Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 juli 2013, 13:29
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 160
Standaard Ervaring aov verzekering van Klaverblad

Ik heb sinds het begin dat ik voor mezelf werk een aov lopen bij klaverblad.
Verzekerd inkomen 28.000 euro per jaar, 30 dagen wachttijd, bijna 7000 euro premie per jaar. Dit in verband met dat ik in een risicogroep zou vallen.
Ook betaal ik een toeslag van 30% omdat ik te zwaar ben icm mijn lengte en rook.

Na ruim 5 jaar heb ik mijn eerste gezondheidsprobleem. Direct gebeld naar klaverblad. Ik moest vrijwel direct bij een controlerend geneesheer langs, wat me al helemaal niet beviel. Komt erg wantrouwend over zoiets.
Vlak erna krijg ik hele formulieren die ik in moest vullen. Bij het bezoek aan de controlerende arts heb ik verteld dat ik hetzelfde probleem (peesontsteking schouder) al eerder gehad heb. Hij vroeg daar ook naar, ik ga daar niet over liegen natuurlijk. De vorige keer was echter 9 jaar geleden.

Toen ik de aov afsloot heb ik een medische verklaring in moeten vullen. Dit heb ik gedaan samen met een tussenpersoon/assurantieadviseur van de Rabobank. Hij adviseerde mij om geen melding te maken van de slijmbeursontsteking die ik 4 jaar daarvoor gehad had, omdat het geen chronisch probleem was. Dus niet gemeld.

Nu komt klaverblad daar dus wel op terug en gaan ze moeilijk doen. Heb weer hele lijsten in moeten vullen, en in de begeleidende brief bezigde de geneeskundig adviseur ronduit onbeschofte taal richting mij en kwam intimiderend over.
Dit was voor mij onacceptabel en ik heb hier schriftelijk mijn ongenoegen over laten blijken. Heb geeist dat hij zijn excuus aan kon bieden, liefst telefonisch.

En wat denk je? Vanmorgen belt betreffende geneeskundig adviseur mij op. Hij kwam plotseling heel anders over dan in zijn brief, en legde uit waarom de brief zo opgesteld was. Ook vertelde hij dat ik gewoon een uitkering zou krijgen en blablabla. Ik vertelde hem dat ik het toch netjes vond dat hij belde en dat hij nu anders over kwam dan in zijn brief.
Toen vond hij het toch nodig nog even te meldden dat het nu niet voor 100% goed was allemaal. Hij moest verder uit zoeken of ik wel recht had op een uitkering, en dat de uitkering die ik nu zou krijgen misschien later terug gevorderd zou kunnen worden.

Heb hem toen verteld dat ik de beslissing neem of ik wel verder wil gaan met klaverblad en dat de klant koning is.

Zojuist heb ik per mail deze aov opgezegd en doe dat ook per brief. Heb het helemaal gehad met klaverblad.

Eerst kreeg ik een vragenlijst. Daarin vroegen ze o.a. voor hoeveel procent ik nog kon werken. Ik heb daar 75% ingevuld.
De controlerend arts vond dat ik rust moest houden dus heeft 100% ingevuld.
Later kreeg ik een brief van klaverblad waarin mij meegedeeld werd dat indien ik recht had op een uitkering, dit 75% zou zijn. Daar gaan ze als eerste de mist in.
Daarnaast is de jaarpremie gebaseerd op het uit te keren bedrag. Ten eerste doen ze er alles aan om dit bedrag onder de 100% te houden.
Ten tweede kijken ze naar je laatste inkomen. Als je dus minder inkomen gehad hebt het laatste jaar heb je pech en krijg je stukken minder uitgekeerd.
Dan is het nog zo dat je in het uitzonderlijke geval je wel een uitkering van ze krijgt, tóch nog verplicht bent de maandpremie te blijven betalen á 562,00 per maand.

Ik heb het gelijk helemaal gehad en hoef geen enkele aov meer. Zolang je betaald is er niks aan de hand. In geval je ze nodig hebt geven ze opeens niet thuis, en wordt je binnenste buiten gekeerd en wordt je het hemd van het lijf gevraagd over zaken die zolang geleden zijn dat je het je niet eens meer kan herinneren.
De medisch adviseur wilde weten op welke datums ik 9 jaar geleden medicijnen gehad had, en wanneer ik bij de fysio geweest was etc. 9 jaar geleden!

Voor mij dus geen aov meer. Het geld wat ik hiermee bespaar leg ik wel apart. Ik hou nu in elk geval zeker 562,00 per maand over. Als ik dit vanaf het begin gedaan had had ik nu 35.000 over gehad.

Dit is echt de grootste fout die ik gemaakt heb tijdens heel mijn zelfstandig ondernemerschap. In moeilijke tijden was deze aov een molensteen om mijn nek en moest ik alles in het werk stellen om de premie te blijven kunnen betalen. 1 keer een gezondheidsprobleem en ze geven niet thuis.
Echt te triest voor woorden.

Ik wil iedereen dus waarschuwen: Denk goed na over een aov en laat je zeer goed voorlichten! Lees de kleine lettertjes goed want het is een moeras. Ga niet helemaal op een assurantieadviseur af want die kunnen ook fouten maken zoals je ziet.

En neem ZEKER geen aov van klaverblad. Ze komen al niet best uit diverse testen, en op internet heb ik diverse andere zelfstandigen gevonden die dezelfde problemen met klaverblad ondervonden hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AOV verzekering opzeggen DennisWillemse Al die andere praktische dingen 15 15 mei 2012 18:26
Voorbeeldbrief bezwaarschrift VAR-ROW i.p.v. VAR-WUO Lancelittle Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 6 22 januari 2012 20:57
Wel of niet een AOV? forumbeheerder Al die andere praktische dingen 71 29 oktober 2010 09:29
AOV verzekering IT adviseur t_captain Al die andere praktische dingen 0 28 april 2010 10:24
Arbeidsovereenkomst of Overeenkomst van opdracht? naquah Al die andere praktische dingen 19 9 juni 2008 09:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon