Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 november 2007, 00:46
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Even lekker onbeschaamd reclame maken: tekeningen van een kuiken!

Sinds ongeveer twee weken ben ik bezig met een erg leuk en best wel ambitieus eigen project: ik teken elke dag in maximaal één uur hetzelfde kuiken. Dit kuiken is op de 17e uit het ei gekomen en met de tekeningen laat ik haar groei en ontwikkeling zien. De illustraties zien eruit als oost-indische inkt illustraties, maar zijn gemaakt op een Cintiq met behulp van het programma Painter.

Het is te zien op twee plaatsen, en voorlopig laat ik alleen de illustraties zelf zien, zonder tekst. Kijk voor de Nederlandse versie op kraaikop op Volkskrantblog en voor de Engelse versie op Little chicken growing up!
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 november 2007, 00:55
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Even lekker onbeschaamd reclame maken: tekeningen van een kuiken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
Sinds ongeveer twee weken ben ik bezig met een erg leuk en best wel ambitieus eigen project: ik teken elke dag in maximaal één uur hetzelfde kuiken. Dit kuiken is op de 17e uit het ei gekomen en met de tekeningen laat ik haar groei en ontwikkeling zien.
Weet je zeker dat het een dametje is?
Een leuk idee, mooi uitgevoerd.
Als kuiken = kip, wat dan? Huiskip? Bedrijfskip? Officemanager? Personal Coach?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 november 2007, 10:41
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Even lekker onbeschaamd reclame maken: tekeningen van een kuiken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Weet je zeker dat het een dametje is?
Een leuk idee, mooi uitgevoerd.
Als kuiken = kip, wat dan? Huiskip? Bedrijfskip? Officemanager? Personal Coach?
Niet 100% zeker, maar de tekenen zijn er wel naar. Echt zeker ben ik pas als hij/zij halverwege is. De lelletjes gaan dan wel of niet groeien en de staartveren krommen of niet.

Enne... bedrijfskip natuurlijk! Ze mag eitjes voor mijn zakenlunches leggen
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 november 2007, 11:25
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Even lekker onbeschaamd reclame maken: tekeningen van een kuiken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
Dit kuiken is op de 17e uit het ei gekomen en met de tekeningen laat ik haar groei en ontwikkeling zien.
Wow! Vooral die van dag 11 vind ik mooi. Zou zo uit Jurassic Park kunnen komen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 november 2007, 12:11
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Even lekker onbeschaamd reclame maken: tekeningen van een kuiken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Wow! Vooral die van dag 11 vind ik mooi. Zou zo uit Jurassic Park kunnen komen.
Kijk, dat vind ik nou leuk! Iedereen heeft zijn of haar favoriet, die van mij zijn dag 1, 8,9, 13 en 15. Maar dat heeft meer te maken met stijl denk ik.

Dit is de opmaak voor een boek, dus hoe meer mensen het volgen hoe beter . Het liefst dan de Engelse versie, die staat namelijk op mijn eigen website.. ahum!
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 november 2007, 10:09
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Even lekker onbeschaamd reclame maken: tekeningen van een kuiken!

Ik vind die van dag 9 helemaal leuk! Nieuwsgierig, onderzoekend, en verbaasd. Mooi gedaan!
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 november 2007, 21:04
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Even lekker onbeschaamd reclame maken: tekeningen van een kuiken!

We zijn bijna een maand verder sinds de 'uitheteikoming' van het kuiken. Wat een enorm groeitempo! Nu begrijp ik ook dat het met wat (boeren-economische) pressie mogelijk is om een kipje - in een paar dagen extra - vet te mesten en in een bakje bij de AH te stoppen (kijk even bij het koelvak: kipfilet). Jouw kuiken mag zich gelukkig prijzen met een observator zoals jij in plaats van een doorsnee Bonuskaarthouder. Kunnen we straks ook (a la Helmantel) het eerste EI zien? Nee, ik begin niet over Pasen.

PS Niet stiekum dagen gaan overslaan . Ik weet hoe dat gaat met kinderen (andere diersoort, OK), na het babyalbum gaat het snel bergafwaarts met de verslaglegging. En dan... zijn ze zo maar het huis uit.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 november 2007, 21:38
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Even lekker onbeschaamd reclame maken: tekeningen van een kuiken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
We zijn bijna een maand verder sinds de 'uitheteikoming' van het kuiken. Wat een enorm groeitempo! Nu begrijp ik ook dat het met wat (boeren-economische) pressie mogelijk is om een kipje - in een paar dagen extra - vet te mesten en in een bakje bij de AH te stoppen (kijk even bij het koelvak: kipfilet). Jouw kuiken mag zich gelukkig prijzen met een observator zoals jij in plaats van een doorsnee Bonuskaarthouder. Kunnen we straks ook (a la Helmantel) het eerste EI zien? Nee, ik begin niet over Pasen.

PS Niet stiekum dagen gaan overslaan . Ik weet hoe dat gaat met kinderen (andere diersoort, OK), na het babyalbum gaat het snel bergafwaarts met de verslaglegging. En dan... zijn ze zo maar het huis uit.
Ja, kun je nagaan: dit zijn zelfs nog langzaamgroeiende kuikens! Daarom is het helemaal niet raar dat een kuiken met 6 weken "klaar" is, daar is niet zoveel manipulatie voor nodig. Dit kuiken is nu bijna vier weken oud en het begint ook al aardig volume te krijgen. Ik denk dat het kuiken nu ongeveer 600 gram weegt, terwijl een mestkuiken ongeveer anderhalve kilo moet wegen om geslacht te worden. Met dit tempo is dit kuiken op 6 weken bijna een kilo... Bijna alle veren zitten er nu op, het is wachten tot de veertjes in het gezicht uitvallen en het een echte "kippenkop" krijgt

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik 9 november de laatste heb gemaakt en even adempauze moest hebben ;-) Ik ga wel weer verder hoor, maar het is toch wel een hele grote inbreuk op mijn dagritme. En er moet natuurlijk wel gewoon werk af..
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 november 2007, 22:14
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Even lekker onbeschaamd reclame maken: tekeningen van een kuiken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
Ik ga wel weer verder hoor, maar het is toch wel een hele grote inbreuk op mijn dagritme. En er moet natuurlijk wel gewoon werk af..
Kuikens zijn net kinderen.
Wat ga je doen als KiKaKuiken groot is? Heb je al een mestquotum aangevraagd en een buitenverblijf getimmerd?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 november 2007, 22:36
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Even lekker onbeschaamd reclame maken: tekeningen van een kuiken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Kuikens zijn net kinderen.
Wat ga je doen als KiKaKuiken groot is? Heb je al een mestquotum aangevraagd en een buitenverblijf getimmerd?
Ze groeien alleen wat harder .

Sinds vanavond is de warmtelamp uit: het jongste kuiken zit nu voldoende in de veren om zichzelf warm te houden. Wat een rust: opeens slapen ze door!

Wat betreft dit kuiken: dat weet ik nog niet. Ze is wel een kruisingsgeval maar ook erg mooi. Twee van de jongste kuikens blijven zeker hier: dat zijn twee raszuivere kraaikoppen en ook nog eens in mijn favoriete kleur blauw.

Ik heb al jaren kippen, en ieder jaar worden er hier wel kuikens geboren. Alleen is dat meestal ergens aan het begin van de zomer, niet laat in de herfst... Zoals gezegd heb ik kraaikoppen en er zijn per ongeluk wat zijdehoenders tussen geslopen. Een van mijn twee hanen blijkt ook een kruising te zijn, terwijl je dat bijna niet ziet...

Wat betreft de rest van de kuikens: we zijn mijn schoonouders aan het overtuigen dat twee hennetjes, en de bijbehorende eieren, in de achtertuin misschien toch wel erg leuk is. Wat overblijft gaat, hoe cru dat nu misschien ook klinkt, waarschijnlijk de pan in... ze zijn een stuk lekkerder dan die kuikens uit de Appie.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 11:42
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 09:21
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon