Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 juli 2011, 00:05
mvdlaan mvdlaan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1
Standaard Interne uurtarief in een algemene begroting

Beste mensen,

Ik ben op het moment bezig met het samenstellen van een begroting voor mijn onderneming. Hiervoor heb ik een uurtarief berekend voor de uren van de personeelsleden in dienst bij de onderneming met de bedrijfskosten van de onderneming (huur, PR, computerkosten, bankkosten, boekhouderskosten, etc.). Hier zijn de volgende uurtarieven uitgekomen:

Persoon A: EUR 35,-
Persoon B: EUR 50,-

Voor werkzaamheden kan ik hiermee op basis van het geschatte aantal uren en noodzakelijke verschotten (bijkomende kosten; niet-uren) een begroting maken van de projecten. Bijvoorbeeld:

Acquisitieprojecten:
Project A: 3 uren van persoon A met 50 euro reiskosten: 3 x 35 + 50 euro = 155 euro
Project B: 4 uren van persoon A en 1 uur van persoon B met 20 euro aan lunchkosten: 210 euro

Innovatieprojecten:
Project C: 2 uren van persoon B: EUR 100,-
Project D: 1,5 uur van persoon A en 1,5 uur van persoon B: EUR 127,50

Nou komt het lastigste onderdeel. Hoe kan ik de begrote projectkosten verwerken in een algemene begroting van de onderneming?

Met een algemene begroting wordt bedoeld:

Inkomsten
-Conform getekende opdrachtbevestiging/contracten

Uitgaven
-Huur
-Gas/water/licht
-Lonen en salarissen
-Kantine uitgaven
-Belasting
-Boekhouderkosten
-Reclamekosten
-Verzorgingskosten tuin
-----------------------------
Resultaat


Het doel is om te kunnen sturen op of de acquisitieprojecten of innovatieprojecten al dan niet een te groot deel van het resultaat op maken. Van een resultaat per kwartaal wordt gekeken of er nog voldoende middelen over is voor acquisitieprojecten of innovatieprojecten. De rekendilemma's zijn het volgende:
-De overheadkosten zitten in het interne uurtarief verdisconteerd waardoor ze in de begroting voor een dubbeltelling kunnen zorgen.
-In de interne uurtarief zitten zitten zowel de personeelsleden die voor declarabele uren zorgen als een opslag voor de overheadkosten. Doordat per project het aantal uren per persoon kan varieren kan de bijdrage in indirecte kosten hierdoor ook wijzigen.

Ik kom er niet helemaal uit. Het liefste zou ik iets als volgt willen hebben:

Inkomsten
-Conform getekende opdrachtbevestiging/contracten

Uitgaven
-Huur
-Gas/water/licht
-Lonen en salarissen
-Kantine uitgaven
-Belasting
-Boekhouderkosten
-Reclamekosten
-Verzorgingskosten tuin
-----------------------------
Resultaat voor projecten

-Kosten Acquisitieprojecten
-Kosten Innovatieprojecten

Resultaat na projecten

Heeft iemand raad op dit vraagstuk? In studieboeken kom ik deze casus niet zo snel tegen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mark
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel of niet een AOV? forumbeheerder Al die andere praktische dingen 71 29 oktober 2010 09:29
Naheffing / verkapt dienstverband curvers Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 13 27 maart 2009 13:12
Uitsluiting van VAR WUO? Jan16 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 10 5 februari 2009 19:18
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon