Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 16 januari 2011, 16:04
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

oei , echt?

Ik hoef enkel klanten in te kunnen voeren/bewerken, een paar default diensten in te kunnen vullen en facturen te kunnen printen.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 16 januari 2011, 20:12
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard

Ramon, ik gebruik Moneybird voor mijn facturen, echt ideaal. Hij nummert vanzelf door. Ik had een foute factuur, daarom maakte ik een creditfactuur en toen vroeg-ie zelf of die tegen elkaar weggeboekt mochten worden.
Je geeft je gegevens in, load je logo up en voegt de namen en adressen van klanten in. Dan hoef je alleen nog de juiste klant te selecteren. Je kunt de facturen per mail of per post laten versturen door het programma, of de factuur zelf per post versturen. Ook heeft het programma een betaalmogelijkheid. Per maand mag je drie facturen gratis versturen, je kunt ook een abonnement nemen voor € 10 per maand waarbij je onbeperkt facturen mag versturen, net als offertes. Het programma houdt heel overzichtelijk bij welke facturen openstaan en als een betaling te laat is, kun je een herinnering versturen. Alle vast teksten kun je zelf aanpassen.
Kijk op www.moneybird.nl, het scheelt mij een hoop werk per maand!

Groet,

Joke
__________________
www.jokeheikenstekst.nl
Met citaat reageren
  #23  
Oud 16 januari 2011, 20:35
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

ziet er goed uit !

weet je toevallig of je ook een tnv regel kan gebruiken en een mailtje naar de klant EN een eigen emailadres tegelijk kunt sturen?

Update:
zitten er kosten aan de ideal betalingsmethode?

Ik twijfel wel, want voor opzich de basic functionaliteit die ik nodig heb kan ik het uiteraard ook zelf scripten.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 16 januari 2011, 21:18
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard

Ja, er zit een t.a.v. regel in. Je hebt een regel voor de bedrijfsnaam en dan nog een regel. Een kopie gaat naar je eigen emailadres. Verder zou ik het gewoon gratis uitproberen. De kosten voor Ideal zijn er, maar ik weet niet wat. Alles staat op de site!

Groet,

Joke
__________________
www.jokeheikenstekst.nl
Met citaat reageren
  #25  
Oud 16 april 2011, 14:11
De Mille De Mille is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1
Standaard GNUCash en factureren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Zou je mij een stukje op weg kunnen helpen? ik loop dus al vast bij het aanmaken van een factuur
Beste,
GNUCash is een zeer goed boekhoudprogramma voor dubbel boekhouden. Een nadeel is dat het vooral op de Amerikaanse leest is geschoeid maar dit is aan te passen.. Als je UBUNTU gebruikt kan je de laatste versie downloaden via APS ( versie 2.4.4) De versie die wordt meegeleverd is versie 1.9 . Vanaf 11.04 zal versie 2.4 worden meegeleverd.Indien je het Nederlands taalpakket hebt ingeladen in Ubuntu dan zal het programma ook in het Nederlands zijn.
Eerst en vooral, lees de handleiding. Om een boekhoudprogramma te gebruiken moet je eerst een rekeningschema instellen en dan kan je eenvoudig facturen maken die ook eenvoudig worden geboekt.
Het rekeningschema is volledig aan te passen aan je persoonlijke behoeften. Volg de handleiding. Voor BTW plichtigen zijn in het Nederlandstalige programma een paar aanpassingen gemaakt . Voor de aangifte kan je op eenvoudige wijze zelf een BTW rapport maken met de gegevens die je nodig hebt. Hetzelfde geldt voor de jaarrekening. Voor dat je verder vragen stelt lees aub de handleiding. Een volledig Belgisch rekeningschema volgens de Belgische boekhoudnormen is beschikbaar.
En vergeet vooral niet dat dit programma gratis is.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 9 mei 2011, 16:29
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Bedankt allen! Inmiddels zit ik op e-boekhouden op aanraden van Renee ( http://www.paarseolifant.nl/ )
Met citaat reageren
  #27  
Oud 12 mei 2011, 10:42
Kau Kau is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Berichten: 150
Standaard

Ziet er nogal amateuristisch uit.
__________________
www.administratie-kau.nl
Met citaat reageren
  #28  
Oud 12 mei 2011, 11:04
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kau Bekijk bericht
Ziet er nogal amateuristisch uit.
wat bedoel je precies?
Met citaat reageren
  #29  
Oud 12 mei 2011, 12:45
Kau Kau is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Berichten: 150
Standaard

Gewoon, dat ik die site er een beetje goedkoop uit vind zien. Zoals ik het lees is het ook gewoon een soort administratiekantoor? Wat houdt dat e-boekhouden dan in, je kan dus wel je eigen administratie daar voeren?
__________________
www.administratie-kau.nl
Met citaat reageren
  #30  
Oud 12 mei 2011, 12:51
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kau Bekijk bericht
Gewoon, dat ik die site er een beetje goedkoop uit vind zien. Zoals ik het lees is het ook gewoon een soort administratiekantoor? Wat houdt dat e-boekhouden dan in, je kan dus wel je eigen administratie daar voeren?
Zover ik van haar weet werkt haar site erg goed

e-boekhouden -> www.e-boekhouden.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
boekhoudprogramma

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkoopfacturen die niet kloppen? M2be Administratie 2 2 december 2008 18:51
Gezocht: ervaringsverhalen van freelancers die failliet zijn gegaan Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 8 16 september 2008 22:05
Help! welk dienstverband ? Hawtin Freelancepraktijk starten 6 9 september 2008 13:43
Bedrijfsnaam die lijkt op die van een ander Peet Al die andere praktische dingen 3 25 oktober 2007 23:04
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 11:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon