Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juni 2011, 16:50
mkalkhov mkalkhov is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2010
Berichten: 7
Standaard Belastingadviseur verhoogt tarief voor stamrecht-BV met 58%

Beste,

Ik heb een stamrecht BV van waaruit ik ooit 1,5 jaar heb gewerkt, momenteel wordt er alleen nog maandelijks loon uitgekeerd en de gebruikelijke aftrekposten.
Voor de loonadministratie en het jaarwerk heb ik een bekende belasting adviseur uit het midden van het land, aangezien er geen activiteiten meer zijn in de BV is de adm derhalve minimaal.

Het opstellen van het jaarwerk kost mij dit jaar (excl. btw) 1500,-- dit lijkt mij erg veel, deze hoge kosten komen deels door een verhoging van de uurtarieven met 38% , een enkel tarief is zelfs met 58% verhoogd.

Vragen;

- Klopt mijn gevoel dat de rekening voor het jaarwerk te hoog is?

- Mag een belastingadviseur zonder dit te melden zijn tarieven plots met 58% verhogen?

- Aangezien in ik verhuisd ben naar Drenthe zou een accountantsbureau/belasting adviseur in de regio mij zeer welkom zijn, suggesties cq goede ervaringen zijn dan ook meer dan welkom

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Marcel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juni 2011, 11:18
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkalkhov Bekijk bericht
- Mag een belastingadviseur zonder dit te melden zijn tarieven plots met 58% verhogen?
Wat staat daarover in het contract dat je met hem hebt, en de daaraan verbonden algemene voorwaarden?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juni 2011, 11:59
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Eerlijk gezegd vind ik een tariefsverhoging van 38%-58% nooit acceptabel. Ik vermoed dat de betreffende adviseur een bepaald diploma heeft behaald waardoor hij nu hogere tarieven hanteert. Dat op zichzelf is wel te rechtvaardigen in algemene zin. Maar je behoort als professioneel adviseur ook te kijken naar de impact voor je klanten.

Stamrecht bv's zijn over het algemeen eenvoudige administraties waar 90% van de boekhouding bestaat uit standaard jaarlijkse journaalposten, waar je hooguit eens in de 3 tot 5 jaar een fiscale blik op moet laten werpen of alles nog aan de regels voldoet.

Het kan natuurlijk zijn dat je door je verhuizing een brief hebt gemist waarin de tariefsverhoging is aangekondigd. Maar dan vind ik het nog steeds redelijk om de adviseur te vragen zijn prijs aan te passen omdat het verschil wel erg groot is, de werkzaamheden zijn dit jaar waarschijnlijk inhoudelijk niet veranderd en het is onredelijk om dat ineens 40% meer te betalen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 juni 2011, 18:04
mkalkhov mkalkhov is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2010
Berichten: 7
Standaard

Rene en Roel,

Bedankt voor jullie reacties

Ik heb geen contract, het ging meer in de trend van "men biedt aan de jaarstukken te maken en zij draaien", over kosten niet gesproken.

Dom van mij, maar wel een goede leerschool voor alle jaren die nog volgen

Ga in ieder geval niet akkoord met deze verhoging en hun verzoeken het uurtarief aan te passen

Groeten,
Marcel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
Mogelijke VAR-problemen met BV na bijna 19 jaar ondernemen? marcello Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 30 29 oktober 2007 23:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon