand echt geïnteresseerd is, weid ik graag uit, maar meestal zegt een 'aja' al genoeg.

Als freelancer een specifiek onderdeel van een project in beheer hebben (bijvoorbeeld de client-side) gaat goed, maar vaak moet je dan wel water bij de wijn doen, wat betreft perfectie (ik ben er ook nog steeds niet uit of perfectionisme nou een goede of een slechte eigenschap is). Met mijn bedrijfje en product wil ik graag een stapje verder en webstandaarden op mijn eigen manier en volgens mijn eigen (perfectionistische) visie gebruiken.

Er zijn genoeg mensen die ook zo denken, maar dat zijn over het algemeen (ook) techneuten. Een goede graficus en marketeer (of sales/PR/manager/whatever) erbij vinden is dus eigenlijk een absolute must, tenzij ik m'n wijn aangelengd wil blijven drinken.

Misschien kom ik hier tot nieuwe inzichten
__________________
Enkele links: Persoonlijk · Werk · Sport · Hobby
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon